اسلام بر رفتار صالح با پدر در هر شرایطی تاکید دارد


ساعت: 12:02
تاریخ انتشار: 1400/11/26
کد خبر: 1808822

آیت الله مدرسی فرمودند: چه روز خوبی برای روز پدر انتخاب شد، زیرا به فرموده پیامبر اکرم(ص) عنا و علی پدران این امت هستند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به نقل از یزدرسا ، آیت الله سید محمد کاظم مدرسی امام جمعه بخشدار مرکزی یزد در گفت و گو با خبرنگار یزدرسا ضمن تبریک ولادت با سعادت امیرالمومنین علی (ع) اظهار داشت: ایشان رهبرانی دارند که نمی توانند. تضعیف شود.» او دید که حتی سرسخت ترین دشمنان آنها نیز به خوبی ها و فضایل آنها پی برده اند.

وی افزود: در مجموع شیعیان دائماً به دنبال رهبرانی هستند که در هیچ مقطعی از زندگی خود نقطه ضعفی در زندگی خود نباشند و این یکی از وجوه تمایزات فرهنگ شیعه و پیروان اهل بیت است.

استاد حوزه علمیه با اشاره به نامگذاری سالروز میلاد امام علی (ع) به نام روز پدر گفت: پدر بودن در جامعه اسلامی یک افتخار معنوی است و فرزندان باید به پدر توجه کامل داشته باشند.

مدرسی خاطرنشان کرد: چه روز خوبی برای روز پدر انتخاب شد چرا که به فرموده پیامبر «انا و علی پدران این امت هستند».

وی با تاکید بر اهمیت احترام به پدر گفت: مردی به نام بکربن صالح می گوید دامادی داشت که پدرش حرفه ای بود و مدام با اهل بیت علیهم السلام بدرفتاری می کرد در حالی که پسرش عاشق اهل بیت بود. بیت.باطع (آس) و یکی از شیعیان آنها.

مدرسی ادامه داد: نامه ای به حضرت جواد علیه السلام نوشت و سؤال را توضیح داد و پرسید آیا حق دارد در چنین شرایطی با پدرش بی ادبی کند؟ حضرت جواد در جواب فرمود نه با او صبر کن و صبر کن. او به شما پاداش می دهد و پس از مدتی به خاطر رفتار صالح این فرزند، پدرش نیز دست از ظلم برداشت و به تشیع روی آورد و این اثر محبت به پدر است.

وی گفت: گاهی در جامعه دیده می شود که به دلیل اختلافات جزئی در مسائل جزئی و بی اهمیت مانند مال و تقسیم ارث و امثال اینها، افراد با پدر خود قطع رابطه می کنند و یا با بی ادبی و بدگویی می کنند در حالی که ما موظف به رفتار هستیم. و خوب نداشتن پدر

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید