اعتراف ستاره خارجی: ایران ممکن است از گروه خود خارج شود

اعتراف ستاره خارجی: ایران ممکن است از گروه خود خارج شود

مرحله گروهی لیگ قهرمانان آسیا در حالی به پایان رسید که فولاد به عنوان تنها نماینده ایران به مرحله حذفی راه پیدا کرده است در حالی که یکی از تاثیرگذارترین بازیکنان تیم نکونام ایاندا پاتوسی بود. ستاره آفریقای جنوبی که با بازی های درخشان خود سه برد و سه تساوی به فولاد کمک کرد.

او در گفت و گوی اخیر پس از پایان لیگ قهرمانان با خبرنگار ما به سوالاتی در خصوص صعود فولاد و همچنین شرایط شخصی خود پاسخ داد و در مورد شایعات نقل و انتقالات پیرامونش اظهار نظر کرد.

در ادامه می توانید این مصاحبه را بخوانید:

* تیم شما در لیگ قهرمانان آسیا چگونه بود و قدرت رقبا را چگونه ارزیابی می کنید؟
پاتوسی: فکر می کنم تیم های خوبی در گروه ما حضور داشتند اما معتقدم از همان لحظه اول بهتر از سایر تیم های گروه بودیم. خروج از گروه کار آسانی نبود، اما توانستیم به هدف خود برسیم. خدا را شکر.

* فکر می کردی در این گروه پیشتاز شوی؟
پاتوسی: بله، می‌دانستم که بالا رفته‌ایم و به مرحله بعد می‌رویم زیرا برای این کار سخت تلاش کردیم. ما علاوه بر تجربه حضور در لیگ قهرمانان فصل گذشته، گروهی از بازیکنان بسیار خوب و با تجربه داریم. باید بگویم فکر نمی کردم سپاهان به دور بعد صعود کند چون تیم قدرتمندی است که بازیکنان خوبی دارد اما این اتفاق در فوتبال برای هر تیمی حتی بارسلونا رخ می دهد.

* سه سال است که در فولاد حضور دارید و بعد از دو قهرمانی هم اکنون به لیگ قهرمانان صعود می کنید. نظر شما در مورد این سه فصل چیست؟
پاتوسی: فولاد خیلی به من و خانواده ام داده است. آنها همیشه با من خوب رفتار کرده اند و این مهمترین چیزی است که یک بازیکن در یک باشگاه می تواند داشته باشد. من بسیار خوشحالم که بخشی از موفقیت های فولاد در سه سال اخیر هستم.

* نظرت در مورد اینکه عربستان میزبان لیگ قهرمانان آسیا می شود چیست؟
پاتوسی: شگفت انگیز بود! وضعیت پزشکی و سایر امکانات استثنایی بود. بازی در چنین شرایطی همیشه لذت بخش است.

فکر می کنی فولاد تا کجا در لیگ قهرمانان آسیا پیش خواهد رفت؟
پاتوسی: ما تا آخرین روز لیگ قهرمانان اروپا فرصت حضور در مسابقات را داریم، بدون شک.

* شما و لوسیانو پریرا چندین سال است که با هم بازی می کنید و نمونه یک زوج خارجی خوب هستید. نظر شما چیه؟
پاتوس: من سه سال است که با لوسیانو پریرا بازی می کنم. ما به خوبی یکدیگر را درک می کنیم. او یک فارغ التحصیل عالی است که تجربه زیادی نیز دارد. همیشه برای من ایده آل بوده که مهاجمی با این ویژگی ها بازی کنم.

* در لیگ قهرمانان اروپا نیز ای بی گومز را در تیم خود داشتید. صحبت در مورد آن.
پاتوسی: من زیاد با او بازی نکردم، اما چیزهای زیادی از eBay یاد گرفتم. او نمونه یک بازیکن سطح بالاست و شخصیت بسیار خوبی دارد. من خیلی با او در باشگاه کار کردم و سعی کردم چیزی در مورد او پیدا کنم. می توانم بگویم او پسر بسیار خوبی است و به نظرم کاملاً موفق است.

* لیگ قهرمانان به پایان رسید و اکنون مسابقاتی در لیگ داخلی برگزار می شود. از یک طرف بازی حساسی با استقلال دارید و از طرف دیگر برای حفظ رتبه چهارم تلاش می کنید.
پاتوسی: ما ماموریت خود در لیگ قهرمانان را به بهترین شکل ممکن انجام داده ایم اما شش بازی دیگر در لیگ برتر داریم و باید تمرکز خود را از لیگ قهرمانان به لیگ برتر تغییر دهیم. ما با تمام توان به مصاف هر تیمی می رویم و اسم تیم برایمان مهم نیست و سعی می کنیم در سرنوشت لیگ تاثیر بگذاریم. من معتقدم که می‌توانیم حتی بهتر از رتبه چهارم هم باشیم.

* نظرت درباره ناکامی تیم ملی آفریقای جنوبی در رسیدن به جام جهانی چیست؟
پاتوسی: همه بازی های تیم ملی را دیدم، عالی بودند، اما بدشانسی در دیدار مقابل غنا مانع از صعود آنها شد. من احساس می کنم که صعود آنها توسط داور دزدیده شده است. پنالتی غنا، هر بار که آن را دیدم، اصلاً پنالتی نبود که مانع از صعود آفریقای جنوبی به جام جهانی شود.

* نظرت در مورد تیم ملی ایران و تقابل آن با انگلیس و آمریکا چیست؟
پاتوسی: من همیشه به مردم آفریقای جنوبی می گویم که ایران یکی از قوی ترین لیگ های آسیاست. آنها بازیکنان خوبی دارند که همیشه در شرایط بدنی خوبی بوده اند. واقعا فکر می کنم ایران می تواند در جام جهانی نتایج بزرگی کسب کند. این گروه ساده ای نیست، اما می دانید که ایرانی ها سخت کار می کنند و مردهای سرسختی هستند. بنابراین معتقدم تیم ملی ایران می تواند در جام جهانی به مردم ایران افتخار کند و حتی به مرحله بعد صعود کند.

* زمزمه هایی مبنی بر انتقال به پرسپولیس در نیم فصل به گوش می رسید. چرا این انتقال انجام نشد؟
پاتوسی: من به شایعات توجهی نمی کنم و البته نمی توانم روزنامه ها و سایت های ایرانی را بخوانم تا بفهمم شما چه می گویید! (خنده)

* برای فصل آینده چه برنامه ای دارید؟
من هنوز واقعاً نمی دانم. تمام تمرکزم روی پایان خوب فولاد در لیگ است. سپس فرصتی برای تصمیم گیری وجود خواهد داشت.

دیدگاهتان را بنویسید