اعتماد علی دایی به زندگینامه پدیده استقلال و فرهاد مجیدی

اعتماد علی دایی به زندگینامه پدیده استقلال و فرهاد مجیدی

این روزها امیرحسین حسین زاده با درخشش در استقلال توجه ها را به خود جلب کرده است. این بازیکن جوان با اعتماد فرهاد مجیدی مهره تعیین کننده آبی ها در لیگ بیست و یکم شده است. با این حال رگه هایی از اعتماد علی دایی در زندگی نامه او وجود دارد. شهریار از فوتبال ایران شاید مربی بزرگی نباشد، اما دوست و دشمن اعتراف می کند که استعدادیاب بسیار خوبی است و این را بارها برای بازیکنانی مانند مهدی طارمی، احمد نورالهی، امید عالیشاه، محمد عباس زاده، علی علیپور نشان داده است. کریم انصاری فرد و بسیاری دیگر. حسین زاده یکی از جوانانی بود که در آخرین فصل حضور علی دایی گلزنی کرد. این بازیکن در نیم فصل دوم لیگ هجدهم با اعتماد علی دایی موقعیت های بیشتری برای حضور در زمین پیدا کرد و حتی گل 3 امتیازی سایپا را مقابل فولاد به ثمر رساند. حال سوال اینجاست که بازنده بزرگ جدایی دایی از فوتبال ایران کیست؟

آقا بوی گل می دهد
البته کشف بسیار مهمی در نوشته های علی دایی وجود دارد، مانند احمد نورالهی; هافبک دفاعی ترکیه ای که از لیگ دسته اول آمده بود با اعتماد شهریار به سرعت در لیگ چهاردهم پرسپولیس فیکس شد و حالا یکی از مهره های کلیدی تیم ملی محسوب می شود. با این حال، همانطور که او در دوران بازی خود یک مهاجم نوک بود، به نظر می رسد که عناصر تهاجمی بیشتری در زمینه استعدادیابی پیدا می کند. کارنامه او پر از بازیکنانی است که با اعتماد این مربی فرصت حضور در زمین را پیدا کردند و حتی کفش طلا گرفتند. ناگفته نماند که ارزشمندترین ستاره این لیست مهدی طارمی است. موفق ترین لژیونر این روزهای فوتبال ایران که هم دوره نورالهی بود و با جسارت دایی در همان لیگ چهاردهم به جمع پرسپولیس اضافه شد. از دیگر مهاجمانی که دایی پیدا کردند و بعدها توانستند عنوان آقای گلر لیگ برتری را به خود اختصاص دهند می توان به کریم انصاری فرد اشاره کرد که دو بار در لیگ های یازدهم و سیزدهم با پیراهن سایپا و تراکتورسازی این عنوان را به دست آورد. علی علیپور نیز در لیگ هفدهم و مهدی طارمی که در فصل پانزدهم و شانزدهم کفش طلا را ربودند، این جایزه را کسب کردند. امید عالیشاه، محمد عباس زاده و بسیاری دیگر در فهرست اکتشافات علی دایی قرار دارند. مردی که چشمان تیزبینش نقش مهمی در افزایش ثروت فوتبال ایران داشت.

شجاعت بی سابقه
بدون تعارف، بازی با جوانان «شجاعت» می خواهد و علی دایی این کار را داشت. شاید به دلیل نام معتبر و رزومه عالی خود به عنوان یک فوتبالیست، ترسی از تسلیم شدن در برابر بازیکنان بی تجربه و پرداخت بهای تصمیماتش نداشت. این در حالی است که بسیاری از مربیان اینگونه نیستند و نگران هستند که در نتیجه چنین تصمیماتی شغل خود را از دست بدهند. شاید بسیاری از افرادی که دایی به فوتبال ایران معرفی کرد در زمان خود به ثمر نرسیده باشند، اما منافع میان مدت و بلندمدت آنها برای فوتبال ایران باقی است. مهمترین نمونه آن مهدی طارمی است و نمونه اخیر امیرحسین حسین زاده است که ممکن است روزی به جایگاه بسیار بالاتری برسد. حیف که در این مدت تمام ستاره های جدید را دایی می توانست کشف کند اما این فرصت طلایی را از دست دادند. باور کنید خانه شهریار بیشتر به ضرر فوتبال ایران است وگرنه در این مدت محبوبیت بیشتری پیدا کرده است.

دیدگاهتان را بنویسید