اسلامی: سازمان اطلاعات اطلاعات برنامه هسته ای ایران را در اختیار مخالفان مذاکرات قرار می دهد

اسلامی: سازمان اطلاعات اطلاعات برنامه هسته ای ایران را در اختیار مخالفان مذاکرات قرار می دهد

رئیس سازمان انرژی اتمی تاکید کرد: آژانس بین المللی انرژی اتمی اطلاعاتی درباره برنامه هسته ای ایران در اختیار مخالفان از سرگیری مذاکرات برجام قرار می دهد.

محمد اسلامی در گفتگو با اسپوتنیک گفت: آژانس بین المللی انرژی اتمی اطلاعاتی در مورد برنامه هسته ای ایران به مخالفان مذاکرات برای ازسرگیری برجام یا توافق هسته ای می دهد.

وی ادامه داد: ما از رفتار سیاسی و غیرحرفه ای آژانس در افشای گزارش های محرمانه برجام به مخالفان این مذاکرات ابراز تاسف می کنیم.

رئیس سازمان انرژی اتمی ایران با بیان اینکه روابط سازمان انرژی اتمی ایران و آژانس بین المللی انرژی اتمی مبتنی بر پادمان است، گفت: تلاش دشمنان برای نشان دادن بی نیازی ایران به فناوری هسته ای و این ادعا که ایران در تلاش برای دستیابی به سلاح های نظامی است و بمب های اتمی دروغین است.

اسلامی تاکید کرد: دستاوردهای اخیر هسته ای ایران در حوزه های بهداشت، پزشکی، محیط زیست و صنعت است.

وی تصریح کرد که طبق قانون مجلس ایران، غنی سازی عمدتاً برای اهداف صلح آمیز است و ایران همیشه این کار را انجام می دهد. پی تی درگیر است، وی تصریح کرد: موضوع برجام به بهانه اتهاماتی از جمله ادعای ساخت بمب اتمی ایران، اما طرفین به تعهدات خود عمل نکرده اند، به تحریم ایران مربوط می شود.

معاون رئیس جمهور در پاسخ به اظهارات بورل مبنی بر «نشاط» بودن برجام خاطرنشان کرد: زمانی که طرف های برجام به تعهدات خود عمل کنند، ما نیز به آن باز خواهیم گشت.

آژانس بین المللی انرژی اتمی باید حرفه ای رفتار کند

محمد اسلامی روز چهارشنبه در حاشیه نشست هیات دولت در جمع خبرنگاران درباره این انتظار همیشگی مبنی بر اینکه ایران و آژانس بین‌المللی انرژی اتمی بخشی از روند سیاسی و فشار علیه جمهوری اسلامی نباشند، صحبت کرد.

وی افزود: به ویژه از مدیرکل آژانس بین المللی انرژی اتمی انتظار داریم رفتار حرفه ای خود را حفظ کند و در جریان فشارها علیه کشور ما قرار نگیرد و امیدواریم این اتفاق بیفتد.

معاون رئیس جمهور درباره پیشرفت کشورمان در فناوری های صلح آمیز هسته ای گفت: طرح های مربوط به استفاده از تشعشعات، توسعه ظرفیت فناوری هسته ای و گسترش آن در حوزه های بهداشت، کشاورزی، محیط زیست و صنعت در حال اجراست. تامین 20 درصد برق کشور از طریق انرژی هسته ای نیز با شناسایی سایت های لازم و تشکیل ظرفیت های ساختاری و پیشرفت مذاکرات و مطالعات در یک افق 20 ساله محقق خواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید