اشتباه بزرگ چه زمانی بود؟

این در حالی است که تیم ملی فوتبال ایران در سومین حضور متوالی خود در جام جهانی با هدایت کارلوس کی روش در هر سه حضور در مرحله گروهی حذف شد.

جلال چراغ پور با اشاره به نتایج این تیم به تحلیل کامل عملکرد کی روش پرداخت و مشکل در تیم ملی را مدیریت عنوان کرد که در ادامه می خوانید:

هیچ کس تاب را کنترل نکرد

سرمربی سابق تیم ملی فوتبال ایران سخنان خود را با اشاره به مسائل حاشیه ای فوتبال به دلیل انتخاب مجدد مهدی تاج به عنوان رئیس جمهور و مشکلات اجتماعی در کشور آغاز کرد و گفت: عملکرد تیم ملی فوتبال ایران دچار مشکل شده است. نوساناتی که هیچ یک از عوامل اجرایی در ساختمان فدراسیون و روی نیمکت نتوانست آن را کنترل کند. نتیجه تردیدها باخت مهم ترین دیدار جام جهانی برای ایران بود. بازی مقابل انگلیس یکی از مهم ترین بازی هایی بود که از هر نظر تاثیر عمیقی بر روحیه و الگوهای فنی ما داشت.

وی افزود: نتیجه بازی انگلیس متاثر از اتفاقات اخلاقی بود اما نمی توان مسائل صرفا فنی را با اتفاقات اجتماعی مرتبط کرد.

کاپیتان تیم ملی اعتراف کرد که اشتباه کرده است

کاپیتان فوتبال ایران در جام جهانی قطر مرتکب اشتباه فاحشی شد. وی در مورد آن حمله گفت: قطعا مرحله اول خطاهای فنی زیادی از سوی فرمانده تیم ملی بود. کاپیتان تیم ملی کی بود؟ او خطاهای زیادی داشت، منسجم و مستمر در تمام نقاط زمین. این اشتباهات فقط مربوط به تیم نبود، بلکه در دیدارهای مرحله یک هشتم نهایی هم دیدم که برخی از مربیان اشتباه فنی کردند.

سخنان کوبنده چیراگپور در حمله به کی روش اینگونه بود: هر مربی در انتخاب استراتژی در طول مسابقه و حتی در ثانیه هایی که در رختکن صحبت می کند و در کنار زمین راه می رود موثر است. کوچکترین اشتباه او، اگر سریعاً اصلاح نشود، مانند قافله ای عمل می کند که هرچه می رود به بیراهه می رود. در بازی اول قبل از شروع بازی شکست خوردیم. اما سپس تاکتیک های فنی نیز به سردرگمی ما با آن اضافه شد. مقابل انگلیس حداقل 45 دقیقه اشتباه کردیم. اشتباه دویدیم، اشتباه فکر کردیم و اشتباه ادامه دادیم.

انگلیس از ایران می ترسید

آنالیزور فوتبال ایران درباره باخت 6 بر 2 مقابل انگلیس گفت: آنها کاملا از ما می ترسیدند. آن وحشت باعث شد دو گل بزنیم و سه موقعیت بالقوه برای گلزنی داشته باشیم. فقط پشت این سه موقعیت اراده کمی وجود داشت، چرا که انتقال نکات فنی از کنار زمین به بازیکنان صفر بود.

اشتباه بزرگ چه زمانی بود؟

عناصر بازی اشتباه بود

وی در خصوص عملکرد ملی پوشان ایران افزود: دومین نکته ای که در کارنامه ضعیف ایران در جام جهانی به عنوان یک مشکل اساسی دیده می شود اصرار بر عناصر اشتباه بود. از دقیقه 15 بازی با انگلیس متوجه شدیم که دفاع چپ بسیار آسیب پذیر است. به روند انتخاب بازیکنان جناح چپ توجه کنید، ما 7 گزینه مثل امید نورافکن، وحید امیری، صالح حردانی، جعفر سلمانی و … داشتیم اما آرامش ندیدیم. مشکل اصلی دفاع چپ فقط برای این دوره نبود، بلکه بهترین مدافعان ما، میتبی محرمی، جواد زرینچه و مجید ناموموتلک بودند که برای ایران خوش درخشیدند.

ببخشید من از زمان گذشته برای who استفاده کردم!

چراغ پور با اشاره به استراتژی های خاص کارلوس کی روش خاطرنشان کرد: جالب اینکه کی روش نزدیک به یک دهه سرمربی تیم ملی ایران بود اما تنها چیزی که به آن فکر نمی کرد فوتبال دو نفره بود. ببخشید در جمله قبلی از زمان گذشته استفاده کردم چون فکر می کنم حتی اگر همه از ایران برویم کی روش باز هم می ماند! آنها واقعاً درک نمی کنند که چرا مربی عملگرا و رسمی مثل او هرگز به فوتبال دونفره در جناح فکر نمی کند.

کارشناس فوتبال ایران تاکید کرد: اشتباه عمیق او در این دوره این بود که به اتفاقات لحظه ای زمین فکر نکرد. بازیکنان در هر سه بازی شدیدترین فشار فنی و روحی را تجربه کردند اما نیمکت نشین ساکت بود.

اشتباه بزرگ چه زمانی بود؟

یک ضعف بدنی عجیب

چراغ پور همچنین از وضعیت بدنی بازیکنان تیم ملی ایران انتقاد کرد و گفت: سومین موردی که بی سابقه بود، عدم آمادگی بدنی در تیم ملی ایران بود. فکر می کنم دلیل آن عدم تمرین کامل با همه مردم و در نتیجه عدم تمرین بدنی بود. وقتی تیم ملی جمع شد متوجه شدیم که اصلا جمع نشده است.

وی ادامه داد: سردار آزمون در دقیقه 26 بازی مقابل آمریکا ماهیچه های هر دو پای خود را کشید اما تا پایان نیمه اول در زمین ماند تا به آبروی کادر فنی و تاکتیکی لطمه نزند. ما سال هاست که گرفتگی عضلات نداشته ایم. بسیاری از بازیکنان بدون سلامت کامل بازی کردند که دلیل آن عدم ارتباط فصل با دوره های جام جهانی بود. نتایج دیگر تیم های آسیایی مرا بیشتر نگران کرد.

یکی شماره فدراسیون رو بگیره!

واقعاً در جام ملت ها با ژاپن، کره جنوبی، عربستان سعودی و استرالیا چه خواهیم کرد؟ می خواهم بلافاصله تلفن را بردارم و با ریاست فدراسیون تماس بگیرم تا تکلیف امشب تیم ملی مشخص شود. واقعاً یک نفر باید با شماره فدراسیون تماس بگیرد و بگوید زمان تمام شده است.

اشتباه بزرگ چه زمانی بود؟

کی میمونه یا نه؟

چیراگپور در مورد بحث مجدد درباره ماندن یا عدم حضور پرتغالی روی نیمکت ایران شفاف سازی کرد. چه باشد چه نباشد، فوتبال فاقد برنامه ریزی است. ما آنقدر کمبود بازیکن با سواد فوتبال داریم که اکنون می خواهیم از آن استفاده کنیم. نمی دانم وقتی در ابتدایی ترین مسائل مشکل داریم، پیچیدگی حریف در جام ملت ها را چگونه تشخیص خواهیم داد. کاملا مشخص بود که آمریکایی ها حداقل 6 ماه روی دفاع چپ ایران کار می کردند. با سه نفر در آن جناح، دو مدافع ما را تحت فشار قرار دادند و آنقدر در خواسته هایشان پافشاری کردند که به گل رسیدند.

سرمربی سابق تیم ملی ایران افزود: نمی فهمم چرا سه بر دو در سمت چپ را رعایت نکردیم اما کی ظاهر شد؟در فوتبال ما سیستم کوچکی وجود ندارد. هر سیستم رایجی مثل 2-4-4 یا 1-3-2-4 و … به 6 سیستم کوچک تقسیم می شود که ما اصلا آنها را نمی شناسیم.

آب لوله کشی گل آلود شد!

وی در پایان با ابراز تاسف از فقر برای تولید بازیکنی فهمیده فوتبال گفت: آب چشمه کدر شده است. کارهای زیرساختی زیادی در این زمینه باید انجام شود. ما در کمیته آموزش مشکلات جدی داریم. جزوه هایی که آنجا می گویند با فوتبال امروزی کاملا متفاوت است. بلکه می گویم این مطالب ربطی به فوتبال مدرن ندارد. معلمان حرفه ای باید بیایند وگرنه مشکلات ریشه ای هرگز حل نمی شود. باید از بچه های 10 ساله شروع کنیم و روی آنها سرمایه گذاری کنیم.

دیدگاهتان را بنویسید