اعتراض به بازی سیلوا را به کمیسیون استیناف خواهیم برد/ ممکن است اجازه تشویق دانش آموز داده شود!


ساعت: 22:42
تاریخ انتشار: 1401/02/06
کد خبر: 1834705

معاون حقوقی باشگاه پرسپولیس گفت با توجه به رده بندی تیم سابق مدافع فعلی آبی ها در لیگ حرفه ای عربستان، شرایط حضور در لیگ ایران را ندارد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ حسین دوام در گفت و گو با سایت باشگاه پرسپولیس، پس از شکایت باشگاه پرسپولیس از باشگاه استقلال، گفت: واقعیت این است که ما با توجه به برخی آرا نمی دانیم در مورد صحت موضوع چه می توان گفت. تعجب می کنند، متعجب هستند و سوال این است که آیا از این پس همه ادعاهای خود را رد می کنیم؟

وی افزود: به عنوان مثال در مورد حضور غیرقانونی رافائل سیلوا در لیگ فوتبال ایران، بحث باشگاه پرسپولیس، قوانین فدراسیون فوتبال، سوابق استقلال و باشگاه قبلی اش کاملا مشخص است. استدلال قانونی برای رد این ادعا.

معاون حقوقی باشگاه پرسپولیس گفت: از سوی دیگر هواداران پرسپولیس که طبیعتاً از مشکلات، قوانین، عملکرد باشگاه و سایر ابعاد مشکل بی اطلاع هستند، به باشگاه حمله می کنند. واقعاً چه چیزی باید پاسخ داده شود؟ اکنون که این موارد را مطرح کردیم، برای تبیین شرایطی است که خود را مسئول آن می دانیم و قطعاً این به معنای موضع گیری در مورد ارکان انضباطی و نادیده گرفتن تخصص اعضای کمیته انضباطی نیست.

ما در پرسپولیس، همه باشگاه ها و همه اعضای فدراسیون باید مجری قانون، قوانین و دستورالعمل های مربوط به هر موضوعی باشیم.» شکایت و اعتراض پرسپولیس که به منظور صحت تصمیم فدراسیون فوتبال و احترام به آن پیگیری خواهد شد، در قالب آیین نامه جذب بازیکنان و مربیان خارجی اعلام شد و هدف از این آیین نامه تقویت ایرانی بود. لیگ با جذب بازیکنان با کیفیت. این اساسنامه در 8 آگوست 1400 تصویب شد و استانداردهایی را تعیین کرد. شکایت باشگاه پرسپولیس هم مستند شده است.

وی گفت: به عنوان نمونه رافائل سیلوا که سال گذشته در لیگ عربستان حضور داشت، به این نکته اشاره می کنیم که برای گرفتن جواز حضور در فوتبال ایران باید حداقل با تیمش ششم لیگ عربستان می شد. در عربستان سعودی.” این قانون را خود فدراسیون تعیین می کند و هیچ بخشی از فدراسیون نمی تواند آن را نادیده بگیرد.

قائم مقام باشگاه پرسپولیس با بیان اینکه تیم الفیصلی (باشگاه سیلوا سابق) فصل گذشته در لیگ عربستان نهم شده بود و این موضوع به صراحت در شکایت سرخپوشان مورد اعتراض قرار گرفت، افزود: با توجه به همه این جوانب، طبیعی است که از تیم دفاع کنیم. حق قانونی پرسپولیس، ما از حداکثر ظرفیت قانونی برای محاکمه در این پرونده و موارد دیگر استفاده خواهیم کرد. ما همچنین این موضوع را به طور خاص با هیئت استیناف مطرح می کنیم.

دوام افزود: به عنوان نمونه دیگر باید به شکایت محمد دانشگر و تبرئه وی توسط کمیسیون انضباطی اشاره کرد. ما مدارک را فرستادیم و معلوم است چه حرکتی کرده است. حالا که او تبرئه شده است یعنی از این پس اجازه دارد در فوتبال ایران آن حرکت را انجام دهد؟ بنابراین شاید بتوان او را تشویق کرد تا حرکت جدیدی به فوتبال ایران اضافه کند.

وی با بیان اینکه می خواهم حداقل موارد، حدود و حدود رفتار توهین آمیز را بدانم، افزود: آیا واقعاً رفتاری که توهین آمیز محسوب می شود، توهین آمیز و جایز نیست به هر حال بخشی از فلسفه کار است. صدور آرای بازدارنده به عهده کمیته انضباطی است، اما در صورت عدم بررسی، دیگران نیز تشویق به انجام همین کار می شوند.

نایب رئیس باشگاه پرسپولیس گفت: زمانی که در یکی از سخت ترین دوران پرسپولیس در سال های اخیر مسئولیت را بر عهده گرفتیم برای این مسائل آماده بودیم. فقط تاکید می کنم که در دفاع از حق پرسپولیس کوچکترین دلخوری نخواهیم داشت اما کیست که نداند در چه شرایط سختی هستیم؟

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید