اشکان دژاگه پرسپولیسی ها را شست و شو داد و پراکنده کرد

اشکان دژاگه پرسپولیسی ها را شست و شو داد و پراکنده کرد

اشکان دژاگه بازیکن باتجربه تیم فوتبال فولاد خوزستان پس از مدت ها در میکس خبری فولاد آرنا مصاحبه ای انجام داد و طی آن به دفاع از فولاد خوزستان و جواد نکونام پرداخت و از شرایط فوتبال ایران صحبت کرد. این بازیکن باتجربه معتقد است فوتبال ایران برای غلبه بر شرایط فعلی و پیشرفت باید روی فوتبال تمرکز کند و از حاشیه دور بماند. وی همچنین به اتفاقات بازی با پرسپولیس پرداخت و از حمله به فولاد انتقاد شدید کرد.

خنده دار بود که توپ های ما گل نشد

صحبت های دژاگه با «خسته نباشید» خطاب به هم تیمی هایش برای اجرای یک نمایش خوب فوتبال مقابل سپاهان آغاز شد: «می خواهم به بچه ها خسته نباشید بگویم. بازی خیلی خوبی انجام دادیم و فکر می کنم یکی از بهترین بازی های ما بود. و شما آن را دیدید. تمام بازی در دستان ما بود. می توانستیم در نیمه اول یکی دو گل به ثمر برسانیم. در کل بازی با سپاهان فکر می کنم فقط یک بار روی دروازه ما خطرناک بود و آن هم در کرنر بود. امروز خیلی خنده دار بود که توپ های ما وارد دروازه نشد. او چند سیو خوب انجام داد اما ما خیلی خوش شانس نبودیم.”

ما مقابل هر تیمی یکسان بازی می کنیم

وی در ادامه با اشاره به بازی فولاد در نیمه دوم افزود: در نیمه دوم واقعاً بدنم را گرم کردم. توپ های ما به درون دروازه نمی رفت. خداییش بازی خیلی خوبی بود ما بازی خوبی انجام دادیم و نشان دادیم که مقابل هر تیمی که بیاید همان بازی را انجام خواهیم داد.

هواداران باید برای حمایت بیایند نه اینکه بازی را متوقف کنند

وی سپس در واکنش به جو حاکم بر ورزشگاه و چند بار توقف بازی به دلیل رفتار هواداران، گفت: بله، هواداران ما برای حمایت از ما آمده بودند اما به خاطر آنها بازی مدام متوقف می شد. اگر آمدند بیایند کمک کنند نه اینکه این کارها را بکنند. ما به سپاهان فشار می آوردیم. اینجوری بازی متوقف میشه هفته هاست که مصاحبه ای انجام نداده ام، اما باید بگویم که واقعا آزاردهنده است. در واقع… ما هفته به هفته این مشکلات را داریم. واقعا ناراحتم میکنه بازی همچنان متوقف می شود. اصلا تو لیگ ایران حرف میزنه که دیگه با هیچ داوری نمیشه! با هیچ کدام.”

هیچ چیز با VAR تغییر نمی کند

کاپیتان سابق تیم ملی سپس در پاسخ به این سوال که آیا با ورود VAR شرایط تغییر می کند، به حملات هفته های اخیر به فولاد اشاره کرد و تاکید کرد: خیر، چیزی تغییر نمی کند. فقط منتظرند بگویند فولاد مقابل پرسپولیس این کار را کرد! سپاهان امروز چه کرد؟! هر دقیقه خودشان را پرت می کردند. اما وقتی فولاد این کار را می کند…

تمام فوتبال ایران نیاز به تغییر دارد

تصمیم اشکان برای پایان دادن به این مشکلات اینگونه توضیح داده شد: «ببینید، کل فوتبال باید تغییر کند. هر هفته این حرف ها را می زنیم، اما هر هفته بدتر می شود. هر برنامه ای که می بینید فقط این مشکلات را دارد. یا من اشتباه می کنم؟ دیگر هیچ کس روی بازی متمرکز نیست. همه منتظرند تا بازی شروع شود و ببینند چه می کنند یا چه می کنند!»

در همه جای دنیا نیمکت ها پر سر و صدا هستند، اما نه چندان

دژاگه در پاسخ به این سوال که آیا سر و صدای نیمکت در فوتبال اروپا هم همینطور است، گفت: همه جای دنیا سروصدا می آید، نه آنقدرها! هر هفته به خود می گوییم بهتر می شود، اما هیچ چیز بهتر نمی شود. آنها باید خودشان ببینند که مشکلات از کجا می آید. بعد می گویند تقصیر آن شخص است یا کس دیگری. آقای نکونام خیلی زحمت می کشد. بعد می آیند و می گویند … ما امروز فوتبال بازی نکردیم؟! امروز فوتبال بازی کردیم.”

اگر شکست خوردید، بهانه نیاورید

وی سپس افزود: به نظر من بازی مقابل تیم ما برای همه تیم ها سخت است. اما بهانه نیاورید اگر فولاد برد، می گویند این کار را کرده است! بابا، همه تیم ها این کار را می کنند. تیم ما نباید این کار را بکند؟! هر هفته این اتفاقات می افتد. امروز چند دقیقه از وقت اضافه استفاده شد؟ به نظر شما 5 دقیقه درست بود؟! 9 دقیقه قبل از پرسپولیس، 10 دقیقه قبل از تراکتورسازی! سپس برای ما 5 دقیقه خواهد بود! بابا بعضی وقتا به داور فرصت نمیدن. ما می دانیم که تحت فشار هستند، اما گاهی اوقات… من مصاحبه نکرده ام، اما گاهی اوقات این اتفاق نمی افتد.»

بس است، کمی فوتبال بازی کن

بازیکن سابق وولفسبورگ و فولام درباره اینکه چرا به ندرت مصاحبه می کند، توضیح داد: چرا باید مصاحبه کنم؟! شما جلوی تلویزیون می نشینید و برنامه هایی را تماشا می کنید که هر هفته بدتر می شوند. هر هفته یا در مورد هواداران یا مسائلی است که در خط است. بس است. کمی فوتبال بازی کن ما در جاهای دیگر فوتبال بازی کرده ایم و چیزهای زیادی دیده ایم. درست است که همه جای ورزشگاه ها حواشی است، اما نه به این اندازه!

کارلوس کی روش تمام شد و رفت

سوال بعدی دژاگه در مورد جدایی کارلوس کی روش از فوتبال ایران بود. کاپیتان سابق تیم ملی در مورد جلوبازی بازیکنان موافق و مقابل کارلوس کی روش و داستان هایی که برخی بازیکنان در این زمینه منتشر کرده اند، گفت: آقای کی روش اینجا خیلی کار می کند. سال هایی که بودم را دیدم. تمام شد، کارلوس کی روش رفت. حالا می خواهند یک سال تمام درباره کارلوس کی روش صحبت کنند؟! روی مربی جدید تمرکز کنید.”

وقت نداریم برای سرمربی تیم ملی اشتباه کنیم

وی درباره جایگزین ایده آل کی روش اضافه کرد: آنها باید روی این موضوع تمرکز کنند و برنامه ریزی کنند که اکنون چه کسانی می توانند به تیم ملی کمک کنند. تیم ملی تا چند ماه دیگر جام ملت ها را پشت سر می گذارد و فرصتی برای اشتباه نیست.»

او باید بیشتر روی فوتبال تمرکز کند

بازیکن باتجربه باشگاه فوتبال خوزستان اینگونه پاسخ داد: «ابتدا باید لیگ ایران تاسیس شود. او باید بیشتر روی فوتبال تمرکز کند. این زمینه ها را کنار بگذارید. میدونم سخته ولی اینجوری پیشرفت میکنی چرا ژاپنی ها پیشروی کردند؟! آیا ما بازیکنان بدی داریم؟! همه تلاش می کنند. در تمام دنیا بازیکنان ایرانی تلاش می کنند و خوب تلاش می کنند. مربیان ایرانی کارشان را خوب انجام می دهند.»

مدام نگویید فولاد فولاد است…

دژاگه از نگاه یک بازیکن غیر ایرانی ادامه داد: زمین ها را کنار بگذارید. این اتفاق برای من افتاد. هی میگن فولاد فولاد… یکی افتاده لبه خط پس برو بیرون. این چیه؟! ما می دانیم که آنها این کار را از روی عمد انجام می دهند، هیچ ایرادی در این کار وجود ندارد، اما فکر نکنید که فولاد این کار را می کند.”

دیدگاهتان را بنویسید