اعتراف مهم رئیس صدا و سیما; یک قدم مهم اما ناکافی!

اعتراف مهم رئیس صدا و سیما;  یک قدم مهم اما ناکافی!

روز جدید در ابتدای این مراسم رئیس صدا و سیما با پذیرش کاهش مخاطب صدا و سیما گفت: همه ما چه شما هنرمند و چه ما کارمند صدا و سیما باید از خود بپرسیم؟ چرا برخی از کارهایی که با قیمت کمتر ساخته می شوند ماندگاری بیشتری دارند؟ همه ما مقصریم و نمی توانیم خودمان را توجیه کنیم.

دلیل این کاهش مخاطب البته زمانی مشخص می شود که همه برنامه سازان یا مجریان و کارگردانان محبوب به بهانه های مبهم و عجیب در لیست سیاه قرار می گیرند و اخبار صدا و سیما گاهی تنها به سمت پوشش برخی چهره ها می رود. تا همچنان مورد توجه رسانه ملی قرار گیرد.

عادل فردوسی پور و برنامه 90، رضا عطاران و مهران مدیری با طنز خاطره انگیز خود در دهه 80 سهم بسزایی در ارتقای جایگاه صدا و سیما در بین مردم داشتند اما متاسفانه به مرور زمان همه این چهره ها حذف شدند و حتی برخی تکرار شدند. این سریال ها هم توقیف شد!

خبر بد اینکه این رویکرد علیرغم شناخت رئیس صدا و سیما همچنان به کاهش مخاطبان ادامه می دهد و همچنان برخی از چهره های محبوب مانند سروش صحت به بهانه های نامعلومی از دایره تنگ رسانه های داخلی رسانه ملی حذف می شوند. تشخیص این موضوع مهمی است، کاهش مخاطب مهم و دلگرم کننده است، اما این شناخت کافی نیست و باید اقدامات عملی انجام داد، با ادامه رویکرد حذفی، اعتماد مخاطب به صدا و سیما باز نمی گردد!

دیدگاهتان را بنویسید