“اسنودن” چقدر موش و گربه بازی می کند؟

به کجا

کارمند سابق سیا و مجری سابق آژانس امنیت ملی. جالب اینجاست که این کارمند اخراجی و تحت تعقیب ایالات متحده بسیار قابل توجه است. تنها حساب کاربری که او دارد، حساب رسمی آژانس امنیت ملی ایالات متحده است. جایی که زمانی کبودی داشت. اسنودن اغلب نه به عنوان افشا کننده اطلاعات بلکه به عنوان جاسوس یا خائن ایالات متحده به تصویر کشیده می شود. بخشی از این به خاطر اطلاعاتی است که او درباره عملیات گسترده «جاسوسی و مراقبت جهانی» ارائه کرده است.

به گفته اسنودن ، این برنامه ها شامل جاسوسی از افراد عادی و افراد در مکالمات تلفنی ، ایمیل ها و موتورهای جستجو در همه کشورهای بدون مرز سیاسی است و عمدتا توسط آژانس امنیت ملی ایالات متحده انجام می شود. سپس به کشورهای دیگر رفت و برخی مشکلات را در جاهای دیگر افشا کرد و سپس به روسیه پناه برد. اما آنچه این روزها محبوبیت خاصی به او دست داد توییت های به ظاهر معنی دار او به زبان فارسی است. همه چیز از یک ضرب المثل شروع شد: “دیوار موش دارد و گوش دارد!”

این توییت بسیاری را به این نتیجه رساند که اسنودن ممکن است بگوید او موشی است که همه چیز را درک می کند. تفسیر اول این بود که اسنودن چیزی در مورد ایران به دست آورده است که می تواند در آینده نزدیک فاش کند. برخی این افشاگری را علیه دولت ایران و برخی دیگر آن را افشاگری علیه کشوری دیگر می دانند که می خواهد کاری برای ایران انجام دهد. برخی می گویند اظهارات وی احتمالاً به نفع ایران است و برخی دیگر می گویند در هر صورت این اطلاعات نشانه خوبی نیست که بخواهیم آن را به نفع ایران ببینیم. در حالی که برخی خوش بین بودند که او برای جلب توجه و شاید جلب لایک به فارسی توییت می کند و فقط چهره های مرموز نشان می دهد.

اما دنباله توییت های فارسی او نشان داد که به گفته آقای میش ، گوش هایش این روزها تیز است ، او چیزهایی را می داند که نباید باشد. تا آنجا که می خواهد با مقدمه های چینی به فارسی هیجان وحی را افزایش دهد. به همین دلیل او در دومین توییت خود نوشت: من فقط می گویم دلیلی برای محبوبیت گربه ها وجود دارد. اگر اسنودن موش خود را در نظر داشته باشد و اکنون محبوبیت گربه ها را قطع کرده باشد ، می تواند نشانه همدستی با کسانی باشد که قبلاً دشمنان او محسوب می شدند و این خبر خوبی برای ایران نیست.

اما یک استدلال متفاوت و دقیق تر دیگر وجود دارد که گربه در واقع ایران است (نقشه ایران) ، به این معنا که برخی برای ایران برنامه ریزی کرده اند ، برخی که آشکارا دوست ایران هستند. گویا می گوید دوستی بعضی ها با ایران بی دلیل نیست(!) و به دلیل این دوستی ها واقف است. ممکن است ناخواسته برخی از کشورها را به خاطر بیاورید و خیانت هایی از آن کشورها رخ داده باشد.

دیدگاهتان را بنویسید