اعزام 10 هزار پزشک به استان های مناطق محروم/ نیازمند افزایش استقامت نیروهای متخصص در مناطق محروم هستیم.


ساعت: 10:29
تاریخ انتشار: ۱۳۰۱/۰۹/۱۵
کد خبر: 1916006

وزیر بهداشت گفت: اعزام نیروهای متخصص به استان های مختلف در هر حوزه تخصصی با توجه به نیازهای تخصصی استان ها و همچنین با اولویت مناطق نیازمند انجام می شود. در همین راستا امسال 10 هزار پزشک و دندانپزشک به مناطق محروم اعزام شدند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ بهرام عین اللهی وزیر بهداشت در جلسه علنی امروز سه شنبه شورای اسلامی در جلسه استماع سوال فتح الله طوسلی نماینده بهار و کبودرآهنگ و 64 نماینده در خصوص علت کم توجهی این وزارتخانه وی به وضعیت بهداشت و درمان در شهرها و روستاها و برنامه وزارت بهداشت برای تامین کادر پزشکی در کشور به ویژه در شهرها و مناطق عقب مانده طی اظهارات خود در مجلس گفت: همواره به این موضوع توجه داشته ام. مناطق کمتر برخوردار و مرتباً به همه مدیران گفته می شود که در این زمینه همکاری کنند.»

وی افزود: در ابتدای کار وزارت بهداشت، طرح عدالت و تعالی نظام سلامت را با شاخص های مشخص و بازه زمانی نوشتیم. بنابراین ما یک برنامه مشخص داشتیم. همچنین مهمترین موضوع برنامه که در ابتدای کار به آن اشاره کردم این بود که بتوانیم ویروس کرونا را تا زمان باخمن کنترل کنیم. عده ای گفتند ممکن است اما دیدیم با اجرای طرح بزرگ واکسیناسیون این کار انجام شد. بزرگترین اقدام ما کنترل کرونا بود که مقام معظم رهبری در بیانیه اخیر خود از آن به عنوان یک فعالیت مهم بهداشتی یاد کردند.

وزیر بهداشت با بیان اینکه توجه نمایندگان محترم مردم به سلامت مایه مباهات ما است، گفت: منافع برخی افراد جریحه دار شد و در این زمینه مقاومت هایی صورت گرفت اما این طرح همچنان در حال اجراست و با اعتبارات اختصاص یافته توسط بانک مرکزی و با کاهش عوارض واردات از 9 درصد به 1 درصد، کمبود دارو به شدت کاهش می یابد.

عین اللهی با اشاره به برنامه های وزارت بهداشت برای افزایش نیروی کار در مناطق محروم گفت: ابتدا باید امید به زندگی نیروی کار متخصص در مناطق محروم را افزایش دهیم که این تنها بر عهده وزارت بهداشت نیست؛ بلکه باید امید به زندگی را افزایش دهیم. در زمینه بخشی که مربوط به وزارت بهداشت است، سقف جذب نیروی انسانی متخصص در مناطق محروم را افزایش دادیم که گامی در جهت تامین نیروی انسانی متخصص در مناطق محروم است.

وی افزود: اعزام نیروهای متخصص به استان های مختلف در هر حوزه تخصصی با توجه به نیاز تخصصی استان ها و همچنین با اولویت مناطق محروم انجام می شود. در همین راستا امسال 10 هزار پزشک و دندانپزشک به مناطق محروم اعزام شدند. همچنین 2200 نیروی متخصص به مناطق محروم اعزام شده اند.

وزیر بهداشت با تاکید بر لزوم افزایش ظرفیت برای سال های آینده گفت: در این زمینه به منظور افزایش ظرفیت دانشجویان پزشکی امسال 10 هزار و 800 دانشجوی پزشکی را تعلیق کرده ایم که نسبت به سال قبل 3800 نفر افزایش داشته است. علاوه بر این، امسال اولین سالی است که ما 4000 نیروی متخصص دیگر را از همه حوزه ها استخدام کرده ایم و 500 نفر دیگر را به صورت محلی برای تامین نیروی انسانی برای سال های آینده جذب می کنیم.

عین اللهی با تاکید بر اینکه تسهیلات ارائه شده به استان ها بر اساس قانون یکسان سازی خدمات و منابع پزشکی است، گفت: تمامی تجهیزات پزشکی که در دانشگاه های علوم پزشکی وجود دارد به صورت دقیق در سامانه ای و بر اساس اطلاعات موجود ثبت شده است. و برای زایمان اقدام کنید این توزیع توسط این تجهیزات و همچنین با توجه به سطح فعالیت مراکز درمانی انجام می شود.


بیشتر بخوانید:

وزیر بهداشت از مجلس کارت زرد گرفت

دیدگاهتان را بنویسید