اسلامی: استکبار و سلطه می خواست جلوی پیشرفت ایران را بگیرد اما نتوانست

اسلامی: استکبار و سلطه می خواست جلوی پیشرفت ایران را بگیرد اما نتوانست

روز جدید رئیس سازمان انرژی اتمی گفت: کسانی که سلاح هسته ای دارند مدعی کنترل تسلیحات هستند و از عنوان و ظرفیت یک سازمان بین المللی برای اهداف شوم خود سوء استفاده می کنند.

محمد اسلامی معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان انرژی اتمی در نشست علمی مشترک انجمن بین المللی اساتید مسلمان دانشگاه و سازمان انرژی اتمی ایران با حضور اساتید و نخبگان دانشگاه های عراق گفت: وی پیش از صرف ناهار امروز در محل این سازمان گفت: مهمترین اهدافی که در انقلاب اسلامی دنبال می کنیم رسیدن به برتری علمی است. امروزه جهان علم و فناوری های جدید را در انحصار خود در آورده است. نباید فراموش کرد که ایران و مسلمانان در قرون گذشته پیشتاز علم بودند و باید دید که در قرن گذشته این رهبری را در علم و فناوری مدرن از دست دادیم چه شد و باید علت این مشکل را شناسایی کنیم.

وی افزود: استکبار و نظام سلطه با اعمال سیاست تفرقه و به دست گرفتن حکومت ها توسط نوکران و حکومت توسط حاکمان سلطه گر مانع از سعادت ملت ها شد و با استناد به این سیاست به جای خوداتکایی حکم به خودباختگی کردند. . امام خمینی (ره) با انقلاب اسلامی، خودباوری را جایگزین خودباختگی کرد تا ملت ها به خود بیایند و با نظام استکباری مقابله کنند. مقاومت و استقامت، توکل به خدا، امید به یاری الهی و تلاش در همه عرصه‌ها، ایران را قادر ساخت تا تمامی علوم و فنون پیشرفته را در درون خود به دست علمای ایرانی مطالعه و گسترش دهد.

رئیس سازمان انرژی اتمی تصریح کرد: استکبار و نظام سلطه در برابر این حرکت حق طلبانه ما که بر اساس دستورات الهی و تلاش گسترده مردم ما بوده است، از همه توطئه ها علیه جمهوری اسلامی ایران نهایت استفاده را می کند. که نمود آن هنوز ادامه دارد، محاصره اقتصادی و اینها تحریم هایی است که به قول خودشان تحریم ها را فلج می کند. انواع اتهاماتی که به هرکسی می توان نسبت داد در این سال ها به ایران نسبت داده شده و برای جلوگیری از پیشرفت ایران نقشه می کشند و دست به کارهای مخرب می زنند اما تا به امروز به فضل الهی هرگز نتوانسته اند به اهداف خود برسند. .

اسلامی با بیان اینکه فناوری هسته ای مصداق آن است و دستاوردهای این سازمان یکی از مصادیق آن در این زمینه است، گفت: آنها ایران را به استفاده نظامی از فناوری هسته ای متهم می کنند و اتهامات ناعادلانه را به بسیاری از موارد در این سال ها نسبت می دهند. بهانه ای برای کشور ما شد و به این بهانه تحریم های سنگینی را بر ما تحمیل کرد. در سندی که امضا کردند و اعلام کردند در برنامه هسته‌ای ایران انحرافی وجود ندارد و موافقت کردند تحریم‌هایی را که به بهانه هسته‌ای اعمال کرده بودند لغو کنند، اما به آن اعلامیه و توافقی که امضا کردند و از آن خارج شدند، پایبند نبودند. توافق و اکنون با دروغ های گسترده به عملیات خود ادامه می دهند. اما تاثیری بر مردم و همکاران ما نداشتند و سریعتر پیشرفت کردیم.

وی تصریح کرد: کسانی که سلاح هسته ای دارند مدعی کنترل سلاح هسته ای هستند و از عنوان و ظرفیت یک سازمان بین المللی برای اهداف شوم خود سوء استفاده می کنند و اصرار دارند که کشوری مانند ایران از فناوری پیشرفته برخوردار نیست و دلیل آن این است که ایران از دستورات و سیاست های آنها تبعیت می کند. دنبال نکنید. فناوری هسته ای دو بخش دارد. یکی بخش انرژی و دیگری کاربردهای تابشی آن انرژی است. برق توسط فناوری هسته ای تولید می شود که مهمترین کاربرد آن است، فرانسه که اینقدر مخالف ایران است 75 درصد برق خود را از نیروگاه های هسته ای تولید می کند. همچنین تولید داروی رادیویی، پرتودهی، سیستم های صنایع بزرگ و پرتودهی اقلام غذایی و کشاورزی منفعت فراوانی دارد و برای سلامت و اقتصاد هر ملتی بسیار موثر خواهد بود و دنیای پیشرفته از آن بهره مند خواهد شد و استکبار می خواهد. کشورهایی مثل ایران و عراق با حرکات تخریبی محروم و بدون دسترسی.

معاون رئیس جمهور گفت: آنچه تاکنون به دست آورده ایم لطف خداوند و تحت رهبری مقام معظم رهبری متعلق به کشورهای دوست است و هر چه در زمینه انرژی هسته ای به دست آورده ایم مرهون زحمات دانشمندان ایرانی است. و کشورهای دیگر که این فناوری را دارند به جز ایجاد مزاحمت، ما را همراهی نکردند. وی در پایان گفت: دستاوردهای ما می تواند به کشور عراق نیز ارائه شود و امیدواریم با همکاری بتوانیم این دستاورد را برای برادران عراقی به اشتراک بگذاریم.

دیدگاهتان را بنویسید