اعتصاب در آلمان/ رانندگان اتوبوس دست از کار کشیدند

اوایل اوایل اکتبر، یعنی. حدود سه ماه پیش رانندگان این اتوبوس ها به دلیل افزایش هزینه انرژی و سوخت خواستار تغییر قرارداد شدند و تهدید به توقف سرویس کردند.

با این حال، مقامات محلی از آن زمان به افزایش دستمزد رانندگان اعتراض کردند و در نهایت این رانندگان کار را متوقف کردند و از جمعه این هفته دست به اعتصاب زدند.

آخرین نتایج نظرسنجی در آلمان نشان می دهد که یک چهارم مردم این کشور به دلیل افزایش تورم، برای کریسمس و سال نو هدایایی نمی خرند.

این مطالعه با همکاری موسسه پاسخ‌های اجتماعی جدید و روزنامه آلمانی بیلد انجام شد.

نتایج این نظرسنجی نشان می دهد که 23 درصد از پاسخ دهندگان می گویند که قدرت خرید هدیه برای کریسمس و سال نو را ندارند. در حالی که کمتر از نیمی از افراد شرکت کننده در این نظرسنجی گفتند که می توانند خریدهای مربوط به جشن کریسمس را انجام دهند.

علاوه بر این، 23 درصد از این افراد می گویند که نمی توانند چیزی پس انداز کنند و 3 درصد نیز می گویند که علاوه بر اینکه نمی توانند پس انداز کنند، بدهی هم دارند.

پیشتر یواخیم ناگل، رئیس بانک مرکزی آلمان با اشاره به احتمال بالاترین نرخ تورم در این کشور، از احتمال ورود برلین به رکود اقتصادی در اواسط ماه اوت سال جاری خبر داده بود.

ناگل در گفت‌وگو با نشریه «رینشه پست» گفت: افزایش اخیر قیمت‌های انرژی، ناشی از کاهش صادرات انرژی روسیه به آلمان، به‌عنوان بزرگ‌ترین تامین‌کننده نفت برلین، احتمالاً منجر به افزایش بیشتر قیمت‌های مصرف‌کننده خواهد شد. .

به گفته ناگل، تورم حتی 10 درصدی در ماه های پاییز امکان پذیر است. آخرین باری که تورم دو رقمی در آلمان ثبت شد بیش از 70 سال پیش بود. آلمان در سال 1951 با تورم 11 درصدی شرایط مشابهی را تجربه کرد.

ناگل با هشدار نسبت به ادامه شرایط سخت اقتصادی در آلمان در سال آینده، افزود: موضوع تورم تا سال 2023 ادامه خواهد داشت و به جایی نمی رسد زیرا تنگناهای عرضه و تنش های ژئوپلیتیکی احتمالا ادامه خواهد داشت. به گفته وی، احتمالاً تورم از پیش بینی ماه ژوئن بانک مرکزی آلمان (4.5 درصد) فراتر خواهد رفت و به طور میانگین به 6 درصد خواهد رسید.

دیدگاهتان را بنویسید