اظهارات کلینزمن شرم آور است/ یورگن، استعفا بده!


ساعت: 01:20
تاریخ انتشار: 09/06/1401
کد خبر: 1913873

پاسخ قاطع سرمربی ایران به اظهارات مضحک سرمربی سابق آمریکایی

سرمربی تیم ملی ایران به اظهارات مضحک سرمربی سابق آمریکا پاسخ داد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ یورگن کلینزمن سرمربی سابق تیم ملی آمریکا و تیم ملی آلمان با اظهاراتی مضحک تیم ملی ایران را زیر سوال برد و به سرمربی تیم ایران توهین کرد.

پس از این مصاحبه عجیب، کارلوس کی روش، سرمربی تیم ملی ایران با انتشار پستی در صفحه شخصی خود به اظهارات موهان کلینزمن پاسخ داد.

کیروش به کلینزمن نوشت:

یورگن عزیز! تو همیشه من را کارلوس صدا می‌کردی، پس حدس می‌زنم باید تو را یورگن صدا کنم. با اینکه منو نمیشناسی ولی با تعصب شخصیت منو زیر سوال بردی.

برای کاری که در زمین فوتبال انجام دادی، مهم نیست چقدر به تو احترام می گذارم، اما این داستان ها درباره فرهنگ ایران، تیم ملی فوتبال ایران و بازیکنان من مایه شرمندگی فوتبال است. هیچکس نمی تواند به وحدت ما آسیب برساند زیرا این مسائل در حد ما نیست، حتی اگر هم باشد، می خواهیم شما را به عنوان مهمان به اردوی تیم ملی دعوت کنیم. با بازیکنان ایرانی آشنا شوید و از آنها در مورد ایران، مردم ایران، شاعران و هنرمندان، جبر (ریاضی) و فرهنگ هزاران ساله ایرانی یاد بگیرید و از بازیکنان ما بشنوید که چقدر فوتبال را دوست دارند.

به عنوان یک آلمانی آمریکایی، ما درک می کنیم که شما از ما حمایت نمی کنید و مشکلی نداریم، و علیرغم اظهارنظرهای توهین آمیز شما در بی بی سی که سعی داشتید تلاش، فداکاری و توانایی های ما را زیر سوال ببرید، به شما قول می دهیم. ما هیچ قضاوتی در مورد فرهنگ، ریشه و پیشینه شما نداریم و همیشه پذیرای شما در میان خود هستیم.

در همین حال، ما می خواهیم تصمیم فیفا در مورد موقعیت شما به عنوان عضوی از تیم تحقیقات جام جهانی را ببینیم زیرا انتظار داریم قبل از آمدن به اردوی ما از آن سمت استعفا دهید.

دیدگاهتان را بنویسید