اشاعه فرهنگ اسلام و انقلاب در راه اربعین/ نذورات و خدمات فرهنگی در پیاده روی اربعین


ساعت: 13:10
تاریخ انتشار: 1301/06/19
کد خبر: 1895977

یک کارشناس امور فرهنگی با اشاره به اینکه راهپیمایی اربعین بهترین فرصت برای ارائه نذورات و خدمات فرهنگی است، گفت: می توانیم فرهنگ اسلام و فرهنگ انقلاب اسلامی را از طریق رسانه، محصولات فرهنگی یا بازی در این گستردگی گسترش دهیم. انجمن.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ ماجرای حجت الاسلام حبیب بنیسی در گفتگو با خبرنگار فردا پدرخوانده وی ضمن تسلیت ایام شهادت اباعبدالله الحسین (ع) گفت: این روزها شیفتگان امام حسین (ع) در ایام اربعین با پای پیاده به زیارت کربلا رفتند.
وی ادامه داد: قدمت پیاده روی اربعین به سال ها قبل برمی گردد و علما، بزرگان و عاشقان امام حسین(ع) با همه سختی ها این مسیر را طی کرده اند.
این کارشناس امور مذهبی و فرهنگی با اشاره به اینکه امروز پیاده روی اربعین توسعه یافته است، گفت: هر ساله شاهد بزرگ ترین اجتماع بین المللی در اربعین هستیم که چندین میلیون نفر از همه شیعیان جهان حتی اهل سنت و سایر مذاهب الهی در آن حضور دارند. در این گردهمایی دور هم جمع می شوند و بعد از یک هفته همه به کشور خود باز می گردند.
وی خاطرنشان کرد: پیاده روی اربعین بهترین فرصت برای فرهنگ سازی است.
حجت‌الاسلام بنیسی گفت: یکی از خدمات اصلی و مهمی که به نمازگزاران امام حسین (ع) ارائه می‌شود، اسکان برای خواب و غذا است. اما از این فرصتی که در این مسیر وجود دارد و این جمعیتی که وجود دارد نتوانسته ایم بهترین استفاده را ببریم و فقط سعی کرده ایم به آنها خدمات مادی ارائه کنیم.
وی افزود: به نظر من اگر امام حسین(ع) زنده بود و چنین جمعیتی دور او جمع می‌شدند، از آن استفاده فرهنگی می‌کردند، یعنی فرهنگ را در سراسر دنیا تصاحب می‌کرد.
این کارشناس مذهبی و فرهنگی گفت: موکب های زیادی در اربعین برگزار می شود و اگر موکب های ایرانی به زائران غذا ندهند، هیچکس گرسنه نمی ماند، زیرا عراقی ها و اعراب محلی در این امر پیشتاز هستند و خیر. آدم بدون غذاست و جایی برای استراحت ندارد.
وی با اشاره به لطف فرهنگی در این مسیر گفت: می توانیم بدون انجام کار سیاسی در این مسیر فرهنگ جاذبه الهی را ایجاد کنیم.
حجت الاسلام بنیسی ادامه داد: ما می توانیم فرهنگ اسلام، فرهنگ انقلاب اسلامی و… را ترویج دهیم. از طریق رسانه ها، محصولات فرهنگی یا بازی در این جامعه عظیم.
وی گفت: این افراد وقتی به کشور و خانه خود باز می گردند از این محصولات فرهنگی استفاده می کنند به این ترتیب بعد از اربعین فرهنگ سازی نیز انجام می شود.
این کارشناس مسائل فرهنگی با اشاره به اینکه می توانیم محصولات فرهنگی مناسبی را در کنار غذا عرضه کنیم، تاکید کرد: از این جماعت و از پیاده روی خود جوشش بزرگ که بدون هیچ فراخوانی ایجاد شد، می توان نیروهای بزرگ شیعه را در دنیا ایجاد کرد. و فرهنگ دفاع مقدس و جهاد را گسترش دهید.

انتهای پیام

دیدگاهتان را بنویسید