اعتیاد به ارزهای دیجیتال تهدیدی برای خانواده است/نیاز به ایجاد مرکز تخصصی اعتیاد آنلاین


ساعت: 10:47
تاریخ انتشار: 05/09/1401
کد خبر: 1886766

مهسا خسروی با بیان اینکه معاملات ارزهای دیجیتال ارتباط تنگاتنگی با معضل قمار دارد، گفت: بی خوابی، اعتیاد و افسردگی در بین معتادان به ارزهای دیجیتال مشهود است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ مهسا خسروی کارشناس و تحلیلگر رسانه در گفت و گو با خبرنگار « تیتریک » گفت: در عصر حاضر اعتیاد به خرید و فروش ارزهای دیجیتال روز به روز در حال گسترش است..


وی ادامه داد: برای کاهش تعداد افراد معتاد به این شغل، شرکت هایی به میدان آمده اند تا بتوانند جلوی ترویج این نوع اعتیاد را بگیرند.


خسروی با اشاره به اینکه معتادان این بازار شبیه معتادان گمنام هستند، افزود: افرادی که به مشروبات الکلی معتاد هستند نه خود و نه اطرافیانشان از آن اطلاعی ندارند و معتادان به ارزهای دیجیتال نیز در این دسته قرار می گیرند..


این کارشناس گفت: اعتیاد به ارزهای دیجیتال شباهت زیادی به اعتیاد به قمار دارد با این تفاوت که این تجارت به صورت شبانه روزی ایجاد می شود..


وی با بیان اینکه معاملات ارزهای دیجیتال ارتباط تنگاتنگی با معضل قمار دارد، گفت: بی خوابی، اعتیاد و افسردگی در بین معتادان به ارزهای دیجیتال مشهود است..


خسروی ادامه داد: امروز بسیاری از خانواده ها به مراکز مشاوره مراجعه می کنند و از اعتیاد فرزندان و همسرانشان به ارزهای رمزنگاری شده گله مند هستند..


این کارشناس با بیان اینکه متأسفانه مرکز تخصصی معتادان آنلاین در کشور ایجاد نشده است، افزود: به دلیل بی توجهی مسئولان این مرکز در کشور وجود ندارد اما آمارها ضرورت وجود آن را نشان می دهد.


وی گفت: اعتیاد به ارزهای دیجیتال گاهی با تلفات جانی همراه است و این نوع اعتیاد تهدیدی برای خانواده است.


این کارشناس با اشاره به اینکه افراد نباید بدون دانش وارد فضای رمزنگاری شوند، گفت: ورود بدون دانش مساوی است با هدر دادن کل سرمایه زندگی زیرا تعداد محدودی با علم وارد این تجارت می شوند..


خسروی در خاتمه خاطرنشان کرد: نشان داده شده است که بی خوابی و افسردگی به ارزهای دیجیتال اعتیاد آور است و در درازمدت باعث اختلال در عملکرد مغز می شود، پس عاقلانه وارد این تجارت شوید..


انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید