اعزام هزار نیروی انتظامی از استان های همجوار برای تامین امنیت مراسم نیمه شعبان در قم / فعالیت 150 راهپیمایی در بلوار پیامبر اعظم


ساعت: 14:16
تاریخ انتشار: 1400/12/24
کد خبر: 1815524

معاون امور زائران استانداری قم با اشاره به استقرار هزار نیروی انتظامی از استان های همجوار برای تامین امنیت مراسم نیمه شعبان در قم گفت: بیش از 150 راهپیمایی در بلوار پیامبر اعظم برای خدمت رسانی به نمازگزاران نیمه شعبان، سیار مستقر می شود. سلامتی شریک بسیار خوبی است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ ابوالقاسم مقیمی معاون امور زائران استان قم در گفتگو با قم فردا گفت: نزدیک به سه ماه است که برای پذیرایی از زائران و مسافران نوروزی به قم برنامه ریزی کرده ایم. زیرساخت ها در زمان تاج تخریب شد که تعمیر شد و ایجاد خدمات جدید در دستور کار قرار گرفت، نقطه قوت طرح ها تکیه بر توان مردمی است که در این زمینه به خوبی سازماندهی شده است.

وی گفت: احداث شبکه ایمن برق و آبرسانی در سراسر بلوار پیامبر(ص) برای استفاده از موکب ها و خدماتی که پایدار بوده و در سال های آینده مورد بهره برداری قرار می گیرد، تضمین شده است. تدوین نقشه راه امسال برای اولین بار از دو ماه پیش با همکاری همه دست اندرکاران نیمه شعبان حتی گروه های مردمی هم دست به کار شدند و نقشه راه نسبتا متفاوتی توسط شهرداری راهور و کمیسیون استانی نهضت تهیه شد.

مقیمی گفت: ظرفیت پارکینگ ها با توجه به احداث بلوار حضرت خدیجه(س) کاملا متفاوت است و راه دسترسی جدید برای هدایت مسافران از تهران به مسجد مقدس جمکران در اتوبان کاشان در نظر گرفته شده است. مردم و برنامه های خانگی نذر می کنند، با کمک گروه های مردمی مانند اربعین، موکب هایی برای استراحت مردم دستور داده می شود. آنها نان می پزند.

نت رایگان در مسیر بلوار پیامبر اعظم

معاون امور زائران استان کوم گفت: ظرفیت نزدیک به 100 مسجد و حدود 50 امامزاده برای اسکان فعال شده و تمامی امکانات اسکان در استان علیرغم نبود برخی مجوزهای ملی از جمله لهجه و دستور استاندار فعال شده است.احتمالاً امکان پذیر است. به کوم نزدیک منتقل شده است، سپاه استان نیز در این زمینه همکاری خوبی دارد و 160 سرویس بهداشتی ارائه کرده است تا مسافران و زائران در این زمینه مشکلی نداشته باشند.

وی با اشاره به اینکه شرکت مخابرات حداکثر تراکم را برای ایجاد دکل های BTS انجام داده و تمامی تجهیزات منطقه جمکران به روز شده و تداخل فرکانسی بیشتری ایجاد می کند، خاطرنشان کرد: پس از اقامه نماز تا ساعت 23:00 آنتن دهی مشکل خواهد داشت. در شبکه به آرامی

مقیمی گفت: همچنین با کمک مخابرات سامانه خودکار تبریک و دستورالعمل زیارت تهیه شده است که به محض ورود زائر به استان پیام ارسال می شود و شماره جدید نیز ارسال می شود. زائران با کمک دوستان شهرداری و روابط عمومی فرمانداری کلیه اطلاعات، نقشه ها و خدمات را دریافت می کنند.

اعزام 1000 نیروی پلیس از استان های همجوار برای تامین امنیت محیط زیست شعبان

معاون امور زائران استان کوم گفت: نیروی انتظامی بیش از 1000 نیرو از استان های همجوار کوم اعزام می کند و سپاه نیز فعال است و نیروی بسیجی را برای ساماندهی پارکینگ ها و کمک به راهنمایی زائران تشکیل می دهد. ایثارگران مجموعه ای از دستگاه های فرهنگی را برای تولید محصولات فرهنگی و حمایت از حرکت های مردمی فعال کرده اند و در بیش از 30 موکب مردمی تولیدات قابل توجهی خواهند داشت.

وی تاکید کرد: پخش و پخش زنده برنامه به استثنای جمکران از بلوار پیامبر اعظم (ص) نیز با هماهنگی های انجام شده برای اجرای ویژه برنامه کودک توسط تمامی شبکه های شبکه پیامبر اعظم از صدا و سیما پخش خواهد شد. بلوار.

مقیمی خاطرنشان کرد: راهپیمایی رسانه ای در بلوار پیامبر اعظم به همت ستاد مردمی و روابط عمومی فرمانداری برگزار می شود. وی گفت: بیش از 150 موکب در بلوار پیامبر اعظم فعال هستند. 10 شبکه ماهواره ای برای پوشش برنامه ها وجود دارد.

معاون امور زائران استان کوم خاطرنشان کرد: تیم های بازرسی دانشگاه علوم پزشکی به منظور پیروی از دستورالعمل ها طراحی شده اند و تیم بهورزان نیز با توجه به ظرفیت افراد برای دریافت دستورالعمل نحوه رعایت دستورالعمل ها و ایجاد تعهدات لازم

وی افزود: ایمنی موکب ها و ایستگاه های صلواتی از طریق حمل و نقل ریلی و جاده ای محقق می شود و کمبود ماشین آلات و تجهیزات مورد نیاز استان نیز با مکاتبه با استان های همجوار و ارگان های کشوری رفع شده و البته همچنان نیازها وجود دارد. “

وی گفت: اداره کل بحران، هلال احمر، شهرداری و سایر دستگاه های ذیربط با تهیه تجهیزات از استان های همجوار پیش بینی های لازم را برای مواقع بحرانی دریافت کرده اند. برای احتمال بارندگی و برودت هوا طرح های حمایتی تدارک دیده شده است.


مقیمی ادامه داد: شهرداری در اطراف مسجد شبکه حمل و نقل رایگان ایجاد می کند که بر روی نقشه و با بنر اعلام می شود و برای پارکینگ ها نیز شبکه حمل و نقل تدارک دیده شده است. ویلچر خواهند داشت و چادرهای ویژه ای برای استراحت در کنار هلال احمر برپا می کنند و در بلوار و اطراف مسجد به زنان و کودکان خدمات رسانی می کنند.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید