اطلاعیه آموزشی در مورد تعطیلی مکرر مدارس

اطلاعیه آموزشی در مورد تعطیلی مکرر مدارس

مرکز اطلاع رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش با صدور اطلاعیه ای در خصوص تداوم غیبت در مدارس برخی استان ها، روند برگزاری کلاس ها و امتحانات باقی مانده، تاکید کرد که در شرایط مختلف غیبت باید آخرین راه حل باشد. راه حل را در نظر بگیرید.

در این پیام آمده است: متاسفانه به دلیل عدم حضور مکرر مؤسسات آموزشی در سال تحصیلی جاری به دلیل تغییرات شدید و فوق العاده شرایط آب و هوایی، سرمای هوا، آلودگی هوا و …. در برخی نقاط کشور و احتمال ادامه غیبت – حضور در کلاس درس، به اطلاع می رساند:

به منظور جلوگیری از افت تحصیلی و تحصیلی دانش آموزان عزیز و ایجاد وقفه در فرآیندهای یاددهی و یادگیری و ایجاد شرایط بهینه برای از سرگیری روند یادگیری در مدارس با توجه به تقاضای تعداد زیادی از مدیران، معلمان. اولیاء و دانش آموزان عزیز از روز شنبه مورخ 1 بهمن ماه 1401 فعالیت مدارس با اولویت کلاس های حاضر و در مواقع اضطراری بر اساس تصمیمات فرمانداران محترم به صورت غیرحضوری طبق برنامه هفتگی و آموزشی طبق مقررات ادامه خواهد داشت. بودجه برنامه درسی (ساعت).

در ادامه این اطلاعیه به برگزاری آزمون ها اشاره و تاکید شده است: بر این اساس هیئت مدیره مدرسه باید بر اساس شرایط خاص هر مدرسه و بر اساس نحوه برگزاری آزمون های باقی مانده نوبت اول (ترجیحاً حضوری) تصمیم گیری کند. از سرگیری برنامه های هفتگی و آموزشی و آن را به برگزاری امتحانات وابسته نکنید.

همچنین لازم به ذکر است که آزمون المپیاد علمی طبق برنامه قبلی برگزار خواهد شد.

وزارت آموزش و پرورش همچنین به کاهش پیشرفت تحصیلی به دلیل تعطیلات اشاره کرده و در این اطلاعیه اعلام کرده است که وزارت آموزش و پرورش نسبت به کاهش نگران کننده پیشرفت تحصیلی دانش آموزان و مانع از دستیابی به اهداف آموزشی دوره های تحصیلی به دلیل هشدار می دهد. به تعطیلات متوالی مدارس و اختلالات طولانی مدت در اجرای فعالیت ها و برنامه های درسی و فعالیت های مرتبط با پیامدهای کوتاه مدت و بلند مدت اعلام می کند که هیچ روشی جایگزین آموزش و پرورش حضوری در مدارس و کلاس های درس نخواهد شد.

ضمن احترام به نهادهای تصمیم گیر و اجرای مصوبات آنها بر اساس قوانین مربوطه، تاکید می کند که آموزش مجازی پاسخگوی تمام نیازهای دانش آموزان نیست و به منظور ایجاد عدالت آموزشی و ارتقای کیفیت آموزشی، بر فعالیت مدارس تاکید می کند. به شیوه کنونی و معتقد است که مدارس غیررسمی را باید آخرین راه حل دانست.

دیدگاهتان را بنویسید