اسکوچیچ جنتلمن تر از این حرف ها بود…

قبل از جام جهانی می گفتند الان وقت انتقاد از تیم ملی نیست و بهتر است از کی روش و تیم منتخبش حمایت کنیم تا حضور موفقی در جام جهانی داشته باشیم.

اما با همه این توصیه ها کی روش در جام جهانی ناکام ماند و تیم ملی بدترین جام جهانی تاریخ را تجربه کرد.

شب گذشته و در زمان بازگشت تیم ملی به ایران، سردار آزمون در پاسخ به این سوال که آیا کارلوس کی روش در تیم ملی می ماند؟ گفت: او می ماند و من خودم حاجت را انجام می دهم!

آیا سردار آزمون برای حفظ کارلوس کی روش در تیم ملی هماهنگی های لازم را انجام می دهد؟ همین یک جمله کافی است تا بگویم باید ستایش این تیم ملی و این فوتبال را خواند.

علی پروین همزمان با اخراج اسکوچیچ تصریح کرد: بی اطلاعی در مورد اسکوچیچ زیاد بود و وای به حال تیمی که بازیکنانش باید سرمربی تیم را تعیین کنند.

اسکوچیچ سریع ترین و بی وقفه ترین صعود تیم ملی ایران را به جام جهانی انجام داد، هرچند وقتی به تیم ملی آمد، تیم ایران روی کاغذ شانس کمی داشت. او همچنین با تیم ملی به رکورد 10 پیروزی متوالی دست یافت.

این در حالی است که تیم ملی برای ادامه رقابت های مقدماتی جام جهانی 2022 به همراه اسکوچیچ راهی منامه بحرین شد که با 6 امتیاز از 4 بازی پس از عراق با 11 و بحرین با 9 امتیاز در رده سوم گروه C قرار گرفت.

شاگردان دراگان برای صعود به دور بعد و یک قدمی رویای جام جهانی چاره ای جز پیروزی در 4 دیدار باقی مانده نداشتند، کاری که در نگاه اول آسان به نظر نمی رسید.

بازیکنان و دراگان اسکوچیچ عالی کار کردند و با شکست هر 4 تیم و کسب 12 امتیاز به مرحله بعد صعود کردند. پیروزی مقابل تیم ملی بحرین در این کشور برای اولین بار و شکستن طلسم چندین ساله عراق از نتایج مهم ایران در منامه بود.

اسکوچیچ جنتلمن تر از این حرف ها بود…

جواب این همه نتایج بی نظیر اسکوچیچ اخراجش از تیم ملی بود! واقعا چه باید گفت؟ انگیزه تاج و فدراسیون از این برکناری را هرگز نشنیدیم و نفهمیدیم!

شاید استراتژی این بود که با آوردن کی روش مقابل انگلیس و آمریکا شکست نخوریم که باختیم!

اسکوچیچ مربی آرامی بود، اهل بحث و جدل نبود، به فوتبال بیشتر از حرف ها و دور زدن های بی مورد فکر می کرد و در تمام مدت حضورش در ایران با تیم های مختلف باشگاهی دستیار نبود. ویدئوهای مصاحبه های او را ببینید.

اتفاقا شاید همین خصوصیت مثبت او دلیل حذفش از تیم ملی شد، حتی در زمان اخراج هم خیلی شایسته تر از حد انتظار به نظر می رسید.

او چند روز پس از برکناری، تولد پسرش را به راننده اش که همیشه همراهش بود تبریک گفت و نوشت: خوش آمدی کیان.

اسکوچیچ جنتلمن تر از این حرف ها بود...

بله، در یک کلام، آری اسکوچیچ قدش بیشتر از آن بود که تواضع می کرد، به قول خودشان خیلی جنتلمن تر از آن حرف ها بود.

چرا اسکوچیچ را از دست دادیم؟ چرا اخراج شد؟ اکنون زمان پاسخ به این سوال است، جام جهانی برای ایران تمام شده است، پس پاسخگو باشید. آیا می توانید به جای دویدن به جلو، صحبت کردن، حاشیه ها و غیره، یک پاسخ فوتبالی و متخصص ببینید؟

یا حداقل مسئولیت اشتباه خود را بپذیرید و عذرخواهی کنید. اگر استعفا نمی دهید، نمی دانید چگونه عذرخواهی کنید؟

دراگان اسکوچیچ ایمن بمانید، هر کجا که هستید، لایق بهترین ها هستید.

اسکوچیچ جنتلمن تر از این حرف ها بود...

دیدگاهتان را بنویسید