اعتیاد زنان به مواد مخدر بیشتر از مردان/سونامی سرطان کبد است


ساعت: 10:59
تاریخ ارسال: 05/12/1401
کد خبر: 1887415

حلما زمانی گفت: زنان اغلب سابقه مصرف دخانیات کوتاه تری دارند اما در صورت مصرف با مشکلات حادتری مواجه می شوند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ حلما زمانی کارشناس مسائل اجتماعی در گفت و گو با خبرنگار «تیتریک» اظهار کرد: خانم ها بعد از مصرف داروهای آرامبخش مانند داروهای ضد اضطراب و بی خوابی بیشتر جذب مصرف داروهای اعتیادآور می شوند.

وی با بیان اینکه زنان پس از اولین مصرف بسیار سریعتر از مردان به این ماده اعتیاد پیدا می کنند، ادامه داد: زنان اغلب سابقه مصرف دخانیات کوتاه تری دارند اما در صورت مصرف با مشکلات حادتری مواجه می شوند.

زمانی افزود: تنوع مصرف مواد مخدر در مردان بسیار بیشتر از زنان است، اما شدت اعتیاد در زنان بیشتر است.

این کارشناس گفت: اختلالات روانی مهم ترین دلیل گرایش زنان به اعتیاد است و نقش خانواده در این میان بسیار مهم است و حمایت و محبت می تواند زنان را از گرفتار شدن در دام اعتیاد باز دارد.

وی با اشاره به اینکه آمار اعتیاد به دخانیات در ملاء عام در بین زنان افزایش یافته است، گفت: تا به حال ندیده ایم که زنان در اماکن عمومی سیگار بکشند اما امروز این آمار افزایش یافته است.

او یک بار ادامه داد: بسیاری از زنان بدون هیچ بهانه ای سیگار می کشند و به آن افتخار می کنند.

این متخصص با تاکید بر اینکه خانم ها از ترس اضافه وزن سعی در ترک سیگار ندارند، افزود: اگر می دانستند سیگار روی کبد و دندان ها اثر می گذارد و باعث از بین رفتن شادابی و سلامت پوست می شود، هرگز برای کاهش وزن سیگار نمی کشیدند. دنبال سرپناه نبود

وی در پایان خاطرنشان کرد: استعمال دخانیات توسط زنان ضمن آسیب رساندن به خود موجب تخریب یا از بین رفتن بنیان خانواده می شود.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید