اظهارات جدید رئیس آموزش و پرورش درباره بازگشایی مدارس و رتبه بندی معلمان

اظهارات جدید رئیس آموزش و پرورش درباره بازگشایی مدارس و رتبه بندی معلمان

علیرضا کاظمی سرپرست وزارت آموزش و پرورش در حاشیه طرح سواد موتوری برای بازگشایی مدارس با توجه به اظهارنظرهای مختلف در این خصوص گفت: پیش بینی های انجام شده مدارس روستایی و عشایری از اول مهرماه بازگشایی می شوند، مدارس با جمعیت کمتر. از اول آبان ماه کار خود را آغاز کرده اند و به طور کلی قول بازگشایی مدارس را از نیمه دوم آبان ماه تا اول آذرماه می دهیم، تفاوت 5 روزه و 1 روزه در اعلام ساعت کاری چندان مهم نیست.

وی در خصوص بازگشایی دبستان گفت: برای دبستان طرح اولیه ای که انجام دادیم بازگشایی مدارس را به واکسیناسیون ربط نداد. ما نظرات آموزشی خود را در ستاد کرونا بیان کرده‌ایم و اصرار داریم که آنها را دوباره باز کنیم، اما به شرطی که ستاد تشخیص دهد که کار در این دوره مجارستانی باید دنبال شود.

سرپرست وزارت آموزش و پرورش با اشاره به حضور اختیاری یا اجباری دانش آموزان گفت: حضور و غیاب دانش آموزان در چارچوبی که در نظر گرفته ایم رعایت می شود و اگر دانش آموزی به مدرسه نرود، به دلیل اینکه بخشی از صورت است، غیبت می کند. دوره های حضوری. بخش مجازی.

کاظمی به موضوع رتبه بندی معلمان نیز پرداخت و گفت: رتبه بندی معلمان در دستور کار مجلس است و از این بابت از نمایندگان مجلس تشکر می کنم و آنچه ارجحیت خواهد داشت، قانون مجلس خواهد بود.

وی در خصوص آموزش پیمانی برای معلمان گفت: آموزش و پرورش همیشه در نیروی کار مشکل ساز است و معلمان نگران این تعهد نباشند زیرا وظیفه آنها است که در استان خود استخدام شوند و این مانع از انتقال شهرستان و استان نمی شود. “

کاظمی همچنین به موضوع سواد حرکتی اشاره کرد و اظهار داشت: اگر بخواهیم به حوزه زیستی توجه کنیم، اساس این موضوع سواد حرکتی است; اگر دانش آموز سالم نداشته باشیم توانایی های او خدشه دار می شود و اهمیت سواد حرکتی در تاج دو چندان می شود، یکی از آسیب هایی که امروز با آن مواجه هستیم کم کاری است و باید دانش آموزان را بشناسیم.

به گفته سرپرست وزارت آموزش و پرورش یکی از بسته های موفق ما سواد حرکتی است که غربالگری و ارزیابی اولیه را انجام می دهد و پس از 24 جلسه عملا دستاورد و اثربخشی آن را به مخاطبان ارائه می کنیم و فکر می کنم این طرح مبنای بسیاری از افراد باشد. از فعالیت های بعدی ما در زمینه دانش و مهارت است.

دیدگاهتان را بنویسید