اعزام 14 مبلغ از قشمی به اربعین


ساعت: 13:27
تاریخ ارسال: 1401/06/14
کد خبر: 1895319

حجت الاسلام غلامی از اعزام مبلغان به کربلای معلی به عنوان مبلغ در موکب ها و پیاده روی اربعین خبر داد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ حجت الاسلام احمد غلامی رئیس تبلیغات اسلامی شهرستان قشم در گفتگو با خبرنگار هرمز با اشاره به فلسفه اربعین اظهار داشت: پیاده روی و زیارت حرم مطهر امام حسین (ع) در روز اربعین. اربعین ریشه تاریخی دارد، زیرا جابر بن عبدالله انصاری و عطیه عوفی در سال 1281 هجری قمری با پای پیاده از مدینه خارج شدند و در صبح روز اربعین اول که روز شهادت حضرت سیدالشهدا (علیه السلام) بود، به کربلا رسیدند. بر اساس آنچه در منابع معتبر شیعه آمده است، در روز اربعین، حضرت زینب کبری (علیها السلام) و امام سجاد به همراه هشت و چهار نفر وارد کربلا شدند و پس از گفتگو با جابر عبدالله انصاری قبر مطهر آن حضرت را زیارت کردند. ج) و از آنجا عبادت اربعین آغاز شد.

وی با اشاره به اهمیت راهپیمایی اربعین حسینی افزود: بر اساس متون و روایات دینی، امام حسین (ع) حرکتی در راستای اهداف خود به دست آورد که منجر به احیای اسلام ناب محمدی (ص) این شهادت امام شد. حسین (ع) ما باید پیامبر (صلی الله علیه و آله) را تا قیامت زنده نگه داریم، این اقدام ما دین اسلام را زنده می کند و با دشمنان اسلام مبارزه می کند.

رئیس تبلیغات اسلامی قشم تصریح کرد: همه می دانیم که مصائب و سختی هایی که بر امام حسین (ع) گذشت برای هیچ یک از ائمه و پیامبران وجود نداشته است و این به افتخار امام حسین (ع) است.

غلامی در خصوص اعزام مبلغان برای راهپیمایی اربعین حسینی اظهار داشت: در راستای گسترش دین و ترویج احکام الهی 14 مبلغ از شهرستان قشم در قالب گروه های تبلیغی و جهادی جهت شرکت در موکب های ایرانی به عتبات عالیات اعزام شدند. پیاده روی اربعین حسینی

وی در ادامه گفت: این مبلغان جدای از انجام رسالت تبلیغی، سعی در تبیین و روشنگری به نحو شایسته دارند.

رئیس تبلیغات اسلامی شهرستان قشم تصریح کرد: اقامه نماز، ایراد سخنرانی، پاسخگویی به سوالات شرعی و برگزاری جلسات مذهبی از جمله فعالیت های مبلغان در پیاده روی اربعین خواهد بود.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید