اسرائیل: ائتلاف دفاع هوایی با برخی کشورهای عربی برای مقابله با ایران / روزنامه آمریکایی: 400 حمله اسرائیل به سوریه

اسرائیل: ائتلاف دفاع هوایی با برخی کشورهای عربی برای مقابله با ایران / روزنامه آمریکایی: 400 حمله اسرائیل به سوریه

روز جدید پیش از این هواپیماهای ارتش آمریکا با جنگنده های اسرائیلی در خلیج فارس به پرواز درآمدند.

اسرائیل می گوید پیمان دفاع هوایی به رهبری آمریکا بین اسرائیل و برخی کشورهای عربی منطقه به اجرا گذاشته شده است.

وزیر دفاع اسرائیل گفت که این پیمان با هدف مقابله با آنچه او «تهدیدهای ایران» خواند، انجام شده است.

وزیر دفاع اسرائیل روز دوشنبه گفت که اسرائیل در حال ایجاد یک “پیمان دفاع هوایی” به رهبری آمریکا در خاورمیانه است. این پیمان تلاش برای حمله به ایران را خنثی می کند. سفر رئیس جمهور آمریکا به منطقه این پیمان را تقویت خواهد کرد.

جو بایدن رئیس جمهور آمریکا قرار است در روزهای آینده به خاورمیانه سفر کند. او به اسرائیل، فلسطین و عربستان سعودی سفر خواهد کرد. در این سفر هواپیمای جو بایدن مستقیما از تل آویو اسرائیل به عربستان سعودی پرواز خواهد کرد.

بایدن در سفر خود به عربستان سعودی در نشست مشترکی با سران شش کشور جنوب خلیج فارس (کویت، عربستان سعودی، بحرین، قطر، امارات و عمان) به همراه سران عراق، اردن و رهبران این کشور شرکت خواهد کرد. مصر.

رویترز گزارش داد: «اسرائیل پیشنهاد همکاری دفاع هوایی به متحدان عرب ایالات متحده را با نزدیک شدن به آن ارائه کرده است. اسرائیل و این کشورهای عربی در مورد تهدید ایران توافق دارند».

بنی گانز وزیر دفاع اسرائیل گفت که همکاری بین اسرائیل و برخی کشورهای عربی به رهبری آمریکا در منطقه ادامه دارد.

او این را در نشست کنست اسرائیل گفت.

او گفت: «سال گذشته، من یک برنامه فشرده را با شرکای خود در پنتاگون و دولت آمریکا برای تقویت همکاری بین اسرائیل و کشورهای منطقه رهبری کردم. این برنامه راه اندازی و اجرا شد و با موفقیت در برابر تلاش های ایران برای حمله به اسرائیل و دیگر کشورها مقاومت کرد.

وزیر اسرائیل اسامی کشورهای شرکت کننده در ائتلاف و جزئیات حملات و فعالیت ها را ذکر نکرد.
وی ادامه داد: امیدوارم در سفر مهم رئیس جمهور بایدن گام های دیگری در این زمینه برداریم.

در دو سال گذشته، امارات و بحرین اسرائیل را به رسمیت شناخته و روابط رسمی با این دو کشور جنوب خلیج فارس برقرار کرده‌اند. عربستان سعودی نیز به طور غیرمستقیم از این اقدام حمایت کرد. اسرائیل همچنین با عمان و قطر روابط غیررسمی دارد.

پیش از این منابع رسانه ای از نصب رادار اسرائیل در بحرین و امارات خبر داده بودند. همچنین گفته می شود که در یک مورد، رادارها به اسرائیل در مقابله با پهپاد ایرانی در عراق کمک کردند. منابع اسرائیلی می گویند پهپاد ایرانی برای تهدید اسرائیل حرکت می کرد.

پیش از این نیز هواپیماهای ارتش آمریکا با جنگنده های اسرائیلی وارد خلیج فارس شدند.

روزنامه آمریکایی: 400 حمله اسرائیل به سوریه در 5 سال

از سوی دیگر، وال استریت ژورنال آمریکایی مدعی شده است که اسرائیل از سال 2017 تاکنون بیش از 400 حمله هوایی علیه مراکز مرتبط با ایران و متحدانش در سوریه انجام داده است.

این روزنامه افزود: «اسرائیل حملات خود را به تأسیسات هسته‌ای، موشک‌ها و برنامه‌های پهپادی ایران افزایش داده است». آخرین حملات اسرائیل به ایران بخشی از استراتژی جدید اسرائیل به نام حمله اختاپوس است. بر اساس این طرح، مقامات اسرائیلی می گویند به جای درگیری با گروه های گروه اسلامی ایران در منطقه، خواهان رویارویی مستقیم با ایران هستند.

وال استریت ژورنال ادامه داد: استراتژی نخست وزیر اسرائیل انتقال درگیری علیه ایران به خاک خود است. اسرائیل حملات پهپادی کوچک خود را برای حمله به تاسیسات هسته ای ایران افزایش داده است.

دیدگاهتان را بنویسید