اعتراض حسن روح الامین به «تجسم دهه فجر»

ساعت: 10:50
تاریخ انتشار: ۱۳۰۰/۱۲/۱۱
کد خبر: 1805032

حسن روح الامین نسبت به اعلام نامش در فهرست پذیرفته شدگان چهاردهمین جشنواره هنرهای تجسمی فجر اعتراض کرد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ در حالی که اسامی هنرمندان راه یافته به چهاردهمین جشنواره هنرهای تجسمی فجر روز دوشنبه 11 بهمن ماه اعلام شد، حسن روح الامین اعلام کرد که در جشنواره هنرهای تجسمی فجر حضور نخواهد داشت و از اعلام نام خود در فهرست برگزیدگان فجر ابراز تعجب کرد. هنرمندان برای جشنواره ..

وی همچنین این غیبت را تحریم جشنواره هنرهای تجسمی فجر نمی داند. وی در متنی به توضیح این موضوع پرداخت که در ادامه می خوانید.

حضور در جشنواره تجسمی به معنای تحریم نیست! راه دیگری را انتخاب کردم..

به نام خدا

امروز یکی از دوستانم برایم پیام تبریک فرستاد. برای بازدید از جشنواره هنرهای تجسمی فجر! و این تا زمانی بود که در این جشنواره شرکت کردم. پرسیدم و دنبالش کردم. و متوجه شدم که نام من در این جشنواره است. در حالی که من بی خبرم.

از این ناآگاهی که بگذریم، سوال مهمتر و رقت انگیزتر این است که چرا این رفتار غیرحرفه ای جشنواره رخ داد؟! پاسخی ندارم و برگزارکنندگان باید پاسخگو باشند.

اما برای اطلاع مخاطبان عزیز می خواهم بگویم که این روزها در هیچ جشنواره ای شرکت نکرده ام، مدت هاست بر این باور بودم که برای گسترش باورهای شیعی و انقلابی، تقابل و رویکرد تشکیلاتی آفت است. تشکل های هنری که در این راستا فعالیت می کنند به سبک رفتاری من نزدیک نیستند. هنر محصول یک حرکت سازمانی نیست، بلکه حاصل روحیه خلاق و آزاد است. با این حال، اغلب وقتی تولیدکننده ندارید، مسئولان و جشنواره‌ها «محصول فردی» را به نام خودشان فاکتور می‌کنند. این اعتراض به جشنواره توهین به جشنواره نیست. این یادآور رفتار هنر است.

خداوند در شریف شریف فرمود (و ما در شرایط فعلی به این جمعیت رسیدیم و لذا در اثر مشکلات دیگر عمل می کنیم)

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید