استیضاح شهردار قزوین کذب است/ اعضای شورا در عزل و انتصابات شرکت نمی کنند

وی افزود: در حال حاضر فعالیت های شهردار جدی و جهادی است و تفاوت اساسی بین شورا و شهرداری وجود ندارد. به آنها صدای مستقل بدهید و این طبیعی است.

فصیحی افزود: برخلاف شورای فعلی که در دوره قبلی شورای شهر وجود داشت و همه مسائل به آنها دیکته می شد و در واقع همه اعضا رای نداشتند اما شورای فعلی 9 رای مستقل دارد و ممکن است سلیقه های متفاوتی داشته باشد. ”

اعضای شورا هیچ مشارکتی در عزل و نصب نیروهای شهرداری ندارند

رئیس شورای شهر قزوین با اشاره به بدهی شهرداری قزوین به بانک شهر گفت: بانک شهر بدهی شهرداری قزوین را 800 میلیارد اعلام کرد و بررسی نحوه تعیین این بدهی را ضروری دانستیم. تنها 30 درصد از کل 800 میلیارد تن، یعنی. 350 تا 400 میلیارد تن، مازاد برگشت پذیر است.

این مسئول ادامه داد: اگر اینطور باشد بدهی بانک شهر با منابع مختلف و املاکی که در سال جاری داریم تسویه می شود.

فصیحی رامندی با تکذیب استیضاح شهردار تاکید کرد: اعضای شورا در عزل و نصب نیروهای شهرداری دخالتی ندارند چرا که شهردار قانونا می تواند در این خصوص تصمیم گیری کند.

وی گفت: یکی از مهم ترین مصوبات شورا ممنوعیت انتصاب نیروهای جدید در شهرداری بود و با اشاره به جذب نیروی متخصص مورد نیاز شهردار با مجوز شورا، آن را تایید کردم. شهردار به سمت نیروهای متخصص در حوزه های مربوطه منصوب می شود.

رئیس شورای شهرداری قزوین افزود: این مصوبه مانعی برای جذب نیرو ندارد و تنها امکان جذب نیروی جدید با مصوبه شورا را فراهم کرده تا از افزایش تعدیل نیرو در شهرداری جلوگیری شود.

بهره برداری از پروژه های نیمه تمام قزوین در سال جاری

وی خاطرنشان کرد: در حال حاضر 37 سایت نیمه تمام در شهرستان وجود دارد که اکثر آنها تا پایان امسال به بهره برداری می رسند، به استثنای چند مورد که سال ها طول می کشد.

فصیحی با اشاره به مشکلات سایت محمدآباد گفت: مرکز مدیریت پسماند و سایت توسط شهرداری گرفته شد و بر اساس تصمیم دولت و مدیریت استان در اختیار یک شرکت تازه تاسیس قرار گرفت که دلیل آن تمرکز زباله در تمامی شهرهای کشور است. چند سالی است که با مشکلات جدی مواجه بوده است.

این مسئول اضافه کرد: مشکلات پیش آمده مدیران ارشد استانی را جمع کرد تا تصمیم به واگذاری محل به شهرداری بگیرند که با وجود مقاومت شورا این اتفاق افتاد و در نهایت از اسفند 1394 تا امسال که شورا تغییر کرد به جز درختکاری. دفن زباله و جمع آوری آب لوله کشی هیچ اقدام جدی دیگری برای سایت انجام نشده است.

وب سایت محمدآباد پس از این انتقال تحت تاثیر قرار گرفت

وی تاکید کرد: تفکیک زباله از مبدا در دوره ای که مدیریت پسماند بر عهده شهرداری است از 7 درصد به 1.8 درصد افزایش یافته است و هم اکنون شورای جدید بیش از 30 جلسه برای ایجاد سایت بازیافت برگزار کرده است و این سایت برای شروع کار برنامه ریزی شده است. برای رسیدن به وضعیتی بهتر از الان.

فصیحی ابراز امیدواری کرد: هرچند شهرداری به تنهایی نمی تواند جلوی جمع آوری زباله ها را بگیرد، اما با اقدامات انجام شده و با کمک دستگاه قضایی می توان تا حدودی نسبت به جمع آوری زباله و برخی شرکت های غیرمجاز ساماندهی کرد.

مردم با پروژه بلاغی موافق هستند

وی با اشاره به اجرای پروژه شهید انصاری غربی پس از دریافت موافقت های لازم، گفت: این پروژه 20 ساله است و با وجود اینکه برخی سازمان ها نظر مثبتی نسبت به اجرای آن ندارند، شهرداری و مردم خواستار اجرایی شدن آن هستند. “

رئیس شورای شهر قزوین گفت: برخی از مشکلات قزوین مربوط به عدم وحدت و انسجام درون شهری است در حالی که مشکلات ما باید در سطح شهر و منطقه حل شود و در سطح ملی به هیچ موضوعی اقدام نکنیم.

این مقام مسئول گفت: اگرچه برخی از اعضا احساس کردند که شهردار برای سفر به تاجیکستان نیاز به مجوز از شورا دارد، اما قوانین شورا را بررسی کردیم و به این نتیجه رسیدیم که مجوز لازم است و همچنین سفر با دعوتنامه لازم است. میثاق شهرداران برای گردهمایی شهرداران آسیایی بود.

فصیحی با اشاره به استقبال شورای شهر از حضور خبرنگاران در جلسات علنی گفت: جلسات شورای عمومی برای خبرنگاران آزاد است و در دوران ریاست قبلی خود بر شورای شهر خبرنگاران را برای ورود به جلسات آزاد اعلام کردم.

چندین پروژه عمرانی در هفته شورا افتتاح می شود

وی افزود: در دوره پنجم که در شورا عضویت داشتم از حضور خبرنگاران در جلسه استقبال می کردم و اکنون به جز موارد معدودی تمامی جلسات شورای شهر با حضور خبرنگاران برگزار می شود.

رئیس شورای اسلامی شهر قزوین با اشاره به برگزاری 60 جلسه علنی و رسمی در این شورا گفت: در این جلسات 230 مصوبه از مصوبات خرد گرفته تا مصوبات بودجه به تصویب رسید.

این مقام مسئول ادامه داد: کمیسیون های تخصصی شورا 280 تصمیم با تشکیل 144 جلسه که 230 جلسه در صحن است، اتخاذ کرده اند.

فصیحی با اشاره به 120 بازدید از پروژه ها، مراکز و محلات شهرداری گفت: در این مدت 110 نشست گروهی اعضا در مناطق سه گانه و 500 نشست انفرادی اعضا با شهروندان و رفع مشکلات آنها برگزار شد.

رئیس شورای شهرداری در پایان از افتتاح چندین پروژه عمرانی در هفته شورا خبر داد.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید