اسلحه مرگبار استقلال و فرهاد مجیدی برای ادامه پیشروی

اسلحه مرگبار استقلال و فرهاد مجیدی برای ادامه پیشروی

آرتور کوین یامگا قرار بود در شروع فصل، دست راست ورا گفوری باشد. بازیکنی که در ویل دانمارک هم بیشتر در دفاع راست بازی می کرد اما پیشرفت اتفاقات او را راهی خط حمله کرد و تا پایان هفته هفدهم بهترین گلزن این فصل است. یامگا در این مدت 8 گل به ثمر رساند که منجر به کسب 11 امتیاز ارزشمند برای تیم پیشتاز شد.

در بازی با ذوب آهن بود که مجیدی خرید جدید خود را وارد زمین کرد و درخشش این بازیکن گمنام هواداران استقلال را به وجد آورد. استقلال در هفته دوم لیگ از سوی میزبان تحت فشار بود اما دو گل یمگا باعث شد تا او با دست پر از فولادشهر برگردد. گل اول با یک چرخش دیدنی و یک ضربه دقیق از محوطه جریمه به ثمر رسید که در فوتبال ایران ندیده بودیم. گل دوم یامگا حاصل فرار از خط آفساید و ضربه کرنر به گوشه دروازه بود. حرکاتی که به سادگی کار یک مهاجم کلاسیک است. یمگا سپس در خط حمله بیشتر مورد استفاده قرار گرفت، مگر زمانی که مجیدی مجبور شد او را به پیستون راست بفرستد.

گل بعدی یامگا در هفته چهارم مقابل فجر سپاسی از روی نقطه پنالتی بود. مجیدی پس از هدر دادن یک پنالتی در هفته اول مقابل هواداران، بازیکن فرانسوی را به جای وریا به عنوان مجری اصلی پنالتی تیمش انتخاب کرد. با این حال استقلال در آخرین لحظات گل تساوی را به ثمر رساند.

یامگا در دیدار سرنوشت ساز هفته سیزدهم یک ضربه پنالتی برای تیمش در دروازه آلومینیوم زد اما این بار میزبان در آخرین لحظات گل تساوی را به ثمر رساند.

شماره 11 استقلال در پیروزی 2-3 هفته چهاردهم مقابل مس رفسنج ستاره تیمش بود. یامگا در فرارهای سریع خود دو پنالتی به ثمر رساند و هر دو را به ثمر رساند.

استقلال در بازی برگشت با ذوب آهن مانند بازی اول تحت فشار بود اما یمگا باز هم به سه امتیازی شدن آبی ها کمک کرد. برخلاف شاگردان ذوب آهن که موقعیت های خوبی را از دست دادند، یمگا تنها موقعیتی را که در ابتدای نیمه دوم داشت به ثمر رساند تا استقلال سه امتیاز از نزدیک ترین رقیب خود یعنی پرسپولیس عقب بماند.

گل های یمگا برای استقلال با سه برد (ذوب آهن، رفسنجان کپر و ذوب آهن) و دو تساوی (فجر سپاسی و آلومینیوم اراک) به پایان رسید. استقلال در این فصل تیم فرصت طلبی بود که هوش و دقت یمگا در ضربات پایانی نقش زیادی داشت. اگر مهاجم فرانسوی این فرم خوب را تا پایان فصل حفظ کند، رسیدن به بالای جدول از استقلال بسیار سخت خواهد بود.

دیدگاهتان را بنویسید