استکبار ستیزی و عدالت خواهی از شاخصه های ائمه انقلاب است/ عشق رهبری در دل میلیون ها آزادیخواه


ساعت: 10:00
تاریخ انتشار: 14/11/1400
کد خبر: 1806956

استکبار ستیزی و گسترش عدالت از ویژگی های ائمه انقلاب است و نقش امام و رهبری در تمدن نوین اسلامی بسیار مهم است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گفته سفیر ایران، انقلاب اسلامی ایران معجزه قرن است، معجزه ای که امروز به کشورهای جهان صادر می شود تا کشورهای دیگر نیز با الگوبرداری از انقلاب اسلامی ایران، ضربه سنگینی به قلب دشمن وارد کنند. روح

انقلاب اسلامی ایران در حالی به پیروزی رسید که بسیاری از کشورهای غربی از منافع و ثروت آن کشور برخوردار بودند. در زمان پهلوی بسیاری از درندگان هر روز دندان طمع خود را تیز کرده بودند تا منافع بیشتری کسب کنند و این تا زمانی بود که ملت ایران برای اینکه سهمی از این همه ثروت دریافت نکند این کار را انجام داد.

ملت ایران به رهبری امام خمینی (ره) عزم انقلاب اسلامی ایران داشتند و فرار کردند.

ملت ایران به ویژه جوانان و نوجوانان گوش به فرمان امام بوده اند. علیه حکومت پهلوی با شدت بیشتری آغاز شد و سرانجام انقلاب بیست و دوم باخمان را شکست داد.


4d747898 cde9 4289 94e1 8a2d1dbc92da خبر خاکستری



عشق به امام (ره) در دل همه ایرانیان است

نفوذ کلام امام(ع) در میان ملت ایران به حدی بود که حاضر شدند جان خود را برای پیروزی انقلاب فدا کنند. نه، رزمندگان در دوران دفاع مقدس به امام (ره) لبیک گفتند و تا پیروزی ایران در هشت سال جنگ تحمیلی لحظه ای آرام نبودند.

عشق به امام (ره) در دل همه مردم ایران بود و این امر باعث شد که ملت در مسیر انقلاب از امام (ره) پیروی کنند، اما پس از امام (ره) مردم ایران گوش به زنگ هستند. فرمایشات مقام معظم رهبری، سخنان مقام معظم رهبری در دل و جان ملت و جوانان ایران می نشیند، گویی این سخنان از سرچشمه عرفان و معرفت سرازیر می شود و در دل ملت ایران جای می گیرد.

امروز نه تنها ملت ایران، بلکه مردم بسیاری از کشورهای آزادیخواه ارادت خاصی به ولی فقیه دارند، نقش ائمه انقلاب از پیروزی انقلاب تا تداوم انقلاب در این سالها خیلی مهم. زیست شناسی ساده، حرکت به سمت تمدن نوین اسلامی، عدالت خواهی از مهمترین ویژگی های امامان انقلاب اسلامی ایران است.

در همین راستا میزگردی با موضوع «ابعاد شخصیت و نقش ائمه انقلاب» با حضور کارشناسان سیاسی و مذهبی برگزار شد که مشروح آن را در ادامه می خوانید:

امیرعلی حیدر امیری، کارشناس مسائل سیاسی گفت: امام خمینی (ره) به این سخنان صادقانه فرمودند که این سخنان درست بود، اما در واقع سخنان الهی و به دور از تکبر و غرور بود، بر دل مردم ایران نشست. تمام سخنان و اعمال امام برای خدا بود و مقام معظم رهبری دقیقاً همین ویژگی ها را دارند که با نگاهی به سخنان ائمه انقلاب می توان دریافت که این سخنان برداشتی و تفسیری از قرآن است. آیات، داستان ها، سیره و سیره ائمه اطهار (ع).

وی افزود: همه این ویژگی ها نشان از عمیق اندیشی ائمه انقلاب دارد که بدون ریا و تکبر و تنها برای رضای خدا دستوراتی را بیان می کنند که این سخنان برای سعادت دنیا و ماورای آن است که باعث مرگ انسان می شود. و این سخنان را بپذیرند و همه این موارد نشان می دهد که خدا به خاطر تقوای ائمه انقلاب به آنها بصیرت داده است.

این کارشناس مسائل سیاسی گفت: در پیروزی انقلاب، شکست دشمن در جنگ تحمیلی، حرکت قدرت و بقیه پیشرفت ها و پیروزی ها مشخص است که این افراد خداگونه فکر و عمل می کنند، اما نگاه به در تاریخ انقلاب می بینیم که جوانان با اشتیاق خاصی به سخنان رهبر معظم انقلاب گوش می دهند، با توجه به اینکه جوانان قلب پاکتری دارند، بنابراین شیفته رهبر انقلاب می شوند.

امیری گفت: در نامه ای که رهبری انقلاب به جوانان کشورهای دیگر نوشتند، دیدیم که بسیاری از جوانان دنیا به این نامه و سخنان رهبری پاسخ دادند و در واقع حرف رهبری سقوط کرد. بر دل جوانان رهبری آنان رهبران آزادیخواه هستند و امروز امام و رهبری تنها متعلق به ایران نیست، بلکه مردم بسیاری از کشورهای جهان علاقه خاصی به رهبر انقلاب دارند و سخنان ایشان ائمه انقلاب نقشه راه آنها شده است.


32b984fc c8e5 473f a2c7 744af58eebce خبر خاکستری



حقیقت سخنان ائمه انقلاب

وی خاطرنشان کرد: با پیروزی انقلاب، حسین زمان و یزید زمان شناخته شدند. داریم و رهبری هم بر دشمن شناسی تاکید دارند، جوانان جویای معرفت اسلام ناب محمدی دقیقاً این دستورات را با جان و دل می شنوند و نویدبخش است که در دهه پنجم انقلاب هستیم و جوانان به سمت انقلاب می روند. .

این تحلیلگر سیاسی گفت: رشد جوانان به عنوان شهید حاجی و جوانان شهید و نوجوانی که معارف ناب اسلام را قبول دارند مرهون حقیقت سخنان ائمه انقلاب است و یکی از ویژگی های رهبران الهی این است که حرفشان به دل می نشیند و دقیقاً حرف امام (ره) و رهبری به گونه ای است که در دوران انقلاب و جنگ تحمیلی جوانان با بی حوصلگی به سخنان امام گوش می کردند و امروز جوانان در حال رفتن به عرصه هستند. همان جهت و به ندای رهبری پاسخ دهند.

امیری گفت: هرکس با رهبری حرکت کند و فرامین ایشان را تبیین و تفسیر کند موفق است و برای عاقبت بخیر شدن باید با رهبری حرکت کرد تا به سعادت رسید.


5cb9dbb1 2e6e 4991 b2b4 744b311a5e76 خبر خاکستری



وجود ائمه انقلاب مهمترین مسئله برای پیروزی و تداوم انقلاب است

حجت الاسلام محمد پیریایی، کارشناس مسائل دینی و استاد دانشگاه گفت: در طول تاریخ انقلاب های زیادی در کشورهای جهان رخ داده است که به مرور زمان در توسعه جهانی از بین رفته و ماهیت آنها تغییر کرده است. ناپدید شدن انقلاب های دیگر کشورها این است که این کشورها رهبرانی نداشتند که از حقوق بشر دفاع کنند و برای آسایش مردم اقدام کنند.

وی افزود: در بسیاری از حوادث و انقلاب های جهانی که رخ داده است، منافع حزبی یا شخصی بوده است که پس از مدتی شکست خورده است، اما انقلاب اسلامی ایران هم در ماهیت و هم در وجود خود تبدیل به یک انقلاب شده است. از همه ستمگران جهان و تبلیغات مسموم دشمن به پا خاست و اعلام کرد که با فطرت دینی خود مردم سالاری دینی و انقلابی و الگوی جدیدی را معرفی کرده است که این انقلاب علاوه بر پیشرفت کشور می تواند مشکلات مردم را نیز حل کند. و موفقیت

این کارشناس مذهبی و استاد دانشگاه گفت: موفقیت انقلاب اسلامی در ایران را می توان در این نکته دانست که امروزه بسیاری از کشورهای جهان از انقلاب اسلامی ایران به عنوان الگو، توزیع و صدور انقلاب توسط ائمه اطهار(ع) استفاده می کنند. امام(ره) برای پیروزی انقلاب تلاش کردند و مقام معظم رهبری – برای ادامه انقلاب.

حجت الاسلام پیریایی خاطرنشان کرد: امروز می بینیم که با وجود همه تحریم ها، سختی ها و مشکلات، ملت ایران قوی تر از همیشه در مسیر انقلاب حرکت می کند و انقلاب ملت ایران مرهون حقیقت در گفتار و رفتار است. رهبران انقلاب.» ملت اینگونه از انقلاب حمایت کردند.

وی گفت: در دوران دفاع مقدس شاهد بودیم که سربازان در راه لبیک جان خود را فدای ندای رهبری کردند و هشت سال در راه دفاع از ارزش ها و میهن ایستادند. امروز جوانان این سرزمین آماده حضور در همه صحنه های ندای رهبری هستند. و ساده زیستی و صداقت ائمه انقلاب باعث می شود مردم با امید و عشق به رهبری در این مسیر حرکت کنند.

این کارشناس مذهبی و استاد دانشگاه گفت: عرفان، تقوا، صلابت، شجاعت، صداقت باعث شد که عرفان اسلام در وجود ائمه انقلاب وجود داشته باشد و امروز مقام معظم رهبری با درایت، درایت و دشمنی مردم را هدایت می کنند. به آرامی

حجت الاسلام پیریایی گفت: انقلاب اسلامی ایران به برکت ائمه انقلاب ادامه دارد و هر روز با اقتدار و عزت در این مسیر حرکت می کند. در واقع ائمه انقلاب در گفتار و عمل مانند ائمه هستند و لذا در دل مردم ایران و سایر ملت ها سر جای خود هستند.


efbfbe8c a13b 4a82 a050 57c841572308 خبر خاکستری



ارادت ملت ایران به ائمه انقلاب

حجت‌الاسلام حبیب خاتمی، رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های لرستان، گفت: ائمه اطهار انقلاب هم در ایجاد و هم در تداوم انقلاب نقش اساسی دارند. برای استقرار و با کمک مردم این انقلاب پیروز شد.

وی افزود: امام (ره) توانست در بین مردم وحدت ایجاد کند، به گونه ای عمل کرد که همه مردم ایران با هم از پیروزی انقلاب یا علی صحبت کردند و لبیکیان به صحنه آمدند تا اینکه انقلاب شد. به رهبری امام پیروز شد)، من خمینی را دارم، انقلابی خلق کرد که می تواند در جهان بدرخشد و الگویی برای بسیاری از کشورهای جهان شود.

رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری دانشگاه لرستان گفت: راه درست این بار به سرعت در حال گسترش در سراسر جهان است.

حجت‌الاسلام خاتمی گفت: امروز نام جمهوری اسلامی ایران و مقاومت در بسیاری از کشورها الگو شده است و نام امام خامنه‌ای در میان بسیاری از ملت‌های دنیا بر سر زبان‌ها افتاده است زیرا ادامه‌دهنده راه امام (ره) بوده‌اند. حمایت حق و ملی.» با امام خمینی و رهبری ایشان می تواند این انقلاب را به تمدن نوین اسلامی پیوند دهد.

رئیس دفتر نهاد رهبری دانشگاه لرستان گفت: امام (ره) به کشور بازگشت و همه مردم را دور خود جمع کرد، همه ارادتمندان به معمار کبیر انقلاب بودند و پس از رحلت امام به فرمان امام (ره) عمل کردند. ملت ایران و جوانان مطیع فرمان مقام معظم رهبری هستند، همچنان که جوانان انقلاب و دفاع مقدس آماده جانفشانی در راه انقلاب و سخنان امام بودند. رهبری ملت ایران گام برمی دارد. به خصوص جوانان و جوانان می دانند که ائمه انقلاب برای پیروزی و ادامه انقلاب چه تلاش هایی کرده اند.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید