اسلام: با دوربین های اضافی همه دوربین ها را می بندیم / عملیات هیجانی ماجراجویانه انجام نمی دهیم / آژانس توسط اسرائیل دستگیر شد

اسلام: با دوربین های اضافی همه دوربین ها را می بندیم / عملیات هیجانی ماجراجویانه انجام نمی دهیم / آژانس توسط اسرائیل دستگیر شد

وی که پنجشنبه شب در برنامه خبری محمد اسلامی گفت: تعداد این دوربین ها 17 یا 18 دوربین بود. وی در پاسخ به این سوال که چرا استراتژی غرب برای توقف فعالیت های هسته ای ایران است، گفت: امروز شعار صریح نظام در جهان سلطه، پیشاهنگ رهبری است. راهبردهای امنیتی آمریکایی ها را بخوانید، این پیشتاز برای رهبری است، برای سلطه و سلطه و تسلط بر همه است و با شعارهایی که مطرح می کنند، مدلی که دنبال می کنند این است که احزاب را به سمت خلع سلاح بکشند، تسلیم شوند تا آنها می توان بر آن غلبه کرد.
اسلامی ادامه داد: حالا هرکس تسلیم شود در اینها ذوب شود و تحت فرمان آنها درآید، طبیعتاً کاری به آن ندارد، چون به دردشان نمی خورد، اما اگر کسی برای منافع ملی و امنیت ملی خودش باشد. مرزها، قوانین و چارچوب ها را تعیین می کند و آنها را رعایت نمی کند، خود به خود برعکس آنهاست و به طرق مختلف و به شکل های مختلف با آن درگیر می شوند. ما با شعار استقلال جمهوری اسلامی بعد از پیروزی انقلاب اسلامی در تنش هستیم. این تنش متعلق به سیاست جمهوری اسلامی نیست، متعلق به رویکرد دولتمردان یا دولت های مختلف جمهوری اسلامی نیست.
رئیس سازمان انرژی اتمی خاطرنشان کرد: در 20 سال گذشته همه روش‌ها، همه رفتارهایی که شما به خاطر دارید، همه عملیات روانی که انجام داده‌اند، کارهای دیپلماتیکی که انجام داده‌اند، تحریم‌های مختلفی که اعمال کرده‌اند، انواع مختلف تحریم‌ها. قطعنامه هایی که دارند در شورای امنیت سازمان ملل متحد چه موضوعات دیگری مطرح شد، همه در راستای سیاست تعلیق جمهوری اسلامی ایران است، گفت: ایران به دنیا اجازه داد که نظارت اضطراری برای اعتمادسازی داشته باشد، آن وقت شما در همین نتیجه این بسته شما را به دست خواهید آورد. اتهامات، این اتهامات و این اتهامات واهی را در قالب پی ام دی بسته و شما به هیچ یک از تعهدات خود عمل نکرده اید. این چه بازی هایی برای ملت ایران است. تمام موضوع همین است.
وی در پاسخ به این سوال که چگونه ممکن است یکی از اعضای یک رژیم جعلی که عضو آژانس نیست، عضو NPT نیست، شکایت کند و از آژانس تبعیت کند، گفت: جای تاسف است که یک نهاد بین المللی این گونه می تواند مورد سوء استفاده رژیم نامشروع و جایگاه آن قرار گیرد تا این گونه زیر سؤال برود و این یکی از بدعت هایی است که بشر در این عصر می بیند.

رئیس سازمان انرژی اتمی با تاکید بر اینکه تمام تعهداتی که ایران در قبال برجام داده خلاف معیارهای آژانس است، افزود: چرا جمهوری اسلامی ایران متلاشی شد و پذیرفت؟ چرا پذیرش را محدود کرده و برای مدت نسبتاً طولانی تحت نظارت و کنترل شدیدتر قرار می دهیم؟ فقط برای رهایی از این اتهام و اعتمادسازی در کشور، این حسن نیت و حسن نیتی که در مذاکرات و توافق برجام وجود داشت، اصلاً توجه نمی شود که این لحظه اصلی بوده است.
وی ادامه داد: معامله معامله است، اطلاعات من چیست؟ من سرعتم را کم می کنم، فعالیت ها و ظرفیت هایم را محدود می کنم، شما در ازای تمام تحریم هایی که در اینجا تعیین و تدوین شده است، آنچه را که پذیرفته اید، برداشته اید، آن وقت به توسعه هسته ای جمهوری اسلامی ایران کمک می کنید، تحریم ها را لغو نمی کنید. که شما اضافه نکردید که شما به توسعه برنامه هسته ای ایران کمک نمی کنید، که قبلاً به آن کمک نکرده اید.
اسلامی گفت: ما در داخل حرکت می کنیم، یعنی عملیات ماجراجویی هیجان انگیز انجام نمی دهیم. ما قبلاً چارچوب برنامه هسته ای را در اختیار آژانس قرار داده ایم.
رئیس سازمان انرژی اتمی افزود: بر اساس مواد 2 و 3 اساسنامه آژانس بین المللی انرژی اتمی، آژانس موظف است به کشورها در توسعه فناوری هسته ای صلح آمیز، ترویج نوشتن، حمایت، حمایت، میانجیگری فناوری کمک کند. انتقال.» و برای حمایت از آن، هم از نظر فناوری و هم از نظر آموزش و توسعه منابع انسانی، دامنه وسیعی به آن داده شده است، خب این آژانس است، اما این سازمان بین المللی واقعاً اسیر صهیونیست ها شده است.

وی در خصوص واکنش ایران به مسئولیت اروپایی ها و صدور قطعنامه شورای حکام، گفت: ما گفتیم به بقیه حسن نیت خود پایان می دهیم… خب این دوربین ها نصب شد، حافظه کارت به عنوان قدم کودکی که سال گذشته با تصمیم مجلس و شورای عالی ملی اجازه دادیم کارت حافظه عوض شود و جلوی خودمان به آنجا نبریم. در پایان، نکته این بود که ما تصاویر دوربین برجامی را اینگونه به عنوان باقیمانده حسن نیت برای اعتمادسازی رها کرده بودیم.
اسلامی ادامه داد: الان که اصلاً رفتار کاملاً غیرقانونی، اتهامی واهی و در واقع غیرقابل قبول را ندیدیم، مثلاً یکی از این چهار جا تعطیل شد، یعنی نوشت: «دیگر سؤال نیست. “دیگر سوالی نیست. دو ماه پیش آمد و نوشت “دیگر سوالی نیست.” پس چرا الان پرسیدی و دوباره گزارش را باز کردی؟ که گفتم هیچ اراده ای در مدیرعامل وجود ندارد که بخواهد متقاعد شود، پس وقتی شما می خواهید متقاعد نشوید، خوشحال نیستید، بنابراین، می بینید، این سیاسی است، نفوذی است و در اسارت است، جریان صهیونیستی این موضوع را روشن کرده است، بنابراین ما جلوی کمبود برخی دوربین ها را گرفته ایم، ما جلوی آن را می گیریم. امشب و فردا استراحت کنید دوربین اضافی 17 و 18 است.
وی تاکید کرد: توافق حاصل شده از دو بخش تشکیل شده است. یک بخش تعهدات ما، داده های ما، بخش دیگر نتایج ما است. این داده ها و راه برون رفت از این و آن طرف، هر چه می خوانید درست است. خوب، شما باید تکالیف خود را انجام دهید. معامله ای بود، این معامله از یک طرف با حسن نیت انجام شد، شما این کار را نکردید، البته من نباید انجام می دادم، اگر آمدید انجام دادید، دوباره شروع می کنم.
رئیس سازمان انرژی اتمی در پاسخ به این سوال که آژانس چه تضمینی دارد که اگر چرخه سوخت نداشته باشیم اجازه دهند و سوخت در اختیار ما بگذارند؟، گفت: اتفاقاً شخصی نوشته است. اینستاگرام من چند روز پیش. چرا دولت را اذیت می کنید؟ گفتم لطفا برو برای ما رادیودارو بخر، رادیو دارو به شما می دهند و بعد از برجام، کشور ما توان تهیه رادیو دارو را ندارد. همان مثالی که در راکتور سوخت 20 درصدی تهران دیدید، تمام نویز را در چرخه سوخت بالا می برند. در چرخه سوخت است.

اسلامی در خصوص پیشرفت صنعت هسته ای گفت: هم اکنون در علم، پژوهش و صنعت جریان سختی وجود دارد، هم در زمینه تشعشعات و هم در بحث ایزوتوپ های پایدار که اکتشافات مختلفی دارند و هم در بحث آب سنگین. مشتقات آب سنگین که ارزش افزوده زیادی دارند یا در ارتباط با بحث پلاسما روی آن کار کرده ایم و وارد حوزه هایی شده ایم که برای مردم به ویژه مبتلایان به سرطان واقعاً روزمره است، همراه با رادیوداروها و اقداماتی که در گذشته داشته ایم. همین الان ظرفیت جدید و جبهه جدیدی برای خدمت به مردم باز شد و اینها دستاوردهایی است که در این چند ماه شتاب می دهیم، صنعتی می کنیم و به پیش می بریم.
وی افزود: در بخش کشاورزی وقتی می شنوید که 30 درصد محصولات شما با پرتودهی هدر می رود، 30 درصد است. 35، 36 میلیون تن کافی نیست، اقتصاد یک کشور در حال حرکت است، این 30 درصد پرتودهی شده است، اکنون اطلس تشعشع کشور و کل کشور را آماده کرده ایم، قصد داریم این امکانات را با مشارکت بخش خصوصی ایجاد کنیم. بخش و قادر به ارائه این خدمات به مردم در سراسر کشور است.
رئیس سازمان انرژی اتمی در پاسخ به سوالی درباره دستاوردهای صنعت هسته ای در حوزه کشاورزی گفت: یکی از مواردی که در حال تسریع آن هستیم، حوزه کشاورزی است. در بحث کنترل آفات و پیشگیری از حساسیت پسته؛ همون آفلاتوکسینی که روی پسته ما میزنه و صدمه شدیدی میزنه پسته رو تو مزرعه درست میکنیم.
اسلامی درباره دستاوردهای صنعت هسته‌ای در حوزه صنایع بزرگ گفت: قطعاً شما در هر حوزه‌ای که وارد می‌شوید هستید، مثلاً ما در صنعت فولاد همه ابزار دقیق را داریم. این هسته ای است، بنابراین شما یک چگالی سنج می خواهید، شما یک تراز سنج می خواهید. اینها هسته هستند، اینها کارخانه هایی هستند که در تحریم یکی پس از دیگری می خوابند. ندادند و تعمیر کردند. الان سازمان انرژی اتمی این خدمات را به صنایع کشور دارد و ما این کار را کردیم، یعنی محصول داریم و به آنها می دهیم.

دیدگاهتان را بنویسید