اصناف کرمان هیچ همدستی و توافقی با یاغیان ندارند/بازرگان در کنار مردم و نظام هستند.


ساعت: 13:47
تاریخ انتشار: 28.08.1401
کد خبر: 1912128

این مطلب در نشست خبری اتاق اصناف مرکز استان کرمان بیان شد.

محسن ربیعی رئیس اتاق اصناف استان کرمان گفت: از جامعه قضایی استان می خواهیم با فتنه گران خسارت وارده به اصناف برخورد قاطع داشته باشد، اصناف این معضل را محکوم می کنند و هیچ گونه همدستی و توافقی با اصناف ندارند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش را آرمان، نشست خبری اتاق اصناف مرکز استان با اصناف برگزار شد، در این نشست به اتفاقات اخیر و نقشی که بر اصناف تحمیل شده بود اشاره شد.



رئیس اتاق اصناف استان کرمان: اصناف کرمان هیچ گونه همدستی و توافقی با شورشیان ندارند.
در ابتدا محسن ربیعی رئیس اتاق اصناف کرمان گفت: همانطور که می دانید اصناف سراسر کشور از اول انقلاب پیگیر انقلاب بوده اند، اصناف اسان کرمان شهدای زیادی تقدیم انقلاب کرده اند. از جمله شهید مدافع حرم شهید لنگری.
وی با تاکید بر اینکه کسبه و اصناف استان کرمان رفتار معتکفین را محکوم می کنند، تصریح کرد: معاندین در حال حاضر به دنبال نقشه ای برای تعطیلی بازار هستند اما در این چند روز کسبه با معترضان مواجه شده و مغازه ها را باز کردند. من تو را ساختم
ربیعی تاکید کرد: از جامعه قضایی استان می خواهیم با اغتشاشگرانی که به اصناف خسارت وارد کردند به شدت برخورد کند، اصناف این موضوع را محکوم می کنند و هیچ گونه همدستی و توافقی با اغتشاش گران ندارند.
رئیس اتاق اصناف استان کرمان گفت: اصناف در هر تعطیلات متضرر می شوند اما در چند روز اخیر اتحادیه ها با وجود تهدیدها دست به کار شده اند و امیدواریم با برخورد مراجع قضایی با مغازه داران بتوانند به وظیفه خود عمل کنند. ‘ همزن .



رئیس اتحادیه بستنی و کافه فالوده: بازاریابان در کنار مردم و نظام هستند
در ادامه حمید سنایی رئیس صنف بستنی و کافی نت فالوده گفت: تا جایی که بتوانیم می توانیم کار کنیم اما امنیت ما باید برقرار باشد.
وی خاطرنشان کرد: اصناف در هر شرایطی متاثر می شوند و در دوران کرونا اصناف به شدت تحت تاثیر شرایط قرار گرفتند و متحمل ضرر شدند.
سنایی تصریح کرد: هر فردی وقتی با سنگسار مواجه می شود قطعا کارش را ادامه نمی دهد اما باید بدانیم اگر می خواهیم خوب باشیم باید کنار هم باشیم.
رئیس صنف بستنی و کافه فالوده ادامه داد: روز ما دست مردم است و اگر مردم نیایند نمی توانیم امرار معاش کنیم. در شرایط فعلی در صورت باز بودن فروشگاه ها اسامی از فروشگاه ها در فضای مجازی منتشر می شود تا به هیچ عنوان به این فروشگاه ها مراجعه نکنند، ما تاجران در کنار مردم و نظام هستیم اما نمی توانیم تا زمانی که امنیت نداشته باشیم هر کاری انجام دهیم.

محسن بدیعتی رئیس صنف سیار: پیش بینی می شود امنیت شهر و اصناف تامین شود.
محسن بدیعتی، رئیس صنف سیار گفت: در جلسات این 4 روز با ماموران حراست، آنچه در مورد امنیت واحدهای صنفی بحث کردیم، البته با شایعات زیادی مواجه بودیم و همه می دانیم که قدرت شایعات عالی است.”
وی با تاکید بر اینکه موضوع مهم امنیت اصناف بود، گفت: این روزها اصناف با تهدید جدی تحریم، شکستن شیشه و … مواجه بودند. و روزهای خیلی سختی داشتیم
رئیس صنعت موبایل تاکید کرد: می دانیم که رسانه های اسرائیلی و عربستانی پشت این ماجراها هستند بنابراین رسانه ها باید در فضای مجازی تلاش کنند.
بدیعتی بیان کرد: نگران شکستن ویترین مغازه ها، سلب اموال از جمله تلفن همراه و… هستیم در حالی که یک خیابان تهدید شده بود اما اتحادیه های دیگر در نقاط دیگر شهر کرمان فعال بودند.
وی بیان کرد: انتظار می رود امنیت شهر و اصناف تضمین شود بنابراین مهم ترین نکته گوش دادن به اصناف و مشکلات آنها است.
رئیس صنف سیار تاکید کرد: در روز تشییع سردار دلها حاج قاسم سلیمانی همین مغازه داران خیابان اقبال به احترام شهید سلیمان پارچه و آذین بستند و مغازه ها را تعطیل کردند، به همین دلیل در کنار دولت هستیم. و سیستم امنیتی



رئیس اتحادیه کیف دستی و کفش: فعالان اتحادیه با تهدید به جایی نخواهند رسید
در این نشست خبری مهدی عطشه رئیس انجمن کیف و کفش بازار گفت: با همت بچه های بازار مظفری و حمایت آنها بازار اصلی شهر به هیچ عنوان تعطیل نشد.
وی تاکید کرد: در این چند روز به این نتیجه رسیده ایم که اگر متحد باشیم، دشمنان و اغتشاشگران حتی با تهدید به جایی نمی رسند.



رئیس صنف پوشاک: هرگونه حادثه ای که به واحدهای صنفی آسیب برساند محکوم می کنیم
علیرضا منزلی رئیس صنف پوشاک گفت: هر اتفاقی که رخ می دهد جنبه های مختلفی دارد، ما به عنوان فردی نظر داریم و وقتی شما به عنوان نماینده یک جامعه صنفی می آیید اولویت ما اتحادیه است، بنابراین هر اتفاقی ما آنچه به اتحادیه ها آسیب می رساند را محکوم کنید.
وی تاکید کرد: به هر حال اغتشاش از نظر اصناف محکوم است، 80 درصد اتحادیه های صنفی شهرستان کرمان در صورت تعطیلی از هزینه معیشت عقب می افتند.
رئیس صنف پوشاک گفت: اگر قرار باشد اصناف تعطیل شوند، کل جامعه متضرر می شود.


منزلی بیان کرد: اصناف از تعطیلی کار خود راضی نیستند، مشکلات زیادی داریم اما با وجود همه مشکلات راه مطالبات جامعه صنفی راه تعطیلی واحدهای صنفی نیست.


انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید