اطفای موقت آتش سوزی جنگل دودانگه ساری/ درخواست هلیکوپتر برای اطفای حریق جنگل عباس آباد


ساعت: 12:02
تاریخ انتشار: 09/06/1401
کد خبر: 1913960

جزئیات جدید آتش سوزی جنگل های مازندران;

جنگل های منطقه پاجی، میانا و سنگده دودانگه ساری قربانی آتش سوزی شب گذشته با تلاش نیروهای امدادی به طور موقت خاموش شد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش بلاغ ، صبح امروز با تماس یکی از شهروندان با شماره 1504 اداره حفاظت از منابع طبیعی برای آتش سوزی در جنگل های روستاهای پاجی میانا، سنگده، بخش دودانگه، شهرستان ساری، نیروهای امدادی به منطقه اعزام شدند.

مجید ذکریاری فرمانده یگان حفاظت اداره کل منابع طبیعی مازندران-ساری گفت: عوامل یگان حفاظت منابع طبیعی به همراه هلال احمر، نیروی انتظامی و مردم توانستند آتش سوزی را مهار کنند. در منطقه و با شناسایی منطقه و به دلیل تاریکی.

وی با بیان اینکه حدود 2 هکتار از مساحت جنگلی این منطقه دچار حریق شد، گفت: با تلاش نیروهای امدادی برای حفاظت از منابع طبیعی، آتش تا حدودی مهار شده است.

ذکریاری با اشاره به اینکه 90 درصد مساحت جنگل تخریب شده و شاهد انباشته شدن حدود 10 تا 15 سانتی متر برگ درختان هستیم، ادامه داد: امیدواریم طی ساعات آینده طبیعت به بارندگی برسد و آتش به طور کامل خاموش شود. موجود است.

فرمانده یگان حفاظت اداره کل منابع طبیعی مازندران – ساری تاکید کرد: در این حادثه تاج درختان جنگلی آسیب جدی ندیده است.

وی افزود: جنگل های استان با توجه به فصل پاییز مملو از برگ های خشک است و به دلیل بارندگی کم در چند روز اخیر آماده آتش سوزی هستند و از مسافران و گردشگران خواست از برافروختن آتش در عرصه های طبیعی و طبیعی خودداری کنند. پارک ها

20 هکتار از جنگل های منطقه لنگا عباس آباد بر اثر وزش باد و گرما از صبح امروز همچنان در آتش است.

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان عباس آباد گفت: صبح امروز بر اثر گرما، باد و تجمع برگ های ریزش بیش از 20 هکتار از جنگل های منطقه لنگا این شهرستان طعمه حریق شد.

عبدی افزود: در اولین ساعت آتش سوزی 100 نفر از نیروهای بسیج، مردمی و نیروی حفاظت منابع طبیعی عباس آباد برای اطفای حریق به منطقه اعزام شدند.

وی گفت: محل آتش سوزی صعب العبور است و امکان حضور نیروهای یگان حفاظت منابع طبیعی و انتقال تجهیزات آتش نشانی وجود ندارد.

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان عباس آباد ادامه داد: در مرحله اول با تلاش نیروهای امدادی آتش خاموش شد اما بر اثر وزش باد آتش دوباره شعله ور شد.

عبدی افزود: هم اکنون مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری مازندران-نوشهر و مدیرکل مدیریت بحران استانداری مازندران برای مشاهده از محل آتش سوزی، مدیریت بهتر و نظارت دقیق تر و در صورت نیاز حضور دارند. ، از ستاد مدیریت بحران استانداری تقاضای بالگرد خواهند داشت.

مسعود ملکی مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان مازندران-نوشهر نیز گفت: آتش سوزی شب گذشته در منطقه جنگلی پلت چشمه کلاردشت به مساحت حدود 1000 متر مربع حدودا سه هکتار در منطقه جنگلی “آجو” شهرستان چالوس و حدود 1000 متر مربع که این اتفاق در کدیر سر کجور از توابع نوشهر نیز رخ داد و در مجموع حدود 32 هزار متر مربع از این جنگل ها در آتش سوخت.

وی بیان کرد: با هوشیاری به موقع مردم در اطراف این اماکن و همچنین حضور نیروهای یگان حفاظت منابع طبیعی این اداره کل و مردم، محل آتش سوزی و پس از سه تا پنج ساعت اطفا شد و با وجود اینکه هم مرز با گونه های بلوط در منطقه است.مناطق جنگلی آسیب دیده اند اما نوع آتش سوزی سطحی بوده است.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید