اعترافات عجیب علی کفاشیان رئیس سابق فدراسیون فوتبال

اعترافات عجیب علی کفاشیان رئیس سابق فدراسیون فوتبال

علی کفاشیان، رئیس سابق فدراسیون فوتبال درباره جایگاه فوتبال ایران و تهدیداتی که فوتبال ایران را تهدید می کند، گفت: فوتبال ایران مدت هاست درگیر این موضوع بوده است. من چند وقت پیش در این مورد صحبت کردم، اما بعضی ها ناراحت بودند. ما زمان ثابت و محدودی داریم و با توجه به اینکه فیفا به ما مهلت داده تا ظرف یک سال اساسنامه را تهیه و ارسال کنیم، اگر در زمان تعیین شده این اتفاق نیفتد و فیفا مهلت دیگری به ما ندهد، این موضوع می تواند جدی باشد. عواقب، از جمله حذف تیم ملی عاقبت جام جهانی.

وی افزود: حمید سجادی وزیر ورزش و جوانان اخیرا در این خصوص با رئیس مجلس و نمایندگان دیدار کرد که مشخص است این موضوع در دست بررسی و پیگیری است. مجلس نیز باید دست به دست هم دهد تا این موضوع هر چه زودتر حل شود زیرا این موضوع فوتبال و ورزش بزرگ ما را به خطر می اندازد.

رئیس سابق فدراسیون فوتبال در خصوص حذف سرخابی ها در لیگ قهرمانان آسیا و نقش فدراسیون فوتبال در این موضوع گفت: کنفدراسیون فوتبال آسیا کارشناسانی را به کشورهای مختلف اعزام می کند تا وضعیت تیم ها را بررسی کنند و گزارش ها را به دقت بررسی کنند. در دوران ریاست جمهوری من هم همینطور بود. با این حال حساسیت AFC در این دایره بیشتر از همیشه بود. این درست نیست که فدراسیون را در این زمینه مقصر بدانیم. کنفدراسیون فوتبال آسیا مستندات و گزارشات را به تفصیل بررسی می کند و ایراداتی که از استقلال و پرسپولیس گرفته بسیار و اساسی است و در طول این سال ها بارها و بارها به آنها تذکر داده شده اما هیچکس این موضوع را پیگیری نکرده است. به طور جدی.

کفاشیان گفت: این دو باشگاه پایتخت این کشور هستند و هواداران زیادی دارند. اما چالش مربوط به ماست و باید این کار را انجام داد تا کسی نتواند به آن اعتراض کند، اما سرخابی ها مدت هاست با این چالش مواجه هستند و باید به سمت خصوصی سازی و قانونی شدن این دو تیم حرکت کنیم. دولت و مجلس باید کمک کنند و ابزار لازم را در اختیار این دو تیم قرار دهند. اما این موضوع نباید به این دو تیم محدود شود و باید شرایط را برای همه باشگاه های کشور فراهم کنیم. قوانین ما باید بازنگری شود تا باشگاه ها بتوانند از سرمایه این کشور که نوجوانان و جوانان هستند استفاده کنند و با وجود فوتبال دولتی این اتفاق نمی افتد و فوتبال دولتی دیگر پاسخگو نیست.

وی گفت: برخی موارد بر عهده فدراسیون فوتبال و باشگاه هاست اما محدود به آن نیست و در بیشتر موارد دولت و مجلس نیاز به تغییر این قوانین دارند که مجموعا مجموعه ای را تشکیل می دهند که نیاز به بازنگری و تغییر ساختار دارد. .

رئیس سابق فدراسیون فوتبال درباره عملکرد سال گذشته این فدراسیون گفت: مثل زمانی که در فدراسیون بودم سرسخت نیستم. اخبار را به سرعت دنبال می کنم اما به هر حال مجموعه ای به دلیل ارائه نقدهایی دارد که باید به آن پرداخته شود. اما آنچه مشخص است تیم ملی قدرتمندی داریم که می توان آن را نسل طلایی فوتبال خود دانست و استفاده از آنها نیازمند برنامه ریزی دقیق و برگزاری اردوها و بازی های دوستانه مناسب است که تیم ملی بتواند در آن به نتیجه برسد. از طرفی تیم ملی فوتبال بانوان هم شرایط خوبی دارد و موفق شد در جام ملت های آسیا شرکت کند. اگرچه آنها به چین شکست خوردند، اما باید بدانیم که چین و ژاپن از مدعیان عرصه جهانی هستند. اما به هر حال ما حرکت خود را آغاز کرده ایم و قطعا با برنامه ریزی قدم به قدم صعود و موفقیت خواهیم داشت و قطعا در آینده می توانیم حرفی برای گفتن داشته باشیم.

کفاشیان درباره موضوع جادوگری در فوتبال ایران گفت: نمی دانم الان این مشکلات وجود دارد یا خیر. اما زمانی که در فدراسیون بودم بارها به من می گفتند و پیشنهاد می کردند که بیایم و از جادوگر استفاده کنم، اما برایم مهم نبود. این سوال مطرح شد و عده ای آمدند و گفتند ما کاری می کنیم که تیم ملی را ببری یا تیمی را ببازی. این واقعا خنده دار است. اگر همه چیز در جای خود درست باشد و وظایف به درستی انجام شود، نیازی به این سوالات ندارید و قطعا به اهداف خود خواهید رسید.

وی در پایان درباره تصمیم کمیسیون انضباطی در خصوص مهاجم گل گهر این باشگاه و مشکلات موجود در قانون جذب بازیکن خارجی بیان کرد: در هر صورت با گذشت زمان و شرایط، مزایا و معایب قوانین مشخص می شود و این امر موضوع باید مشخص شود دلیلی برای بازنگری قوانین است. باید حضور داشته باشند. به نظر من قوانین ما باید بازنگری شود و هر سال قبل از شروع مسابقات بهتر است جلساتی با باشگاه ها در این زمینه برگزار شود و در نهایت سازمان لیگ و مجمع با بررسی پیشنهاداتی برای رفع نقاط قوت در این خصوص تصمیم گیری کنند. کشورها و نقاط ضعف. .

دیدگاهتان را بنویسید