اطاعت از ولایت بارزترین ویژگی حضرت معصومه (ع) بود.


ساعت: 10:41
تاریخ انتشار: 1389/03/14
کد خبر: 1843265

روحانی با اشاره به اینکه ولایت امتحان سخت الهی است که مؤمن و کافر را از هم جدا می کند، گفت: ولایت بارزترین ویژگی حضرت معصومه سلام الله علیها بود.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش کوم، فردا زهرا فهر روحانی در نشست اینترنتی منتشر شده در شامگاه ولادت حضرت معصومه(س) در مراسم جشن میلاد حضرت معصومه و روز دختر گفت: پیروی از ولایت یک ولایت است.

فرمود: «وقتی به دنیا می آییم، باید ولایت پدر و مادر خود را بپذیریم و او را بپرستیم. وقتی ازدواج می کنیم باید سرپرستی شوهرمان را بپذیریم. وقتی وارد جامعه می شویم باید بپذیریم که ولایت امتحانی است و هست که مؤمن را از کافر جدا می کند.

استاد حوزه و دانشگاه ادامه داد: حضرت فاطمه معصومه سلام الله علیها در امتحان ولایت درخشیدند به این معنا که حضرت فاطمه معصومه سلام الله علیها در زمانی که پدرشان حضرت امام موسی بن جاع بود، ولی امر کامل بوده است. ) حضرت فاطمه معصومه سلام الله علیها راوی حدیث بود.

فهر روحانی گفت: این حرکت مانند همه حرکت های دیگر منجر به شهادت حضرت فاطمه معصومه سلام الله علیها شد. مأموران مامون اسیر شدند و چون اطلاع یافتند قم نزدیک است به قم حرم اهل بیت رهسپار شدند.

وی افزود: حضرت فاطمه معصومه سلام الله علیها بر اساس دو گزارش در آن زمان 19 یا 29 ساله بوده و شرایط ازدواج آن حضرت فراهم نشده است چرا که خانه امام موسی بن جعفر علیه السلام در میان بوده است. دشمنان و اختلاف شدید هارونی مانع از آن شد که کسی به خانه امام نزدیک شود.

استاد حوزه و دانشگاه خاطرنشان کرد: باید گفت که نه ازدواج و نه مجردی از فضیلت هیچ کدام نیست.

فهر روحانی گفت: حضرت فاطمه معصومه سلام الله علیها بر خلاف حضرت زهرا که در 9 سالگی به خانه شوهر رفتند ازدواج نکردند اما هر دو بزرگوار برجسته ترین زنانی هستند که می تواند برای ما شیعیان و مسلمانان الگو باشد.

وی افزود: متاسفانه سلبریتی ها در فضای مجازی اعلام موجودیت می کنند. دختران باید در فضای مجازی مراقب باشند تا فریب دشمن را نخورند زیرا امروز جنگ به تعبیر رهبر معظم انقلاب جنگ نرم است. در جنگ سخت هرکس زخمی شود محبوب می شود اما در جنگ نرم همه آسیب می بینند. See در حال از دست دادن محبوبیت خود است.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید