اسکوچیچ: من بسیار تهاجمی تر از کی روش هستم

دراگان اسکوچیچ درباره ارزیابی خود از وضعیت ایران در جام جهانی گفت: فکر می کنم ما از نظر نگاه به فوتبال با کارلوس کاملا متفاوت هستیم. فکر می‌کنم مربی فوتبال تهاجمی‌تر از او هستم. در مورد مربیان بعضی ها می گویند یک نفر معلم است، یکی لیدر، یکی اینطور، دیگری آنطور است، به نظر من طبقه بندی مربیان خیلی ساده است. مربیان یا ریسک می کنند یا نمی کنند. به نظر من کی روش در فوتبال خیلی محتاط است. بذار بهتر توضیح بدم وقتی مقابل یک حریف قدرتمند بازی می کنید، باید به تیم خود اعتماد کنید. اگر جای من بودم، فکر نمی‌کنم مقابل انگلیسی‌ها دفاع می‌کردیم و از این نظر با هم تفاوت داریم، به فوتبال جور دیگری نگاه می‌کنیم. »

او ادامه داد: من می گویم نمی توان یک تیم از بازیکنان وفادار را در زمین قرار داد. شما باید بهترین بازیکنان خود را بیرون بیاورید، نه بازیکنان وفادار خود را. شما باید با بازیکنان رابطه برقرار کنید. به همین دلیل وقتی ترکیب تیم ملی ایران را دیدم خیلی تعجب کردم و باورم نمی شد.»

سرمربی اسبق ایران ادامه داد: یک بار در مصاحبه ای گفته بودم که گل های پارک را زیر پا نمی گذارم اما سعی می کنم جاده را دور بزنم. حرف های زیادی پشت سرم بود. دیدید که تیم ملی ایران به یکباره مسن ترین تیم جام جهانی شد. کی‌روش چند بازیکن از جمله روزبه چسمی و رامین رضایان را به تیم دعوت کرد. اگر من سرمربی بودم نه کریم انصاری فرد و نه کاپیتان احسان حاج صفی برای تیم من بازی نمی کردند. من تیم ملی ایران را جوان کردم و انرژی جدیدی گرفتیم و بعد ناگهان انگار به شرایط قبلی برگشتی. من فقط به رفتن به جام جهانی فکر نمی کردم. می‌خواستم برای مربی بعدی چیزی بگذارم و از این نظر این اقدام یک فاجعه بود.»

وی ادامه داد: اجازه دهید بیشتر توضیح دهم. رئیس فعلی فدراسیون فوتبال ایران پیش از این در این فدراسیون حضور داشت. 7 میلیون یورو خرج ویلموتس کردند که فکر می کنم یک ماه و نیم سرمربی ایران بود و در مقدماتی جام جهانی حذف شد. ایران در زمان او یک امتیاز تا حذف فاصله داشت.

دیدگاهتان را بنویسید