اعزام کلینیک های سیار دامپزشکی بسیج به روستاهای کشور/ خودارضایی در تولید محصولات کشاورزی دور از انتظار نیست


ساعت: 17:46
تاریخ انتشار: 1401/04/01
کد خبر: 1877888

رئیس سازمان بسیج مستضعفین گفت: درمانگاه های سیار برای خدمت رسانی به دامداران به روستاها اعزام می شوند که دام های آنها نیاز به معاینه و واکسینه دارند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ سردار گلمرضا سلیمانی رئیس سازمان بسیج مستضعفین کشور در گفتگو با خبرنگار تیتریک گفت: سازمان بسیج شرکت کشاورزی طرح ساماندهی کلینیک های سیار دامپزشکی و دام را آغاز کرده است.

سردار سلیمانی افزود: کلینیک های سیار برای خدمت رسانی به دامدارانی که دام هایشان نیاز به معاینه و واکسیناسیون دارند به روستاها اعزام می شود که این کار توسط افراد کلیدی انجام می شود و دامپزشکان نیز کمک خواهند کرد.

وی با بیان اینکه برای هر استان یک کلینیک سیار دامپزشکی راه اندازی شده است، گفت: با حمایت وزارت جهاد کشاورزی مهندسین بسیجی در کنار کشاورزان خواهند بود و دانش راه اندازی کشاورزی در دستور کار قرار دارد.

سردار سلیمانی گفت: افزایش بهره وری، آبیاری نوین و حفاظت از زمین های کشاورزی از نظر خاک، تولید بذر خانگی و هر منطقه ای که خلاء وجود داشته باشد از جمله عناصری است که بسیج جامعه کشاورزی در آن ورود کرده است.

وی با تاکید بر اینکه امیدواریم شاهد جهش در تولیدات کشاورزی باشیم، امنیت غذایی کشور را مهم دانست و گفت: آزمایشات گندم، جو، کلزا، برنج و ذرت در 1 میلیون هکتار زمین انجام شده است.

سردار سلیمانی در خاتمه افزایش بهره وری تمامی محصولات را ضروری دانست و افزود: در صورت مدیریت این خلاء با حمایت وزارت جهاد کشاورزی می توان به خودکفایی در تولید دست یافت که دور از انتظار نیست. . “

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید