اصفهان روز پنجشنبه میزبان رئیس جمهور است


ساعت: 17:35
تاریخ انتشار: ۱۳۰۱/۰۳/۲۳
کد خبر: 1855734

در ادامه سفر استانی، آیت الله سیدابراهیم رئیسی رئیس جمهور قرار است روز پنجشنبه 26 خرداد به اصفهان سفر کند. مسائلی مانند آب، کشاورزی، صنعت و محیط زیست نیز از اولویت های سفر هیات دولت به اصفهان است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ در ادامه سفر استانی، آیت الله سیدابراهیم رئیسی رئیس جمهور قرار است روز پنجشنبه 26 خرداد به اصفهان سفر کند.

دیدار با علما و روحانیون، دیدار با کارآفرینان و فعالان اقتصادی، دیدار با مردم، دیدار با خانواده شهدا، حضور در جلسه مدیریت کل استان، بازدید از پژوهشگاه و شرکت های موفق دانش بنیان و دیدار با علما از جمله برنامه های این ستاد است. سفر آیت الله رئیسی به اصفهان.

سید محمد حسینی نایب رئیس مجلس در خصوص جزئیات سفر رئیسی به اصفهان گفت: پیش از آن سفر با نمایندگان استان اصفهان دیدار و نظرات آنها را دریافت کردیم. البته نظرات مدیران اجرایی این استان نیز دریافت شد. همچنین تکمیل پروژه های نیمه تمام در این سفر نهایی و تایید می شود.

وی با اشاره به برنامه های رئیس جمهور برای سفر به استان اصفهان گفت: دیدارهای مردمی که رئیس جمهور در چند سفر اخیر آغاز کرده است گام مهمی است. زیرا رئیس جمهور به جای اینکه با گروه های خاصی جلساتی داشته باشد، این جلسات را با صدها و گاهی هزاران نفر برگزار می کند. آنها بیشتر به مناطق ضعیف توجه می کنند.

حسینی ادامه داد: جلسات پرسش و پاسخ با اقشار مختلف، بانوان و روحانیون برگزار می شود که در مجموع باعث نشاط و شادی استان می شود. وام های مصوب بلافاصله در استان توزیع و کار آغاز می شود. معاون اجرایی رئیس جمهور پس از مدتی در روند پیشرفت پروژه ها حضور یافت و موانع موجود را برطرف کرد.

نایب رئیس مجلس سفرهای رئیس جمهور در استان را ضروری دانست و گفت: در دولت نهم و دهم نیز چنین سفرهایی وجود داشته است اما اینکه رئیس جمهور هر هفته به استان سفر می کند، خود حرکت مهمی است. روند سفرهای استانی به گونه ای تنظیم شده است که آقای رئیسی طبق برنامه سفر استانی تا دو ماه آینده به تمام استان های کشور سفر خواهد کرد.

وی افزود: البته علاوه بر سفرهای استانی رئیس جمهور، وزرا نیز به صورت جداگانه به استان ها سفر می کنند. باید گفت که اعضای دولت در بین مردم هستند و از مشکلات خود آگاه هستند و برای رفع آن تلاش می کنند.

* بحث آب برای اصفهان از اولویت خاصی برخوردار است

حسینی در پاسخ به این سوال که آیا دولت مصوبه خاصی برای اصفهان خواهد داشت یا خیر، تصریح کرد: یکی از موضوعات اصلی که در همه استان ها جزو اولویت های دولت است، بحث آب است. حتی در استان هایی مانند آذربایجان غربی و شرقی نیز به دلیل کاهش بارندگی در سال های اخیر شاهد مشکلات آبی هستیم. موضوع آب نیز از اولویت ویژه اصفهان است.

وی ادامه داد: البته از همان ابتدای دولت جلساتی با نمایندگان و مسئولان استان برگزار شده و تدابیری در حال بررسی است. وزارت نیرو نیز فعال است و موضوعاتی مانند آب، کشاورزی، صنعت و محیط زیست از اولویت های سفر هیات دولت به اصفهان است.

معاون رئیس جمهور در پایان تاکید کرد: دولت در تلاش است تا در صورت لزوم در بحث نحوه کشت و نوع آبیاری و همچنین بحث حمل و نقل آب اقدامات لازم را انجام دهد.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید