اصلاح نظام بانکی امروز یکی از الزامات اصلی جامعه است/ بانک ها باید پاسخگوی نیازهای مردم باشند

ساعت: 11:46
تاریخ انتشار: ۱۳۰۰/۱۰/۱۱
کد خبر: 1804386

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس با تاکید بر اینکه اصلاح نظام بانکی یک مطالبه عمومی در کشور است، گفت: روند تامین اعتبارات بسیار کند و با مشکل مواجه است و بانک ها باید پاسخگوی نیاز مردم باشند. و نیازهای صنایع تولیدی را تامین کند.

جعفر گدیری عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس یازدهم در گفت و گو با خبرنگار اقتصادی شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ وی در خصوص اصلاح نظام بانکی کشور و دستور رئیس جمهور گفت: برگزاری جلسات و توصیه های کلی برای اصلاح نظام بانکی کشور به نفع عموم مردم است، اما به شرطی که نتایج این جلسات به دستورالعمل، آیین نامه و مصوباتی در نظام بانکی کشور تبدیل شود. سیستم بانکی “کشور مورد استفاده.

اصلاح نظام بانکی کشور باید عملی باشد

وی با بیان اینکه اگر در عمل تغییری دیده نشود، صرف تشکیل جلسات و تاکید بر اصلاحات مشکلی حل نمی شود، ادامه داد: رئیس جمهور نباید نظریه پرداز باشد و جایگاه اجرایی خود را حفظ کند و کار همه را خاص و تخصصی بداند. متولی برای تسریع در روند اجرا.

رئیس کمیسیون اقتصادی کمیسیون برنامه و بودجه تصریح کرد: بدون اثرات تورمی

گادری افزود: طرح مجلس برای وثیقه و تعهدات، سازوکار و سیستم بانکی را می بیند که بر ضمانت برای اطمینان از بازگشت پول تاکید دارد. این موضوع از طریق موسسات وثیقه و شرکت های ضمانت کننده قابل شکل گیری است.

تقاضای عمومی در کشور برای اخوبی های سیستم بانکی

وی در خصوص تامین اعتبار و زیرساخت ها گفت: با هماهنگی دولت و مجلس باید سریعا برنامه ها اجرایی شود و به نقطه ای برسد که منافع عمومی در توده مردم دیده شود. دولت باید بتواند خلأهای قانونی را پر کند و با همکاری و همدلی مجلس این روند را تسهیل کند. باید از کلی گویی پرهیز کرد و به تحقق ایده ها بیشتر توجه کرد تا در زمینه هایی که کاستی ها وجود دارد این خلاء پر شود.

این نماینده مجلس گفت: امروز اصلاح نظام بانکی یک مطالبه عمومی در کشور است و یکی از محورهای تحول اقتصادی، تحول نظام بانکی است. اگر این اتفاق نیفتد، عملاً اقدام خاصی انجام نشده است. برای تامین مالی واحدهای تولیدی صورت می گیرد.«روند تهیه تجهیزات بسیار کند و سخت است و کسانی که صادقانه می خواهند مسیر تولید را طی کنند امروز با مشکل نقدینگی مواجه هستند.

گادری یادآور شد: جلساتی مانند دیدار رئیس جمهور با مدیران بانک ها باید مستمر باشد و نظام مقننه و مجریه کشور نیز به گوش مشکلات نظام بانکی برود. برخی از منابع بانکی که با خلأهای قانونی یا نفوذ برخی دستگاه ها مورد سوء استفاده قرار گرفته اند، سوء استفاده می شود و باید جلوی آن گرفته شود. بنابراین باید در این جلسات مسائل مورد توجه قرار گیرد.

این استاد اقتصاد دانشگاه افزود: از نظر مجلس تداوم این جلسات و اجرای مصوبات بسیار حائز اهمیت است و امیدواریم این جلسات منشأ تحول و رفع مشکلات باشد.

نظام بانکی باید به صنایع نزدیک باشد و نیازهای مردم را تامین کند

عضو کمیسیون برنامه و بودجه گفت: نظام بانکی باید پاسخگوی نیاز مردم باشد و این روند گره گشایی از مشکلات خرد باید شکل بگیرد تا به یک مدل کلان برسیم.. بهتر است برای ساماندهی مشکلات خرد مردم از طریق این نهادها، صندوق هایی در سطح محلی و منطقه ای ایجاد شود. اینها مسائلی است که باید در چارچوب اصلاح نظام بانکی مورد توجه و برنامه ریزی قرار گیرد.

گادری گفت: تمام تلاش نظام بانکی باید برای رفع مشکلات خرد مردم در کنار نیازهای صنایع تولیدی به کار گرفته شود و برای هر یک از این فرآیندها برنامه ریزی ویژه ای داشته باشد و از هیچ کدام غفلت نشود. مناطق. “

وی افزود: نظام بانکی با اطلاع رسانی و ایجاد فضای شفاف و معرفی بدهکاران باید با افرادی که از طریق ارتباط اقدام به استفاده از رانت می کنند مقابله کند و از سوء استفاده جلوگیری کند تا افراد خاصی نتوانند از منابع کشور به نفع خود استفاده کنند.


ضرورت تقویت نظارت بر نظام بانکی برای جلوگیری از فساد

یکی از اعضای کمیسیون برنامه و بودجه مجلس در پایان خاطرنشان کرد: اگرچه دولت درصدد تنوع بخشی به تسهیلات است، اما اگر این روند رعایت نشود، ممکن است مشکلی که از قبل وجود داشت تکرار شود و بانک ها فضایی را ایجاد کنند که منشأ فساد باشد. “بودن. در طرح تحول نظام بانکی نیز بر این روند و تشکیل کارگروه بررسی مشکلات به منظور رفع قوانین مخرب و تضمین نظام بانکی با توسعه کشور و نیازهای مردم تاکید شده است.

به گزارش راه دانا؛ آیت الله سید ابراهیم رئیسی با مدیران عامل بانک ها، معاون اول رئیس جمهور، رئیس کل بانک مرکزی، رئیس سازمان برنامه و بودجه، وزیر امور اقتصادی و دارایی، معاون رئیس جمهور و رئیس کل بانک مرکزی دیدار و گفت و گو کرد. ایجاد تغییرات در حوزه های مختلف و به ویژه تغییر در وضعیت کنونی نظام بانکی، گفت: عدالت به عنوان مسیر و مقصد حرکت محور اقدامات دولت برای ایجاد تحول در نظام بانکی است.

رئیس جمهور ادامه داد: خود بانک ها با همکاری بانک مرکزی باید تا قبل از پایان سال کارگروهی برای شناسایی و رفع مشکلات داخلی نظام بانکی، بررسی تعارضات، رفع تعارضات، ایجاد شفافیت و تسهیل امور بانکی تشکیل دهند. فعالیت. در ارتباط بین مردم و تولیدکنندگان «با بانک ها اقدام کنید.

وی بر لزوم تمرکز نقدینگی در نظام تولید تاکید کرد و گفت: اگر نقدینگی بر روی تولید متمرکز شود مشکلی ایجاد نمی کند اما اگر نقدینگی وارد تولید نشود مانند سیل در جامعه و همه جا فروپاشی به ثمر می رسد. .

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید