اطلس نرم افزار سرمایه گذاری در استان کرمان طراحی می شود / جذب ۲۵۳ میلیون دلار سرمایه گذاری خارجی در استان کرمان از ابتدای امسال

ساعت: 14:41
تاریخ انتشار: 1400/09/30
کد خبر: 1793893

محمد سلمانی گفت: مرکز خدمات سرمایه گذاری استان با بررسی مدل های خارجی و داخلی اطلس های موجود و ارائه رئوس مطالب آن به یک شرکت طراحی نرم افزار، الگویی مناسب برای استان تهیه کرده است که به زودی راه را برای سرمایه گذاری هموار می کند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ محمد سلمانی مدیرکل امور مالیاتی استان کرمان در گفتگو با «راه آرمان» درباره عملکرد این سازمان از اسفند 92 تا آذر 1400 گفت: ریالی که حدود 36 درصد آن جذب می شود.

وی افزود: از اسفند تا پایان شهریور 1400 حدود 62 درصد منابع مالی جذب شده که نشان می دهد استان کرمان در هشت ماهه امسال موفق به جذب حدود 99 درصد از اسناد خزانه 1399 شده است. .

مدیرعامل سازمان مالیاتی استان کرمان تاکید کرد: حدود 15 درصد از سهمیه اعلام شده برای سال 1400 تا 19 آذرماه استفاده شده است.

وی به تولید دارایی های دولتی در استان کرمان اشاره کرد و گفت: بالغ بر یک هزار و سیصد و بیست و یک ملک جدید توسط دستگاه های اجرایی استان کرمان شناسایی شده است که در کل با میانگین 91 درصد پیشرفت مواجه است. بدنه و تمامی مشخصات آنها . .

سلمانی با اشاره به جذب سرمایه گذاری در استان کرمان گفت: این سازمان در هشت ماهه اول سال 1400 موفق به جذب 5 طرح سرمایه گذاری خارجی با سرمایه مصوب 3253 میلیون دلاری شده است که نسبت به کل سال 1399 با توجه به تا از نظر مقدار بیش از 2 برابر افزایش را نشان می دهد.

مدیر کل مالیات استان ادامه داد: در 8 ماهه امسال مبلغ 3.6 میلیون دلار به عنوان سرمایه جذب شده طرح های خارجی استان به ثبت رسید که نسبت به کل سال 1399 شاهد افزایش 2.5 برابری هستیم. .

وی افزود: مرکز خدمات سرمایه گذاری استان با بررسی مدل های خارجی و داخلی اطلس های موجود و ارائه رئوس مطالب آن به یک شرکت طراحی نرم افزار، الگوی مناسبی برای استان تهیه کرده است.

سلمانی تاکید کرد: قرارداد توسعه نرم افزار اطلس آماده شده و به زودی پس از تکمیل مراحل قانونی و امضای قرارداد، طراحی و اجرای اطلس سرمایه گذاری استان کرمان آغاز می شود.

مدیرکل مالیاتی گفت: با پیگیری های انجام شده در سال 1400 بیش از 150 فرصت سرمایه گذاری از طریق دستگاه های اجرایی استان شناسایی شده است.

وی بیان می کند: در سال 1399 طرح پژوهشی «ارائه راهکارهای کاربردی برای بهبود استان در فضای کسب و کار» و در سال 1400 طرح پژوهشی «آسیب شناسی استقرار پنجره واحد خدمات در فضای کسب و کار و ارزیابی عملکرد دستگاه ها» اجرا شد. اجرا شد “اجرایی” نیز کار می کند.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید