اصل انسانیت و ارزش های الهی حلقه مفقوده جشنواره / توهین به مقدسات اسلام برگرفته از تفکر صهیونیستی است.


ساعت: 17:09
تاریخ انتشار: 1401/10/14
کد خبر: 1842846

رئیس اندیشکده بسیج هنرمندان اردبیل گفت: جشنواره فیلم کن به ترویج ارزش های غیرانسانی و غیرانسانی معروف است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ خاتم رسولی رئیس بسیج حوزه هنری استان اردبیل و از فعالان فرهنگی و هنری استان در گفتگو با سبلان ما وی با اشاره به حاشیه جشنواره فیلم کن گفت: آنچه از برگزاری رویدادهای فرهنگی و هنری در سطح بین المللی انتظار می رود احترام به ارزش های فرهنگی جوامع مختلف، عدم مداخله سوگیری های سیاسی، پرهیز از نفرت است. و باج خواهی و تلاش برای معرفی True، فرهنگ اصیل جوامع و ملل دیگر است.

وی افزود: در بسیاری از جشنواره های هنری که در غرب برگزار می شود. این اصل مغفول مانده و تلاش مستمری برای به تصویر کشیدن چهره های هولناک و عقب مانده، عقب مانده و به دور از ارزش های انسانی و سیاه و تاریک از فرهنگ های اصیل به ویژه فرهنگ جوامع اسلامی و ویژگی های جامعه ایرانی صورت می گیرد.

رسولی گفت که جشنواره فیلم کن به ترویج ارزش های غیر انسانی و غیر خدایی معروف است. این فیلم که مملو از کسوف و حاوی مضامین ضد اسلامی و ضد شیعی است برنده جایزه ویژه شد. این امر اعتقادات شیعیان جهان را جریحه دار کرد و نیات شوم برگزارکنندگان را بیش از پیش آشکار کرد.

این فعال فرهنگی و هنری اردبیلی گفت: البته برنامه ریزان، مدیران و مجریان استکبار جشنواره کن با این حرکت ضد شیعی اهداف خطرناکی را ترسیم می کنند و هوشیاری هنرمندان و اندیشمندان باید شکسته شود، پاسخ مناسبی بدهند به موقع. یک حرکت شوم.”

وی به حضور ضدفرهنگی و رفتار ضدورزشی برخی از هنرمندان کشورمان در جشنواره و اظهارات کذب آنها اشاره کرد و گفت: این بازیگرانی که خود را نماینده مردم ایران معرفی کردند نیز باید از سوی مراجع ذی صلاح تحت تعقیب قرار گیرند. آنها را قادر می سازد تا هنگام حضور در مجامع هنری بین المللی به آداب و رسوم و ارزش های فرهنگی کشور بزرگ و متمدن ایران اسلامی احترام بگذارند.

رئیس اندیشکده بسیج هنرمندان اردبیل اهانت به ارزش های دینی مردم ایران اسلامی را نشأت گرفته از اندیشه وهابیت و صهیونیسم دانست و گفت: یکی از اهداف جشنواره سیاست زدگی صهیونیسم است. برای تخریب و توهین به ارزش‌ها و باورهای دینی ملت: ایران بزرگ است زیرا امروز ایران اسلامی پرچمدار جهان است و رؤیاهای صهیونیسم را برای رسیدن به اهدافش بیدار می‌کند و بر هم می‌زند.

وی با بیان اینکه امروز هنرمندان متعهد و انقلابی رسالت بزرگی بر عهده دارند، گفت: جهاد تبیین به زبان هنر بهترین راه پاسخگویی به توطئه های هنری دشمنان است.

رسولی از مسئولان فرهنگ و هنر کشور خواست تا از طریق نهادهای بین‌المللی نسبت به این حرکت هجومی اقدام مناسبی داشته باشند و شرایط حضور هنرمندان در جشنواره‌های خارجی را برای اعتلای مکتب اسلام در جهان و اعتلای عزت و کرامت مردم اسلام فراهم کنند.

مصاحبه: مهدی جدی

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید