اسلامی: ایران تاسیسات هسته ای پنهان یا نانوشته ای ندارد/ این اسناد جعلی حرکتی سیاسی برای حفظ حداکثر فشار است

اسلامی: ایران تاسیسات هسته ای پنهان یا نانوشته ای ندارد/ این اسناد جعلی حرکتی سیاسی برای حفظ حداکثر فشار است

روز جدید : محمد اسلامی رئیس سازمان انرژی اتمی گفت: جمهوری اسلامی ایران هیچ فعالیت هسته ای پنهان و نانوشته و سایت و فعالیت ناشناس ندارد. این اسناد به اصطلاح یک حرکت سیاسی برای حفظ حداکثر فشار است.

«محمد اسلامی» در حاشیه جلسه امروز هیأت دولت در پاسخ به خبرنگاران درباره گزارش اخیر آژانس بین‌المللی انرژی اتمی، گفت: جمهوری اسلامی ایران هیچ فعالیت هسته‌ای پنهان و نانوشته و سایت‌ها و فعالیت‌های ناشناس ندارد. این اسناد به اصطلاح یک حرکت سیاسی برای حفظ حداکثر فشار است.

وی ادامه داد: این اقدام اخیر سه کشور اروپایی و آمریکایی و ارائه پیش نویس قطعنامه علیه ایران یک حرکت سیاسی در راستای سیاست فشار حداکثری است که اهداف اصلی آن با حمایت فکری و رهبری رژیم صهیونیستی دنبال می شود. “

اسلامی ادامه داد: 20 سال است که اتهامات آنها به ایران نسبت داده می شود. اگر ایران برجام را می پذیرد به این دلیل است که این اتهامات رد شده و اعتماد ایجاد شده است.» البته توافقی حاصل شد که طرف مقابل به آن عمل نکرد و ایران پذیرفت که برای بیشتر برنامه هسته ای خود محدودیت دارد، اما اکنون با این قطعنامه، ما به خط مقدم بازگشته ایم و اینها هستند. دوباره داستان ها . .

رئیس سازمان انرژی اتمی گفت: ایران ماه ها در حال مذاکره بوده و متن توافق نهایی شده و تحریم ها نیز مورد بحث قرار گرفته است. متوقف نشو! آیا قانون جنگل است؟!

وی تاکید کرد: این یک حرکت سیاسی تحت فشار حداکثری است، ایران حداکثر همکاری را با آژانس داشته است. ما دو تا سه درصد از ظرفیت هسته ای جهان را در اختیار داریم، اما آنها حدود 25 درصد از بازرسی های ما را انجام می دهند. این اتهامات فرسوده شده و آزارهای بی شمار آنها پایانی ندارد.

رئیس سازمان انرژی اتمی افزود: این یک حرکت روانی و فشار بر مردم ایران است، ما دقیقا طبق قوانین آژانس کار می کنیم و هیچ فعالیتی که زیر نظر آژانس نباشد وجود ندارد. ما این اتهامات را نمی پذیریم و از عملیات سخت روانی آنها کوتاه نمی آییم. بقیه حسن نیت را در بردجام داریم. اگر به تعهدات خود عمل نکنند در بقیه حسن نیت خود تجدید نظر خواهیم کرد.

اسلام گفت: ما در چارچوب اقدامات پیشگیرانه حرکت می کنیم، نه یک کلمه کمتر و نه بیشتر از آنچه در قالب برجام تعریف شد، در مورد حسن نیت بود.

وی در خصوص روند غنی سازی و اظهارات احتمالی شورای حکام گفت: جریان تولید صنعتی در ایران برقرار است و رفتار هیجانی نداریم. ما برنامه داریم و قانون اقدامات راهبردی مجلس نیز تکالیف ما را مشخص کرده و در حال حرکت هستیم که پنهان نیست.

دیدگاهتان را بنویسید