اسکوچیچ پیشنهاد سرمربیگری تیم امید را نپذیرفت/ کی روش همه فوتبالیست های ایرانی را دنبال کرد


ساعت: 08:25
تاریخ انتشار: 20/06/1301
کد خبر: 1896509

استیلی هنوز رسما از مدیریت تیم ملی استعفا نداده است.

نایب رئیس اول فدراسیون فوتبال گفت: کارلوس کی روش از نظر بدنی فوتبال ایران را ترک کرد اما از نظر فنی بر همه ملی پوشان نظارت داشت.

به گزارش خبرنگار ورزشی خبرگزاری دانا؛ مهدی محمد نبی نایب رئیس اول فدراسیون فوتبال درباره اقدامات انجام شده برای تیم ملی ایران گفت: هفته گذشته جلسه هیئت رئیسه فدراسیون فوتبال برگزار شد و همه اعضا در این جلسه حضور داشتند. در جلسه هیات مدیره موضوعات مختلفی مطرح شد که یکی از آنها بحث تیم ملی و فعالیت تیم های فوتبال استان بود که آیین نامه تیم های استانی باید به روز شود. یکی از مواردی که باعث پیشرفت فدراسیون فوتبال می شود، به روز رسانی قوانین هیئت های استانی فدراسیون است. چرا که تیم های استانی همواره یکی از ارکان پیشرفت فوتبال در کشور هستند.


کمیته فنی گفت اسکوچیچ باید جایگزین شود

وی ادامه داد: کمیسیون فنی فدراسیون فوتبال گزارش هایی را به ما ارائه کرد که در آن باید کادر فنی تیم ملی تعویض شود. این تغییر با توجه به حضور قطر در جام جهانی 2022 نیز موضوع مهمی بود و به همین دلیل این موضوع در هیات مدیره مطرح شد و اعضای هیات مدیره به کادر فنی تیم ملی هجوم بردند که با توجه به برای اکثر اعضا با کارلوس کی روش به پایان رسید. سه شنبه هفته گذشته که این موضوع در هیات رئیسه مطرح شد، ماموریت هایی به من و تاج به عنوان سرپرست فدراسیون داده شد تا این موضوع را پیگیری و در اسرع وقت تعیین نیمکت تیم ملی را مشخص کنیم. همچنین طبق صحبت هایی که با کارلوس کی روش داشتیم، او هدایت تیم ملی ایران در جام جهانی 2022 قطر را بر عهده گرفته است.


تیم ملی انفرادی را مشخص نکرده ایم

نبی درباره انتخاب کی روش در آستانه انتخابات فدراسیون فوتبال گفت: ما نگاهی به اتفاقات تیم ملی داشتیم و تصمیمی در این زمینه به صورت روزانه گرفته نشد. در این بین با تمام احترامی که برای دراگان اسکوچیچ قائل بودیم، درباره انتخاب جانشین جدید به جای او با او صحبت کردیم. ما در این راستا تصمیم واحدی نگرفتیم و نظر همه این بود که تغییرات روی نیمکت تیم ملی انجام شود. دلایل خود را به طور رسمی به هیئت رئیسه فدراسیون اعلام کردیم و در نهایت به این نتیجه رسیدیم که تصمیمی که گرفته بودیم را نهایی می کنیم.


کی روش با یک روز تاخیر وارد تهران می شود

عضو هیئت مدیره اتحادیه فوتبال انگلیس گفت: در جلسه ای که با هیئت مدیره اتحادیه داشتیم، قرارداد کی روش و دستیارانش را نیز بررسی کردیم و با توجه به مشخص بودن رقم قرارداد و مدت زمان قرارداد سرمربی تیم ملی، این اختیارات به رئیس فدراسیون داده شد و خزانه دار نیز برای امضای قرارداد کارلوس کی روش. کی‌روش قرار بود روز دوشنبه وارد ایران شود، اما به دلیل روادید، این موضوع با یک روز تاخیر انجام می‌شود و کی‌روش صبح چهارشنبه وارد تهران می‌شود. این را هم اضافه کنم که دستیاران خارجی کی روش دوشنبه این هفته وارد ایران می شوند.


نامگذاری نشد؛ هاشمیان را در تیم ملی نگه می داریم

نایب رئیس فدراسیون فوتبال درباره آخرین وضعیت مربیان تیم ملی تاکید کرد: کی روش به دلیل تجربه حضور جواد نکونام روی نیمکت تیم ملی او را به خوبی می شناسد و درخواستش برای حضور نکونام در کنار ما درست بود. پس از اعلام تصمیم، این اقدام را انجام دادیم و با مدیرعامل باشگاه فولاد وارد مذاکره شدیم اما به گفته گرشاسبی این انتقال غیرحرفه ای تلقی شد که او حق دارد به عنوان مدیرعامل این باشگاه باشد. با این حال رئیس فدراسیون فوتبال به مذاکره با مدیرعامل باشگاه فولاد ادامه خواهد داد.

نبی در این خصوص تصریح کرد: اگر نتوانیم نیکنام را در تیم ملی داشته باشیم، وحید هاشمیان که حدود 3 سال است در کادر فنی کشورمان حضور دارد با کویروس صحبت می کند و در صورت مثبت بودن نظر کویروس، او می شود. در کادر فنی .تیم ملی می ماند. گزینه اصلی فدراسیون فوتبال نکونام است و وحید هاشمیان زمانی است که نکونام این پست را قبول نمی کند. هدف فدراسیون فوتبال نشاندن دستیار ایرانی روی نیمکت تیم ملی است. می خواهیم این کار را انجام دهیم تا تیم ملی فوتبال کشورمان که حقش یک مربی ایرانی است به آن برسد.


لیست تیم های ملی از مسابقات قهرمانی کشور مشخص شد

وی درباره لیست اردوی تیم ملی گفت: اسامی بازیکنانی که در کشور فعالیت می کنند و به اردوی تیم ملی دعوت می شوند تا ظهر یا بعدازظهر از سوی سایت رسمی فدراسیون فوتبال اعلام می شود. این افراد با نظر مستقیم سرمربی تیم ملی به اردو دعوت می شوند; چون کی روش از نظر بدنی از فوتبال ایران فاصله گرفت اما از نظر فنی تمام ملی پوشان را زیر نظر داشت. همچنین در خصوص لژیونرهای تیم ملی نیز لیستی را به فدراسیون اعلام نکرد که مطمئنا در روزهای آینده پس از بررسی دقیق این اتفاق رخ خواهد داد.

عضو هیئت مدیره فدراسیون فوتبال گفت: بعدازظهر چهارشنبه اردوی تیم ملی کشورمان آغاز می شود. این برنامه ریزی از قبل انجام شده بود اما به دلیل تاخیر در برنامه چند روزی به عقب افتاد. تیم ملی برای اتلاف وقت و خسته نشدن از تهران مستقیماً به اتریش پرواز می کند که سفر تیم ملی را یک روز به تاخیر انداخت و ملی پوشان یکشنبه 6 شهریور عازم اتریش می شوند. با توجه به حضور سرمربی تیم ملی کشورمان در روز چهارشنبه، تمرینات ملی پوشان تا روز جمعه ادامه دارد و ملی پوشان با یک روز تعطیل عازم اردوی اتریش خواهند شد.


استیلی هنوز رسما از مدیریت تیم ملی کناره گیری نکرده است

وی در خصوص استعفا یا عدم استعفای حمید استیلی اذعان داشت: استیلی فقط در روزنامه ها یا مطبوعات استعفای خود را اعلام کرد و استعفای کتبی خود را به فدراسیون ارائه نکرد و تا امروز که با شما صحبت می کنم نامه ای در این مورد ندیده ام. در این زمینه نمی توانم اظهار نظر نهایی کنم. تیم ملی قطعا باید با سرمربی اردو بزند، اینکه استیلی با تیم برود یا نه، با رئیس فدراسیون است که باید تصمیم بگیرد.


اسکوچیچ پیشنهاد سرمربیگری تیم امید را نپذیرفت

نبی درباره پیشنهاد سرمربی تیم امید به دراگان اسکوچیچ خاطرنشان کرد: من با اسکوچیچ در این باره صحبت کردم و با توجه به نیاز او از فدراسیون فوتبال این پیشنهاد به او داده شد اما او این پیشنهاد را از ما نپذیرفت. به همین دلیل در آینده و برای تیم ملی امید تصمیم خواهیم گرفت. کل دستمزد اسکوچیچ پرداخت شده و او فقط 18 روز از سپتامبر از فدراسیون می خواهد. موضوع قرارداد اسکوچیچ این است که در صورت صعود تیم ملی فوتبال کشورمان از مرحله گروهی جام جهانی، او نیز پاداش دریافت می کند.

نایب رئیس اول فدراسیون فوتبال در پایان گفت و گو با مجله فوتبال خبر گفت: مهدی مهدوی کیا یکی از مربیان خوب ما است اما با توجه به اتمام قراردادش این پیش بینی را انجام دادیم تا جانشینی برای او انتخاب کنیم. تیم ملی امید. با مهدوی کیا هم مذاکره می کنیم، اگر به نتیجه نرسیدیم حتما فرد جدیدی به جای او انتخاب می کنیم.


ادامه مطلب؛

دیدگاهتان را بنویسید