اعتراض اردوگاه اصولگرایان

اعتراض اردوگاه اصولگرایان

ستاره صبح اعظم طاهری – هر چند حاکمیت یکپارچه شد و مجلس اصولگرای تمام عیار تشکیل شد. اما برخی از نمایندگان این مجلس اکنون سخنانی می گویند که اصلاح طلبان سال ها پیش گفته و نسبت به عواقب آن هشدار داده اند. رحیمی جهان آبادی عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی در گفتگو با جماران به نکات مهمی اشاره کرد که گزیده ای از آن را در زیر می خوانید.

یکی از اعضای کمیسیون امنیت و سیاست خارجی مجلس گفت: به نظر من باید به مطالبات در قانون اساسی و شرایط موجود نگاه کرد، شرایط را تعدیل کرد و سیاست‌ها را تغییر داد تا جوانان در این کشور دارای شخصیتی شرافتمند، صادق و درست باشند. زندگی آزاد.» اما امروز شرایط کشور به گونه ای است که شرایط و بستر این امر فراهم نیست.

لزوم اصلاح مدیریت

وی در خصوص اظهارات اخیر قالیباف مبنی بر لزوم اصلاح حکمرانی گفت: اگر به کشورهای خاورمیانه نگاه کنیم، اکثراً هر 50 سال یک بار دچار بحران می شوند. زیرا تغییر نسل ها، ارزش ها، آرمان ها و دیدگاه ها وجود دارد. مواجهه با این بحران ها این دو حالت را دارد. یکی این که دولت ها در برابر این خواسته ها مقاومت کرده و سرکوب می کنند، همانطور که در سوریه، مصر و تونس دیده ایم. حالت دوم این است که دولت ها این تغییرات را می پذیرند و شروع به اصلاح خود و ارائه راه حل به مردم و پاسخگویی به مطالبات مردم در درون نظام می کنند. باید بپذیریم که بسیاری از نیازها و خواسته های مردم در چهار دهه زندگی تغییر کرده است.

وقتی فرصت اصلاحات فراهم شد، دشمن جایگزین آن می شود. در ازای حذف تفکر اصلاحی، تفکر مخرب به جای خود می آید. چند دهه بود که عده‌ای به این فکر می‌کردند که در خدمت نظام هستند، تمام تفکرات اصلاح‌طلبانه و دلسوزانه را ساکت، حذف و حذف کردند. عده ای انتخابات کشور را بردند که کسانی که منتقد بودند و خواستار اصلاحات برای پرداختن به نظرات مردم در قالب ظرفیت در نظام بودند، به حاشیه رانده شدند! وقتی از فرصت برای اصلاح استفاده کنی، دشمن جایگزین می شود. در این صورت به جای تفکر اصلاحی، تفکر تخریبی جایگزین آن می شود و دشمن به زنان و فرزندان شما مراجعه می کند و آنها را با خود می برد و می گوید که نظام شما از اصلاح ساختار خود ناتوان است و تغییر پذیر نیست.

آیا با وجود وحدت دولت و مجلس مشکلات حل شده است؟

وی توصیه کرد: باید از این ظرفیت ها استفاده کنیم اما غیرمنطقی عمل کرده ایم و صندوق های بهزیستی را سوزانده ایم. فوتبالیست ها، مجریان، فعالان سیاسی یا حتی مسئولان دیروز را کنار گذاشته ایم و می خواهیم ساکتشان کنیم و این وحدت کشور را نقطه قوت می دانیم. در حالی که این یک ضعف است! در کشورهای دموکراتیک به احزاب پول می دهند که از دولت فعلی انتقاد کنند یا یک دولت در سایه تشکیل می دهند که بیایند از دولت انتقاد کنند و راه حل بدهند. اما ما در کشورمان برعکس عمل می کنیم و فکر می کنیم که اتحاد به دولت کمک می کند. اما اکنون باید پرسید با وجود وحدت دولت و مجلس آیا مشکلات حل شده است؟ نه آماده نیست

کف خیابان

اگر بخواهیم با جمع آوری مردم از خیابان مشکل را برطرف کنیم، ممکن نیست. چون بالاخره کف خیابون جمع میشه ولی مشکل حل نمیشه! در آن صورت این بحران ادامه پیدا می کند و عمیق تر و شدیدتر می شود و نظام را به زمین می اندازد. اگر چند دهه پیش دست از اصلاح طلبی و افکار اصلاح طلبانه نمی بردند و سیاست شخصیت ها و مناصب را نقد و ارزیابی نمی کردند، امروز شرایط به گونه ای نبود که دشمن و دشمن به خیابان ها بیایند و از جوانان و دانشجویان و دانشجویان ما استفاده کنند. ابزاری علیه ما

دیدگاهتان را بنویسید