مثلاً با وجود اینکه همکار ما مجموع امتیازات و حداقل های لازم برای کسب عنوان استاد را جمع آوری کرده است، اما در گزارش ایشان می گوید «بدون عنوان».
از سوی دیگر، اگرچه حد امتیاز کل 1000 امتیاز است و حد هر جزء نیز مشخص است، اما در کارنامه و در برخی مؤلفهها، بهویژه مؤلفههای حرفهای و تجربه، محدودیتهای کل بالاتری در نظر گرفته شده است. 240 و 200 امتیاز دارن گاهی تا 280 و 220 هم میرسن!!
در مرحله ارزشیابی، اطلاعات ناقص و مبهم وزارت آموزش و پرورش و فرهنگ باعث شد تا برخی ارزیابان به جای افزایش 15 و 10 امتیازی به همکاران، 45 و 20 امتیاز را در دو بخش مشارکت در کارگروه ها و معلمان کاهش دهند.
نقص های متعدد و مداوم نشان می دهد که هرگز نمی توان به این سیستم به عنوان معیاری برای رتبه بندی معلمان اعتماد کرد.