اعتراضی به سبک مهدی طارمی برای اعتراضات ایران

اعتراضی به سبک مهدی طارمی برای اعتراضات ایران

مهدی طارمی، ستاره ایرانی پورتو همچنان در عرصه باشگاهی افتخار آفرینی می کند. او که پیش از این با این تیم قهرمان لیگ پرتغال شده بود در آخرین افتخار خود قهرمان لیگ کاپ نیز شده بود، تا کنون با این باشگاه سفید و آبی توانسته هر جام داخلی ممکن را فتح کند و سومین بازیکن پرافتخار ایرانی شاغل در لیگ های خارجی شود. طارمی در حال حاضر پنج قهرمانی با پورتو در مسابقات حذفی و لیگ، سوپرجام و جام حذفی پرتغال دارد. البته این تمام هنر این مهاجم بوچهری نیست، چرا که او حالا که در یکی از بهترین های پرتغال بازی می کند و حتی پیراهن ریو آوه را بر تن کرد، اهداف والای خود را به نمایش گذاشت و همیشه می توانست خود را در جمع بازیکنان معرفی کند. گلزنان در لیگ پرتغال برای ثبت نام. در تمام سال هایی که در پرتغال بود یا آقای گل شد یا در روند کسب آن عنوان نقش داشت.

پورتو این روزها در رده سوم لیگ قرار دارد اما طارمی با 10 گل و 6 پاس گل موثرترین بازیکن این دوره از مسابقات تاکنون بوده است. او در جدول گلزنان پشت سر گونزالو راموس و فران ناوارو قرار دارد، اما از نظر پاس گل در صدر قرار دارد. پورتو به لطف ستاره ایرانی خود موفق شد از گروه خود در لیگ قهرمانان اروپا صعود کند. مهدی با 5 گل و دو پاس گل بهترین گلزن اژدهایان پرتغالی بود و سال 2022 را به عنوان یکی از بهترین گلزنان اروپا به پایان رساند. او نقش مستقیمی در 30 گل در 29 بازی این فصل برای پورتو داشته است، که توضیح می دهد که چرا پورتو از رفتن او در زمستان امتناع کرد. این عملکرد درخشان را باید با دو گلی که طارمی در جام جهانی به ثمر رساند و پاس گلی که داد مقایسه کرد تا مشخص شود چرا او بهترین فوتبالیست این روزهای ایران است.

مهدی طارمی علاوه بر مسائل فنی، نقش آفرینی در مسائل اجتماعی را نیز فراموش نکرده است. اعتقاد بر این است که او مانند سایر بازیکنان تیم ملی فوتبال ایران در آزادی حداقل 20 زندانی به دلیل جرایم پولی غیرعمد در استان خودش نقش داشته است. علاوه بر این مشکل، در صورت شیوع ویروس کرونا، مستقیماً با اعضای خانواده خود در تأمین اقلام مورد نیاز مردم روستا و شهر خود نقش بسزایی داشت. البته اظهارات او در شبکه های اجتماعی از توییتر تا اینستاگرام همیشه زیر ذره بین بوده است. طارمی یکی از جدی ترین منتقدان ایران است و بارها از مسئولان خواسته تا به فکر وضعیت معیشتی مردم باشند. از طرفی و به طور دقیق تر از اتفاقات اخیر فوتبال ایران، تقریباً نقش فعالی در فضای مجازی دارد. اگرچه در آستانه و در جریان رقابت های جام جهانی با انتقاد منتقدان به دلیل سکوت مواجه شد اما پس از جام جهانی درخواست های مهمی در شبکه های اجتماعی برای همین اتفاقات مطرح کرد.

او در مورد اخیر گفت که به عنوان یک ایرانی خواستار آزادی زندانیانی است که در حوادث اخیر ایران بازداشت شده اند. مهدی طارمی در پستی که همزمان در اینستاگرام و توییتر خود منتشر کرد، نوشت: به عنوان یک ایرانی خواستار آزادی زندانیانی هستم که در این حوادث اخیر دستگیر و زندانی شدند. تمام خواهش من این است که مردم محترم را کمی خوشحال کنم و آنها را به آغوش خانواده هایشان که بی صبرانه منتظر فرزندانشان هستند بازگردانم.

همانطور که انتظار می رفت این سوال واکنش های مثبت و منفی زیادی را در پی داشت اما همچنان نشان می دهد طارمی دغدغه خاصی دارد. گفته می شود درخواست زندانیان حوادث اخیر تنها مربوط به مهدی طارمی با روند فکری خاص او نیست. هفته گذشته جواد فروغی قهرمان المپیک تیراندازی در جریان بازدید وزیر ورزش از این رشته درخواست مشابهی را مطرح کرد و از وزیر ورزش خواست در صورت امکان به افرادی که به گفته وی در آخرین “آشوبگری” زندانی شده اند کمک کند. اما نقش تاثیرگذاری نداشت، منتشر شود. فروگی همان ورزشکاری است که قهرمانی اش در المپیک توکیو عوارض زیادی برایش به همراه داشت و یکی دو کشور به دلیل اینکه او را سرباز می دانستند، خواستند مدال طلای او را از آن بازی ها پس بگیرند.

در هر صورت مهدی طارمی با پست جدید خود می خواهد با آزادی زندانیان حوادث اخیر خانواده هایشان را خشنود کند چرا که چند هفته پیش خواستار تعلیق حکم اعدام برای دستگیرشدگان و محکومان به اعدام شد. .

دیدگاهتان را بنویسید