اعتبار رتبه بندی معلمان به 680 هزار میلیارد رسید

اعتبار رتبه بندی معلمان به 680 هزار میلیارد رسید

یوسف نوری در نشست صمیمی با فرهنگیان شهرستان مریوان با بیان اینکه بحث رتبه بندی دیر در دولت قبل مطرح شد، سال ها برای نهایی شدن و اجرایی شدن این موضوع، گفت: اما به دولت بعدی موکول شد.

وی ادامه داد: اعتبار رتبه بندی از 200 هزار میلیارد ریال طی سه سال به 680 هزار میلیارد ریال رسیده که امسال 380 هزار میلیارد ریال آن اضافه شد و اعتبار رتبه بندی با همکاری دولت، شورای نگهبان و مجلس شورای اسلامی. اکنون سه و نیم بار و تایید شده است.

وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه در حال پیگیری برای رتبه بندی معلمان هستم، افزود: معلمان شاغل در کلاس ها و معلمان نیمه وقت مشمول این طرح نشدند که در آیین نامه جدید معلمان ابتدایی مناطق مرزی و فقیرنشین اصلاح شده است. هر سه ماه یکبار «ارفاق بازنگری می‌شود و هر چهار سال یک‌بار رتبه‌بندی می‌شود و نخبگان نیز برای اولین بار در سه سال یک‌بار رتبه‌بندی می‌شوند.

وی از تدوین به موقع آیین نامه رتبه بندی معلمان توسط فرهنگیان خبر داد و گفت: از روز دوشنبه هفته آینده طی جلسات متعددی در دولت و با تاکید رئیس جمهور در کمیسیون دولت مطرح و ارائه می شود. زودتر از موعد مقرر.”

نوری موضوع رتبه بندی یعنی ارتقای کیفیت آموزش را مهم ترین ماده دانست و گفت: باید برای ارتقای کیفیت آموزش کاری انجام شود و قطعا این امر همه مشکلات نظام آموزشی را حل می کند.

وی همچنین به توزیع 380 هزار میلیارد ریال به 850 هزار محصول طی 18 ماه گذشته برای اجرای قانون رتبه بندی اشاره کرد و گفت: این میزان مشخص است و نمی توان چیزی از آن کم و زیاد کرد و انتظار داریم معلمان با علم به موضوع رسیدگی کنند. “

وی گفت: تجمعات قضایی برای رفع الزامات قانونی معلمان حق معلمان است و این موارد باید پیگرد قانونی داشته باشد.

نوری با بیان اینکه معلمان ما افراد قابل احترامی در جامعه هستند، اضافه کرد: این افراد زحمتکش نیز مطالباتی دارند که باید بیان شود و به مطالبات آنها رسیدگی شود.

تصمیمات در ماه اکتبر برای یک کارگروه 12000 نفری صادر خواهد شد

وزیر آموزش و پرورش با اشاره به فعالیت نیروهایی به نام مهر آفرین در آموزش و پرورش گفت: این طرح در سال 1386 مطرح شد و این نیروها که حدود 60 هزار نفر هستند کد ستادی ندارند و نیروهای پیمانکاری هم نیستند. وضعیت تغییر کرده است.»

وی افزود: برای حدود 20 هزار نفر از گروه ضربت اعم از شهریه، خدمات و تردد که قبل از عید در کلاس بود دستور صادر کرده ایم و حدود 12 هزار نفر از اول مهرماه امسال صادر می شود.

وزیر آموزش و پرورش همچنین از یکسان سازی حقوق اساتید دانشگاه ها خبر داد و گفت: در دولت قبل می توانستند این اقدامات را انجام دهند اما متاسفانه نشدند.

دیدگاهتان را بنویسید