اعتیاد به سیگار که جنسیت زنان را از بین می برد / ترویج باورهای غلط درباره علل مهم اعتیاد زنان

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش کُردتودی، زنان به عنوان یکی از اعضای مهم خانواده نیمی از جمعیت کشور را تشکیل می دهند. جامعه نیز ماهیت گسترده تری پیدا کرده است.

طبق اخبار رسمی، سن اعتیاد در بین زنان و البته دختران جوان این روزها کاهش یافته و ذائقه آنها از مصرف داروهای سنتی به سمت مواد شیمیایی خطرناک رفته است که زنگ خطری برای جامعه است.

حدود 6 درصد از جمعیت معتادان استان کردستان را زنان تشکیل می دهند و این موضوع با توجه به خطر بالای اعتیاد باید مورد توجه مسئولان و نهادهای مرتبط با راهکارهای فرهنگی قرار گیرد.

اما از سوی دیگر مادری که خسته از مستی و درد خماری می خواهد برود و زندگی خود را از نو بسازد اما از خانواده طرد شده و خوابیده است و معتاد است و یک طرفه غذا خورده است. حالا با بچه معتاد کجا می تواند برود؟

e40e4c91 8d5d 4d7b bce2 da74e7427b1f خبر خاکستری

کمپ ترک اعتیاد بانوان ناجی تنها کمپ ترک اعتیاد بانوان استان با وجود کمبودها و مشکلات فراوان تلاش خوبی برای کمک به زنان معتاد به عنوان بیماران تهدید کننده خانواده و جامعه داشته است.

کمپ بهبودی و سلامت زنان معتاد کردستان توسط چند زن جوان اداره می شود که با بیشترین عشق و نوع دوستی به همنوعان خود کمک می کنند تا زندگی خود را از انواع آلودگی های مواد مخدر پاک کرده و به جامعه بازگردانند.

8f33dc1c 4aac 4359 98d1 fbe0b2fe3087 خبر خاکستری

بانویی مددکاری که ویرانه های زندگی زنان را از دام اعتیاد تجدید می کند

آ. مالکی زن جوانی است که برای فرار از خانواده معتاد به همسری معتاد پناه می برد و او نیز در دام اعتیاد گرفتار می شود.

او گفت: از زمانی که معتاد شدم و مدام مواد مصرف می کردم، در سیاه ترین روزهای زندگی ام قدم زدم، روزهایی که از سختی، در به در، از قتل کم حرف زدم. تنهایی بی پایان، بیکاری، بی پولی، تباهی چهره و حقارتی که درگیر اعتیاد شدم.

وی افزود: در دور باطل اعتیاد و در باتلاقی که بیشتر و بیشتر شدم، غرق شدم، زندگی کردم تا مصرف کنم و مصرف کردم تا زندگی کنم تا اینکه بالاخره تصمیم گرفتم به جایی بروم و از این بلا خلاص شوم. ، بلایی که تمام داشته های خوبم را سوزاند با هم بردم و جز خاکستر چیزی برایم باقی نگذاشت.

المالکی گفت: در اواسط این سفر با یکی از بانوان مددکار اجتماعی استان آشنا شدم که این مددکار اجتماعی باعث شد دوباره خرابه های زندگی ام را بازسازی کنم.

وی گفت: این مددکار اجتماعی با اعتماد به من مرا به یکی از کمپ های ترک اعتیاد در روستا راهنمایی کرد و در میانه مبارزه برای بازگشت به روشنایی و رهایی از تاریکی 28 روز را در آن کمپ گذراندم. در پایان: «با اراده و پشتکارم توانستم مسیر روشنی برای بازگشت به زندگی در میان سرگردانان پیدا کنم.

او می گوید: «پس از پاک شدن توسط همان مددکار اجتماعی که پایه گذار اعتیاد من بود، در همان کمپ مشغول به کار شدم و اکنون به زنان آن کمپ برای رهایی از اعتیاد کمک می کنم.

مالکی از لحظه تولد دوباره خود می گوید: زیباترین لحظه زندگی یک معتاد به زمانی برمی گردد که از اعتیاد پاک شد، زمانی که با تمام قدرت قدرت نه گفتن به اعتیاد را پیدا می کنی، جایی که جهان بالا می رود تا دوباره به عنوان یک نوزاد تازه متولد شده بزرگ شود، تا بزرگ شود و راه را از چاه بداند.

989ad15f 8426 471e 8888 03d0f833e767 خبر خاکستری

ترویج باورهای غلط درباره علل مهم اعتیاد زنان

ویدا گادری، رئیس تنها مرکز ترک اعتیاد بانوان استان کردستان در گفتگو با کُردتودی گفت: بر اساس آمارهای موجود، اعتیاد در بین زنان به ویژه در گروه سنی زیر 18 سال به شدت افزایش یافته و مصرف مواد مخدر در این گروه زیاد شده است. به صنعتی که ادامه این رویه مشکلات جدی را هم برای خانواده ها و هم برای جامعه ایجاد می کند.

وی گفت: ظرفیت اسمی کمپ ترک اعتیاد بانوان ناجی به عنوان تنها مرکز درمانی ترک اعتیاد بانوان استان 30 زن است و در حال حاضر 23 زن برای ترک و بازگشت به زندگی در این کمپ بستری هستند که 3 زن مددکار اجتماعی در این زنان در کنار سایر ارائه دهندگان خدمات کار می کنند.

این مسئول گفت: متاسفانه این روزها تعداد زنان معتاد در استان کردستان افزایش یافته و این افراد به راحتی و علنی مواد مخدر مصرف می کنند.

گادری با اشاره به اینکه عواقب اعتیاد در زنان بیشتر از مردان است، افزود: در بسیاری از زنان ترویج باورهای غلط در مورد مصرف مواد مخدر برای کاهش وزن، آرامش، مقابله با مشکلات روانی و… از دلایل اصلی معتاد شدن زنان هستند. “.

رئیس کمپ ترک اعتیاد ناجی خاطرنشان کرد: مشکلات حوزه اعتیاد زنان بیش از آن چیزی است که تصور می شد و شعارهای بسیار خوبی بدون اقدام در این زمینه وجود دارد اما برای جلوگیری از گسترش این معضل اجتماعی در جامعه تماشا کنید. و با جدیت حمایت کنند.» مسئولان و اقدامات آنها باید در این زمینه انجام شود.

642422a3 1813 464a 8acb d3104c681cfa خبر خاکستری

ناآگاهی مصرف کننده اولین قدم برای اعتیاد است

مهناز شفیعی، روانشناس به کردودی گفت: ناآگاهی جوانان و نوجوانان از عواقب خطرناک و خطرناک اعتیاد به سرگرمی و لذت آنی از مواد مخدر یکی از دلایلی است که منجر به اعتیاد می شود.

وی افزود: معتادان روانی تعادل روانی ندارند و دارای شخصیت تلقین شده هستند و اغلب دچار انواع افسردگی ها و احساسات پایدار، مضطرب و بی قرار، عدم اعتماد به محیط و آینده و فشار مشکلات اقتصادی می تواند منشأ آن باشد. گفت: ناهنجاری ها در آنها اجتماعی است.

91d4dc61 13fe 455d b250 2eb4791341b9 خبر خاکستری

معتاد ترمیم شده باید در جامعه پذیرفته شود

شفیعی با اشاره به اینکه معتاد بهبودیافته باید مورد پذیرش همه افراد جامعه باشد، گفت: درمان شده از اعتیاد نباید در جامعه احساس بدی داشته باشد و باید با انگ سابقه دار بودن در چشم مردم سنجیده شود چرا که اگر فرصت بازگشت فراهم شود. و اعتماد کردن اگر آنها را ببرند، دوباره می توانند غذا بخورند.

وی گفت: اعتیاد در دو مرحله ترک فیزیکی و روانی قابل درمان است. معتادان در حین مصرف مواد، دوستان سالم خود را از دست می دهند.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید