اشغال 70 درصد بستر فنی شبکه انتقال کشور/ سرمایه گذاری دولت قبل برای افزایش پهنای باند راضی کننده نیست


ساعت: 14:24
تاریخ انتشار: 14/02/1400
کد خبر: 1810222

کارشناس ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت؛

ضیایی پرور با اشاره به اشغال 70 درصدی بستر فنی شبکه انتقال کشور گفت: ایجاد زیرساخت و سرمایه گذاری برای افزایش پهنای باند اینترنت در دولت قبل راضی کننده نیست.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ حمید ضیایی پرور کارشناس ارتباطات و فناوری اطلاعات در گفت و گو با صبح توس در خصوص اختلالات اخیر در شبکه اینترنت کشور گفت: طبق آمارهای قبلی مصرف اینترنت در کشور 5 ترابایت بر ثانیه است. ایران. میزان پهنای باند مصرفی کشور باید اعلام شود.

وی افزود: سیاست دولت ها افزایش ماهانه این ظرفیت برای رفع نیازها و دسترسی اینترنت به جامعه است که مدام در حال افزایش است و اگر این افزایش ظرفیت به صورت ماهانه اتفاق نیفتد در واقع در حال کاهش هستید. “

این کارشناس ارتباطات و فناوری اطلاعات با اشاره به تقاضای بالای اینترنت در کشور گفت: باید حجم جدید پهنای باند به شبکه تزریق شود چرا که سال گذشته و امسال موضوع کرونا باعث افزایش تقاضا شد، چاره ای نیست. اما برای فرار به فضای مجازی و در نتیجه مصرف انسان به میزان قابل توجهی افزایش یافته است.

وی با بیان اینکه اینستاگرام خود حجم زیادی از اینترنت کشور را به خود اختصاص داده است، افزود: نگاه ویژه دولت به شبکه ملی اطلاعات و بسترهای داخلی نوعی سیاست نظارتی است اما باید برای استقبال کاربران از بسترهای بومی تدابیری اندیشیده شود.


پر شدن 70 درصدی بستر فنی شبکه انتقال کشور

ضیایی پرور ادامه داد: 70 درصد بستر فنی شبکه انتقال کشور و اپراتورهای تلفن همراه استفاده از این شبکه برای تبادل داده تکمیل شده و اپراتورها در کوتاه مدت نمی توانند زیرساخت ها را توسعه دهند.

وی افزود: قطعا توسعه زیرساخت ها و پهنای باند چیزی نیست که بتوان در عرض چند ماه به آن دست یافت و باید از گذشته تدابیری اندیشیده می شد؛ خرید مراکز داده، زیرساخت ها و تجهیزات شبکه اینترنتی باید تحت این شرایط انجام می شد. دولت قبل، اگرچه باید در دولت فعلی استفاده می شد.


c9be198a 6ccc 46df 98c1 8dbd8b3318bd خبر خاکستری

این کارشناس ارتباطات و فناوری اطلاعات با تاکید بر اینکه اساس توسعه زیرساخت ها باید در گذشته ایجاد می شد، البته مشکلات تحریم ها بخشی از دلایل توسعه نیافتگی زیرساخت های ارتباطی کشور است، گفت: این تصمیم باید اتخاذ شود. در نظر گرفته شده.

وی با اشاره به اینکه بخش اینترنت ثابت خانگی صاحب بیشترین مشکلات است، افزود: افزایش پهنای باند و سرمایه گذاری در این حوزه در دولت قبل رضایت بخش نبوده و وضعیت کلی اینترنت در کشور مطلوب نیست.


نیاز و تقاضای مردم افزایش پهنای باند اینترنت است

ضیایی پرور گفت: برای اهداف سند چشم انداز 1404، ایران باید از نظر فناوری در خاورمیانه اول می شد که یکی از این موارد میزان ضریب نفوذ اینترنت بود که نشان از عدم برنامه ریزی دولت های گذشته دارد.

وی افزود: میانگین پهنای باند ایران حدود 20 مگابیت بر ثانیه است که به طور کامل مورد قبول نیست، اما سرعت های بالای 100 مگابیت در کشورهای پیشرفته آسیایی ارائه می شود.

این کارشناس ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: نیاز و تقاضای مردم افزایش پهنای باند اینترنت است و بیشتر کسب و کارهای کشور به صورت مستقیم یا غیرمستقیم در این زمینه دخیل هستند، بنابراین دولت ها باید به این نیاز پاسخ دهند.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید