اظهارات سرمربی سابق پرسپولیس دراگان اسکوچیچ را عصبی کرد

اظهارات سرمربی سابق پرسپولیس دراگان اسکوچیچ را عصبی کرد

انتخاب دراگان اسکوچیچ به عنوان سرمربی تیم ملی فوتبال ایران بر سر مارک ویلموتس مخالفان زیادی در ایران داشت اما برانکو ایوانکوویچ سرمربی سابق تیم ملی و پرسپولیس از همان روز اول یکی از حامیان اسکوچیچ بود.

برانکو در روزهای ابتدایی از اسکوچیچ حمایت کرد و درباره حضور او روی نیمکت ایران گفت: «این تصمیم خیلی خوبی برای فوتبال ایران بود. دراگان قطعا مربی بسیار خوبی است و می تواند کارهای خوبی برای تیم ملی ایران انجام دهد. او می تواند ایران را به جام جهانی برساند.

این حمایت در روزهایی انجام شد که کمتر کسی امیدوار بود تیم ملی ایران به جام جهانی ادامه دهد و فرصتی بود پس از شیوع ویروس کرونا و برگزاری بازی های ایران در مرحله دوم مقدماتی جام جهانی در بحرین. ، حتی با هزینه از دست دادن جام جهانی تمام شده است.

برانکو اما در گفتگو با رسانه های ایرانی و کرواسی بارها به حمایت از اسکوچیچ ادامه داد و ضمن تمجید از عملکرد او، اسکوچیچ را مربی “ثبات” تیم ملی ایران دانست.

در این مدت رابطه اسکوچیچ با برانکو دوستانه بود و این مربی کروات در سایه حمایت هموطنش حتی به عنوان مردی حتی از نظر فنی بهتر از کارلوس کی روش ظاهر شد.

این رفاقت و مصاحبه با حمایت همه جانبه برانکو از اسکوچیچ مشخصاً آن چیزی نیست که در اکران می گذشت و حالا با تایید برانکو، اسکوچیچ از دست او عصبانی شده است!

پس از اینکه در یک ماه اخیر بحث حذف دراگان اسکوچیچ از تیم ملی ایران مطرح شد، از برانکو ایوانکوویچ، سرمربی سابق پرسپولیس که هم اکنون در تیم ملی عمان حضور دارد، به عنوان یکی از گزینه های اصلی هدایت ایران نام برده می شود.

هر چند برانکو در این مدت در مصاحبه های مختلف سعی کرد بگوید که به ایران نمی آید و نمی خواهد جای اسکوچیچ را بگیرد، اما به نظر می رسد مذاکرات و تلاش هایی در این پست انجام شده و به اسکوچیچ اطلاع داده شده است.

سرمربی سابق پرسپولیس در مصاحبه دیروز خود با تایید اینکه اسکوچیچ در هفته های اخیر تلفنش را جواب نداده و از دست او ناراحت است، گفت: می خواستم به اسکوچیچ زنگ بزنم و به او بگویم که این – نام من برای تیم ملی ایران پیشنهاد شده است. – هیچ ربطی به حقیقت ندارد و می تواند مطمئن باشد که من واقعاً هیچ کاری در اینجا انجام نمی دهم. متأسفانه اسکوچیچ نمی خواست تماس من را بپذیرد، او نمی خواست به تلفن پاسخ دهد و فکر می کرد که من علیه او کار می کنم.

این ناراحتی در حالی رخ داد که برانکو از همان روز اول اعلام خبر اخراج اسکوچیچ، حضورش در ایران را تکذیب کرد و تاکید کرد که خجالت می کشد به جای هموطنش روی نیمکت ایران بنشیند: «خیلی شرمنده هستم. روزنامه نگاران ایرانی تمام روز با من تماس می گیرند. خیلی شرم آور است که در این موقعیت قرار گرفتم زیرا انگار دارم اسکوچیچ را خراب می کنم.

با کنار هم گذاشتن این اتفاقات و مصاحبه ها می توان نتیجه گرفت که اسکوچیچ از تلاش ها و مذاکرات برای انتصاب برانکو به جای او روی نیمکت تیم ملی ایران مطلع شده است. با این حال، این مذاکرات در نهایت ناموفق بود.

در واقع سرمربی فعلی تیم ملی ایران متوجه «رسمی بودن» حمایت برونکو شد و سعی کرد با پاسخ ندادن به تماس های هموطن خود نشان دهد که از عملکرد او عصبانی و ناراحت است.

بحث حضور برونکو و مذاکره با فدراسیون ایران برای نشستن روی نیمکت تیم ملی ایران در زمان حضور کارلوس کی روش نیز مطرح شد. کی راش وقتی متوجه این موضوع شد اختلافاتش با سرمربی کروات اوج گرفت و او در هر فرصتی به سرمربی سابق پرسپولیس حمله کرد.

دیدگاهتان را بنویسید