اعزام رایگان مداحان و سخنرانان برای برگزاری محافل عزاداری حسینی در منازل شهروندان قزوینی

وی افزود: با اجرای طرح نماز در منزل سدره، تمامی استان های مذهبی و استان های حسینی که قصد اقامه نماز در این ایام در منزل را دارند می توانند به صورت رایگان از این خدمات بهره مند شوند.

معاون اجرایی طرح اقامه نماز خانه سدره قزوین تصریح کرد: عاشقان حسینی و عاشقانی که مایل به اقامه نماز در منزل در ماه محرم هستند می توانند برای هماهنگی ارسال دعا با شماره تلفن 09363803885 تماس بگیرند.

وی گفت: اجرای طرح نماز خانه سدره حدود 4 سال است که آغاز شده است. البته در سال های گذشته این تنها به شهر قزوین محدود می شد اما امسال کل استان تحت پوشش اجرای این طرح قرار گرفته است.

نژادفرد احیای نماز اهل بیت را مهم برشمرد و خاطرنشان کرد: نماز اهل بیت در زمان امام عطار(ع) رواج و تشویق شد و علمای بزرگ دینی به آن ادامه دادند.

وی با اشاره به فلسفه حرم های خانگی گفت: ائمه معصومین حق نداشتند در اماکن عمومی عزاداری سالار شهیدان را برپا کنند و از طرفی موضوعاتی مانند شب زنده داری، عزاداری و حفظ نهضت عاشورا باید ادامه داشته باشد، از این رو برگزاری محافل خانگی در دستور کار قرار گرفت. تاکید کرد.

این مسئول همچنین گفت: اقامه نماز در منزل از دیرباز دغدغه علما بوده و با این حال این محافل در روزهای خاص در بیت علما به صورت مستمر برگزار می شود.

وی گفت: سنت اقامه نماز در خانه در سال های اخیر تا حد زیادی به فراموشی سپرده شده است، بنابراین طرح سدره با هدف احیای این سنت حسنه است.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید