اسماعیل نژاد قهرمانی باشگاه های جهان والیبال در جمع 6 ستاره مسابقات


ساعت: 14:21
تاریخ انتشار: 1401/09/14
کد خبر: 1915889

در آستانه آغاز رقابت های جام جهانی باشگاه های مردان برزیل، فدراسیون جهانی والیبال نگاهی به 6 بازیکن برتر شرکت کننده در این مسابقات انداخت که امین اسماعیل نژاد از ایران نفر اول این گزارش است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ چهارشنبه 25 آذرماه هفدهمین دوره مسابقات والیبال قهرمانی باشگاه های مردان با حضور 6 تیم به میزبانی شهر باتیم برزیل آغاز می شود. تیم پیکان تهران با 12 قهرمانی در لیگ برتر مردان پرافتخارترین تیم والیبال ایران است که در سال 1400 دوم شد و در سال 2022 هشتمین قهرمانی قاره کهن آسیا را جشن گرفت و یکی از شش تیم شرکت کننده در این مسابقات است.

علاوه بر تیم پیکان، پنج تیم دیگر شامل پروجا ایتالیا (تیم سوم اروپا)، والی رناتا از برزیل (تیم سوم آمریکای جنوبی)، سادا کروزیرو برزیل (میزبان و قهرمان آمریکای جنوبی)، ایتامبه میناس از برزیل (تیم سوم اروپا) هستند. نایب قهرمان آمریکای جنوبی) و ترنتینو ایتالیا (نایب قهرمان اروپا) در رقابت های امسال حضور دارند.

در آستانه آغاز این رقابت ها، فدراسیون جهانی والیبال (FIVB) در گزارشی 6 بازیکن برتر شرکت کننده در این رقابت ها را معرفی کرد و امین اسماعیل نژاد، بازیکن تیم ملی ایران در صدر جدول قرار گرفت. لیست این گزارش

این گزارش به حضور اسماعیل نژاد در لیگ ملت های 2022 به همراه تیم ملی والیبال ایران اشاره کرده و بیان می کند: امین در مرحله مقدماتی این مسابقات بهترین گلزن ایران بود و همچنین عنوان دومین گلزن برتر مرحله گروهی مسابقات را از آن خود کرد. .

او تیم ملی والیبال ایران را در جام جهانی مردان ۲۰۲۲ همراهی کرد و عملکرد خوبی داشت و در سال ۲۰۲۱ با تیم ایران قهرمان قاره آسیا شد.

فدراسیون جهانی والیبال در ادامه گزارش خود به عملکرد این بازیکن در سال های 2016 و 2017 اشاره کرد که به همراه تیم ایران در مسابقات مردان جام کنفدراسیون آسیا 2016 و قهرمانی زیر 23 سال ایران به مدال طلا و عنوان قهرمانی دست یافت.

FIVB ادامه داد: اسماعیل نژاد که ارزشمندترین بازیکن فصل گذشته لیگ برتر مردان ایران است، در سال 2021 با تیم شهداب یزد به مدال برنز آسیا دست یافت، وی در حال حاضر بازیکن تیم پاس گرگان و به عنوان دستیار تیم پیکان است. در مسابقات قهرمانی باشگاهی مردان جهان در باتیم شما را همراهی می کند.

در ادامه این گزارش، فدراسیون جهانی والیبال نگاهی به عملکرد فیلیپه روچی (والی رناتا، برزیل)، متی کاسیسکی (ترنتینو، ایتالیا)، میگل آنخل لوپز (سادا کروزیرو، برزیل)، سیمونه جیانلی (پرو، ایتالیا) و ویلیام آرونا (ایتامبه میناس، برزیل). عنوان مشهورترین بازیکنان این دوره مسابقات قهرمانی باشگاهی مردان جهان است.

دیدگاهتان را بنویسید