اعترافات این پرسپولیسی ها: در حال حاضر به عنوان یک هوادار پرسپولیس را می شناسم

اعترافات این پرسپولیسی ها: در حال حاضر به عنوان یک هوادار پرسپولیس را می شناسم

دوران سربازی ابراهیم شکوری که زمانی دبیرکل فدراسیون فوتبال بود و سپس به عنوان معاون و سخنگوی باشگاه پرسپولیس انتخاب شد، بالاخره به پایان رسید و اکنون آماده بازگشت به عرصه مدیریت فوتبال است، هرچند معتقد است آنقدر مشغله دارد که این روزها نتایج و اخبار فوتبال کشور به خصوص پرسپولیس را به صورت هوادار دنبال می کند.

ابراهیم شکوری در این باره اظهار داشت:

سربازی تموم شده؟

بله و الان به کارهای عقب افتاده ام رسیدگی می کنم تا خدای ناکرده ببینم در آینده چه سرنوشتی داریم و به کجا می رسیم. دوران خدمت مقدس سربازی تمام شده و منتظر پایان کارت هستم هرچند کمی وقت گیر است اما با توجه به اینکه کمبود وجود داشت و مجبور بودم کارهای تحقیقاتی و علمی برای ستاد کل انجام دهم. انجام کارها، من عقب هستم.

به نظر می رسد شما هم کمی خوش شانس بودید. بلافاصله پس از پایان خدمت، شرایط عدم انجام خدمت مقدس سربازی توسط پزشکان اعلام می شود.

این قسمت دیگر بود، و فکر می‌کنم بالاخره در آن زمان تجربه خوبی داشتم. زمانی که در سیستم مدیریت بودم یاد گرفتم که به گذشته برنگردم و به آن فکر نکنم و امیدوارم در آینده اتفاقات بهتری برایم بیفتد و اکنون با تجربه ای که دارم فکر می کنم می توان کارهای بیشتری انجام داد. چیزهایی در آینده

زمانی که او سرباز بود این موضوع سوژه طنز فوتبالدوستان به خصوص استقلالی ها شد. این مشکلات چقدر ناراحت کننده و آزاردهنده هستند؟

در کشور ما این سوالات طبیعی است. از حاشیه و اتفاقاتی که برای علی عموی بزرگ ایجاد می کند تا سطوح پایینی که ما هستیم. من فکر می کنم اینها چیزهای طبیعی هستند، هرچند به آنها توجهی نمی کنم و سعی می کنم کاری را که فکر می کنم می توانم انجام دهم. من زیاد به این چیزها توجه نمی کنم و نمی خواهم ناراحت باشم. چون احساس می کنم این چیزها طبیعی است.

وقتی در یک فضای مدیریتی هستید، قطعا برخورد هواداران تیم رقیب و حتی هواداران خودتان با یکسری مشکلات طبیعی است. فکر می کنم این یکی از چیزهایی است که همیشه در فوتبال وجود دارد، اما همیشه سعی کرده ام به همه هواداران و مردم و قطعاً هواداران استقلال احترام بگذارم. من هیچ وقت سعی نکردم کار غیر محترمانه ای انجام دهم، اما باز هم تاکید می کنم که در هر سازمانی که هستم، تمام تلاشم را برای موفقیت سازمانم انجام می دهم و تمام تلاشم را خواهم کرد. زمانی که در فدراسیون فوتبال بودم و در باشگاه پرسپولیس با تمام وجود برای منافع این سازمان جنگیدم. به هر حال من آن زمان در پرسپولیس بودم و تمام تلاشم را کردم تا شرایط موفقیت این تیم را فراهم کنم.

پرسپولیس چطور، به اداره این تیم برنمی گردی؟

در حال حاضر به عنوان هوادار این تیم را می شناسم و از نظر مدیریتی ارتباط نزدیکی با این تیم ندارم و به عنوان یک هوادار فقط اخبار و نتایج را دنبال می کنم.

از دبیرکلی فدراسیون فوتبال به معاونت و سخنگویی پرسپولیس رسیده اید. امروز که موقعیتی ندارید این شرایط برای شما سخت نیست؟ فکر نمی کنید ارتش مانع بزرگی بر سر راه شما بوده است؟

خیر، این مسائل جزء ذات حاکمیت و فوتبال است. از روزی که وارد چرخه مدیریت شدم، در هر سازمان و پستی با خودم متعهد شدم که سخت تلاش کنم و از منافع سازمانم دفاع کنم. این را هم زمانی که در فدراسیون فوتبال بودم و هم در پرسپولیس نشان دادم.

قطعا اگر بخواهم در جایی کار کنم تمام تلاشم را برای این سازمان انجام خواهم داد. به هر حال، دوری از کار برای ما فوتبالیست ها همیشه سخت است، اما فکر می کنم این بخشی از ماهیت کار ماست. وقتی سرمان شلوغ است و وقتی سرمان شلوغ نیست، آنقدر کارها عقب مانده و انجام نشده است که این روزها وقت سر خاراندن ندارم!

پیشنهادی برای بازگشت به مدیریت باشگاه پرسپولیس نداشتی؟

نه توصیه نمی شود. این به مدیرعامل بستگی دارد که با افراد خودش کار کند و من به آن احترام می گذارم. در حالی که یک روز سمیعی با من صحبت کرد و من به این باشگاه پیوستم، صدری هنوز هم این قدرت را دارد که با مردم خودش کار کند، اما همه جا، نه تنها در پرسپولیس، بلکه در فوتبال کشورم که می توانم کمک کنم، قطعا با همه نیروها. من کمک می کنم.

همانطور که در این مدت با اینکه سمتی نداشتم در چند مورد این کار را انجام دادم تا کار حوزه نباشد. البته در این مدت پیشنهادهایی داشتم، اما به هر حال ترجیح دادم کمی از فضای فوتبال دور باشم و عقب مانده کار کنم. فکر می کنم برای مدیران جوانی مثل من که اخیراً تجربه خوبی کسب کرده اند شغل هایی وجود دارد و سعی می کنم شغلی را انتخاب کنم تا بتوانم مسیر را با قوت بیشتری طی کنم.

از مشکلات مدیریت باشگاه پرسپولیس می گویید که البته این روزها توسط صدری اداره می شود؟

من نمی خواهم در این مورد و مشکلاتی که وجود دارد صحبت کنم، زیرا واقعیت این است که افراد به اندازه کافی در این مورد صحبت می کنند و فکر می کنم باید اجازه دهیم سجادی و صدری تصمیمات خوبی بگیرند و منافع باشگاه را در نظر بگیرند.

شرایط تیم فوتبال پرسپولیس را چطور می بینید؟

من مسابقات را می بینم و نه تنها پرسپولیس، بلکه بیشتر مسابقات لیگ را می بینم، اما به عنوان یک هوادار فقط مسابقات را می بینم و می بینم. به نظرم لیگ امسال لیگ جذابی است و با توجه به اینکه نتایج تیم ها در بالای جدول بسیار به هم نزدیک هستند، شرایط خوب است.

دیدگاهتان را بنویسید