اسکان بیش از 4 هزار نفر در آخرین موج سرمای کشور / سعی می کنیم از اشتباهات استفاده نکنیم

ساعت: 14:34
تاریخ ارسال: 11/02/1401
کد خبر: 1923662

رئیس سازمان مدیریت بحران کشور گفت: نقش بنیاد مسکن انقلاب اسلامی در ساخت مسکن بسیار موثر است و برای سال آینده بودجه ای برای نوسازی بافت های فرسوده با استفاده از تمام ظرفیت ها در نظر گرفته شده است و باید تلاش کنیم که این کار را انجام دهیم. بر روی اشتباهات بنا نکنید.”

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ محمدحسن نامی رئیس سازمان مدیریت بحران کشور در نشست مدیریت بحران و ریسک در استان آذربایجان شرقی گفت: دشمنان پیش بینی کرده بودند در این موج سرما و یخبندان کشته های زیادی داشته باشیم، اما دست به کار نشدند. با مدیریت مردم و کارمندان».

وی ادامه داد: در حال حاضر تحت فشار سنگین استکبار جهانی و صهیونیسم بین الملل هستیم و این مخاطرات را دروغ می گویند اما با همت رهبری مدیریت ریسک به خوبی انجام می شود.

وی با اشاره به اینکه باید با حفظ استانداردها در ساخت و سازها نجات جان مردم را در اولویت قرار دهیم و نسبت به کارهای فرهنگی در این حوزه حساس باشیم، ادامه داد: باید مصالح ساختمانی و استانداردهای مهندسی را به گونه ای تعریف و تعریف کنیم که در برابر زلزله 8 ریشتری مقاوم باشد.

نامی چاره کار را استفاده از مصالحی می داند که اصول مهندسی در آن به دقت رعایت شده است و می افزاید: در صورت وقوع سیل نیز می توان با احداث حوضه های آبریز در بالادست، حفر چاه و رساندن آب به سفره های زیرزمینی از این بلایا جلوگیری کرد. ایجاد سدهای زیرزمینی همچنین از فرونشست زمین جلوگیری می شود.

رئیس سازمان مدیریت بحران کشور خاطرنشان کرد: نقش بنیاد مسکن انقلاب اسلامی در ساخت مسکن بسیار موثر است و برای سال آینده بودجه ای برای نوسازی بافت های فرسوده با استفاده از تمام ظرفیت ها در نظر گرفته شده است. و ما باید سعی کنیم بر روی اشتباهات کار نکنیم

وی همچنین رویکرد آذربایجان شرقی به موضوع ساخت و ساز ایمن را بسیار ارزشمند دانست و گفت: این رویکرد در کشور خوب پیش نرفته است و این عدم تعادل باعث ایجاد اختلال در سایر بخش ها می شود.

نامی ساماندهی مناطق حاشیه ای و سکونتگاه های غیررسمی را مهمترین اولویت استان و کلانشهر تبریز در این حوزه دانست و گفت: علاوه بر تبریز، 8 شهر دیگر در آذربایجان شرقی نیز نیازمند اقدامات اساسی در این حوزه هستند و بودجه سال 1402 در این زمینه انجام می شود. منابع خوبی برای این منظور فراهم می کند و باید از ظرفیت استان در این زمینه برای رسیدن به نتایج مطلوب استفاده کرد.

وی افزود: ساماندهی این مناطق و مهاجرت برگشتی جز با ایجاد شرایط مناسب زندگی و کسب درآمد پایدار اتفاق نمی افتد که این امر نیز در برنامه های استان است و باید با جدیت دنبال شود.

وی بیان کرد: خوشبختانه در استان آذربایجان شرقی در زمینه پیش بینی بحران و پیشگیری، بازسازی و مرمت کارهای خوبی انجام شده است که انجام این اقدامات از نظر بهسازی اراضی ارزشمند است.

رئیس سازمان مدیریت بحران کشور همچنین ساماندهی رودخانه های مرزی را یکی از مهم ترین سیاست های دولت و وزارت کشور برشمرد و گفت: برای ساماندهی رودخانه مرزی ارس وام های خوبی از سوی دولت تصویب شده است. که فاز اول آن اعلام شده و در روزهای آینده 50 میلیارد تومان دیگر نیز ابلاغ می شود که به تصویب دولت می رسد.

مدیر کل مدیریت بحران استانداری آذربایجان شرقی همچنین گزارشی از عملکرد ستاد پیشگیری، هماهنگی و عملیات مقابله با بحران در سال جاری ارائه کرد و گفت: تدوین سند استانی کاهش خطر حوادث و سوانح پیشرفت داشته است. به میزان 70 درصد

محمد باقر هنربر با اشاره به زلزله شهرستان هوی از ارسال 600 چادر، 2000 بخاری و بسته غذایی برای زلزله زدگان این شهرستان توسط جمعیت هلال احمر آذربایجان شرقی خبر داد.

دیدگاهتان را بنویسید